[DVD] Spaghetti Western Collection
Fra : Morten DH

Dato : 11-02-03 18:29

Har netop pløjet mig gennem subj. fra Blue Underground med stor
fornøjelse... men jeg lagde mærke til at i Django, Kill! ca. 45 min inde i
filmen (med italiensk lyd) sprang lyden tilbage til det engelske lydspor i
et kort øjeblik - er det bare min kopi eller har i andre også dette problem?

Kanonlækker box ellers...

Fra : Ole Kofoed

Dato : 11-02-03 22:47

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filmen (med italiensk lyd) sprang lyden tilbage til det engelske lydspor i
> et kort øjeblik - er det bare min kopi eller har i andre også dette

Måske har Blue Underground ikke kunnet finde hele filmen med italiensk
lydspor, og har derfor "klippet" filmen sammen med elementer af den engelske
version. Det er set en del gange på Anchor Bays (som Blue Underground mere
eller mindre er en afstikker fra) udgivelser af italienske film, dog mest
den omvendte vej med at de lige pludselig skifter til italiensk lyd når man
har valgt det engelske.

Men skal Spaghetti Westerns ikke høres med engelsk lydspor, det foretrækker
jeg, de blev vel for det meste produceret til det internationale marked.

Nu håber jeg snart jeg selv modtager boksen, afsendt for snart en måned
siden fra Canada, de er godt nok lang tid om at fortolde (købt hos Amazon i
Canada hvor den var billigst selv med told/moms/gebyr).

Mvh.

Ole

Fra : Søren

Dato : 12-02-03 21:40

> Nu håber jeg snart jeg selv modtager boksen, afsendt for snart en måned
> siden fra Canada, de er godt nok lang tid om at fortolde (købt hos Amazon
> Canada hvor den var billigst selv med told/moms/gebyr).

Køb den her:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=103963365617089050

Husk det næste gang.

Søren

Fra : Ole Kofoed

Dato : 12-02-03 23:49

"Søren" <madklub@fjernwanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Køb den her:
> http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=103963365617089050
>
> Husk det næste gang.

Nu er jeg ikke millionær, så jeg kommer aldrig til at købe en DVD hos
Laserdisken. Prisen hos canadiske Amazon løb op i CAN$ 110.98 incl. porto
for Spaghetti boksen og "Rock 'n' Roll Frankenstein" (unrated), med moms,
told og gebyr bliver det ca. 705 kr., altså 90 kr. + en ekstra DVD sparet i
forhold til LD.

Mvh.

Ole

Fra : Morten DH

Dato : 12-02-03 22:19

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller mindre er en afstikker fra) udgivelser af italienske film, dog mest
> den omvendte vej med at de lige pludselig skifter til italiensk lyd når

Tror nu det er en fejl, men der er en del scener som aldrig er blevet dubbet
til engelsk på den udgivelse som den anden vej sker det flittigt...

> Men skal Spaghetti Westerns ikke høres med engelsk lydspor, det
foretrækker
> jeg, de blev vel for det meste produceret til det internationale marked.

Lidt en smagssag, jeg ser dem som regel på italiensk - lidt kultur snob er
man vel altid men den engelske dubbing har helt klart sine gode sider -
om ik andet så er den ofte meget komisk...

> Nu håber jeg snart jeg selv modtager boksen, afsendt for snart en måned
> siden fra Canada, de er godt nok lang tid om at fortolde (købt hos Amazon
> Canada hvor den var billigst selv med told/moms/gebyr).

Jeps, lidt paradoksalt at købe europæiske film i USA - men vi er jo håbløst
bagefter i R2 land med alt andet end lige de største blockbustere...