star wars DVD
Fra : michael nielsen

Dato : 16-02-03 21:45

http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa68.html#nowars

Der står noget om at de originale sw film (4,5,6) ikke kommer som original
versioner på dvd, men noget om der kommer en: "new and still-in-development
ultimate, final "super special editions".
Er der andre der har hørt noget om det?

Fra : CybaMerc

Dato : 16-02-03 22:07

A long time ago in a galaxy far, far away....
michael nielsen wrote:

[snip]

>Er der andre der har hørt noget om det?

Der har gået rygter om, at der bliver arbejdet på nogle nye effekter
til DVD-udgaverne af SE'erne. Under alle omstændigheder kunne man nok
godt forestille sig, at der vil blive foretaget nogle justeringer i
både de nye og gamle film for at få den optimale kontinuitet.

Fra : Per

Dato : 17-02-03 08:57

"CybaMerc" <CybaMerc@REMOVE_THISimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt forestille sig, at der vil blive foretaget nogle justeringer i
> både de nye og gamle film for at få den optimale kontinuitet.

Ja det er fandme for plat! Én ting er, at man indsætter fraklippede scener,
men at lave direkte nye scener til en gammel film syntes jeg er for plat. Så
har det udelukkende med penge at gøre.

Fra : René Eske Jensen

Dato : 17-02-03 20:07

"Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> Ja det er fandme for plat! Én ting er, at man indsætter fraklippede
scener,
> men at lave direkte nye scener til en gammel film syntes jeg er for plat.

> har det udelukkende med penge at gøre.

Altså du tænker på relativt til blot at smide dem på en skive uden at røre
ved dem? Hvordan hænger det rent økonomisk sammen at man skulle tjene flere
penge på at ændre dem? Jeg kunne forstå det hvis der først blev udgivet en
SE version uden extra materiale, og et år senere en Super Special udgave med
nyere udgave af filmene og med masser af extra materiale.

Mvh. Re

Fra : Rune Zedeler

Dato : 18-02-03 14:31

Per wrote:

> Ja det er fandme for plat! Én ting er, at man indsætter fraklippede scener,
> men at lave direkte nye scener til en gammel film syntes jeg er for plat. Så
> har det udelukkende med penge at gøre.

Pjat - jeg er sikker på at han ville få solgt langt flere hvis han
bestemte sig for at udgive den originale version.

-Rune

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-02-03 16:03

Per wrote:

> Ja det er fandme for plat! Én ting er, at man indsætter fraklippede scener,
> men at lave direkte nye scener til en gammel film syntes jeg er for plat. Så
> har det udelukkende med penge at gøre.

Selvfølgelig har det noget med penge at gøre. Hvad troede du da?

Ud fra et forbrugersynspunkt, så ville det smarteste være, hvis det var
en funktion, hvor man kunne vælge at se filmen med ekstra klippene eller
se filmen uden.
Det burde man kunne lave uden de helt store krumspring.

Rent pengemæssigt ville det smarteste være, at lave to udgivelser med
hhv. det ene eller det andet.
Og naturligvis forlange det samme for hver af udgaverne.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Morten DH

Dato : 18-02-03 17:46

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Rent pengemæssigt ville det smarteste være, at lave to udgivelser med
> hhv. det ene eller det andet.
> Og naturligvis forlange det samme for hver af udgaverne.

Præcis, så derfor udsender man kun SE udgaverne nu og fortæller alle de
originale ikke kommer så alle køber SE udgaverne fordi det er de eneste - og
så om et par år sender man de originale på markedet fordi "kunderne
forlanger det"... og vupti man har solgt dem begge en gang til - nåede vi
hvad, 5 eller 6 forskellige udgivelser på laserdisc?

Kan godt være GL er en fremragende filmskaber; men den mand har seriøst styr
på at tjene penge...

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-02-03 11:21

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Kan godt være GL er en fremragende filmskaber; men den mand har seriøst
styr
> på at tjene penge...

Så havde han vel udgivet dem på dvd for længe siden, i stedet for at
piraterne tjente millioner på dem.

/jim

Fra : Brian Nielsen

Dato : 18-02-03 22:38

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Rent pengemæssigt ville det smarteste være, at lave to udgivelser med
> hhv. det ene eller det andet.
> Og naturligvis forlange det samme for hver af udgaverne.

Nej nej, forlange det dobbelte for den originale udgave *host*E.T.*host*

/Brian

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-02-03 09:51

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej, forlange det dobbelte for den originale udgave *host*E.T.*host*

Selv *host*: Både den billige OG luksusudgaven af E.T. indeholder begge
versioner af filmen. At originaludgaven så ikke er tilgængelig i region 2 er
en anden sag.

MVH
Jens

Fra : Brian Nielsen

Dato : 20-02-03 22:12

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Selv *host*: Både den billige OG luksusudgaven af E.T. indeholder begge
> versioner af filmen. At originaludgaven så ikke er tilgængelig i region 2

Du har ret. Jeg glemte helt at de kom til fornuft i sidste øjeblik,
og skiftede den ekstra disk (vi snakker den billige udgave her)
med ekstramateriale ud med originalversionen af filmen.
Dog ikke i region 2, hvor vi altså har fået en disk proppet med
ekstramateriale, der vist nok svarer til den tredje disk i
regions 1's luksusudgave.

/Brian

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-02-03 10:38

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[E.T.]

> [...]
> Dog ikke i region 2, hvor vi altså har fået en disk proppet med
> ekstramateriale, der vist nok svarer til den tredje disk i

Jep. Den lange udgave af dokumentarprogrammet er fremragende (selvom jeg
gerne havde set den helt lange version fra laserdisc), men det er lidt en
svinestreg, at originalen ikke er tilgængelig på vores side af andedammen.
Jeg mente ellers at have læst, at der skulle komme en luksusudgave i UK
også, men jeg kan ikke finde den nogen steder, så jeg går ud fra, at den er
blevet aflyst?

MVH
Jens

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-02-03 09:43

> [...]

> se filmen uden.
> Det burde man kunne lave uden de helt store krumspring.

Kun hvis forskellen var som beskrevet, men det er den jo ikke: udover nye
scener er der også tilføjet mange effekter i eksisterende materiale. Der er
alt for stor forskel på de to udgaver til, at det ville kunne lade sig gøre
at skifte v.h.a. seamless branching.

MVH
Jens

Fra : CybaMerc

Dato : 18-02-03 20:25

A long time ago in a galaxy far, far away....
Per wrote:

[snip]

>Så har det udelukkende med penge at gøre.

Det kan det jo ikke rigtigt være, når de gamle udgaver ikke bliver
udgivet. Men folk vil altid finde noget at brokke sig over. Man
brokker sig over, at Lucas ikke udsender de gamle udgaver på DVD; men
gjorde han det, ville folk blot beskylde ham for at malke forbrugerne.

Fra : Gerner

Dato : 21-02-03 20:39

On Tue, 18 Feb 2003 20:24:44 +0100, CybaMerc <CybaMerc@REMOVE_THISimage.dk>
wrote in dk.kultur.film:

>brokker sig over, at Lucas ikke udsender de gamle udgaver på DVD; men
>gjorde han det, ville folk blot beskylde ham for at malke forbrugerne.

Nåh, lige som bill gates.
Mon ikke lucas er bedøvende ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Per

Dato : 20-02-03 08:54

"michael nielsen" <zyke666@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> versioner på dvd, men noget om der kommer en: "new and
still-in-development
> ultimate, final "super special editions".

Der er en DVD udgave ude, som er taget fra LD versionen.