Hitchcock Collection Box
Fra : /Ole

Dato : 07-02-03 20:29

Jeg har i en butik set subj. til kr. 800,-... Er der nogen der kender til
denne box?

Den indeholder følgende film:

En kvinde skygges
Fuglene
Marnie
Bag jerntæppet
Topaz
Vildt raseri
Den enes død

Jeg synes personligt at der mangler en del film på listen, men jeg må
indrømme at jeg er fristet! Nogen der kender til en bedre/billigere udgave?
Anbefalinger eller det modsatte?

/Ole

Fra : Jan Andersen

Dato : 07-02-03 20:59

On Fri, 7 Feb 2003 20:28:55 +0100, "/Ole" <ossk01@hum.auc.dk> wrote:

>Jeg har i en butik set subj. til kr. 800,-... Er der nogen der kender til
>denne box?

Det er ikke billigt!

>Den indeholder følgende film:
>
>En kvinde skygges
>Fuglene
>Marnie
>Bag jerntæppet
>Topaz
>Vildt raseri
>Den enes død

Der er problemer med OAR på flere af filmene i boksen. Om det så
skylde pan&scan eller om det er pga. åben matning er lidt usikkert.
Ihvertfald kan du få fx. "The Birds" i widesscreen i løs vægt.
http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=646

>Jeg synes personligt at der mangler en del film på listen, men jeg må
>indrømme at jeg er fristet! Nogen der kender til en bedre/billigere udgave?
>Anbefalinger eller det modsatte?

Køb hellere den første boks. Her er ingen aspect-problemer og der er
flere rigtige klassikere i den:
Saboteur
Shadow Of A Doubt
Rope
Rear Window
The Trouble With Harry
The Man Who Knew Too Much (1955)
Psycho
http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=467

--
Jan

Remove 'FOS' from email address.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-03 00:27

"/Ole" skrev bl.a.:

> Den indeholder følgende film:
>
> En kvinde skygges
> Fuglene
> Marnie
> Bag jerntæppet
> Topaz
> Vildt raseri
> Den enes død

Hvad er originaltitlen på de to sidstnævnte "Hitchcock-film"?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus 'men')

Fra : /Ole

Dato : 08-02-03 00:53

> Hvad er originaltitlen på de to sidstnævnte "Hitchcock-film"?

Jeg mener at der må være tale om "Frenzy" og "Family Plot". Kan det passe?

/Ole

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 08-02-03 08:14

> Jeg mener at der må være tale om "Frenzy" og "Family Plot". Kan det passe?

Lige nemmerlig

Mvh Anders

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-02-03 10:26

"/Ole" skrev:

> Jeg mener at der må være tale om "Frenzy" og "Family Plot". Kan det passe?

Aha! De danske titler må så være nogen der er opfundet til videobrug, for i
biograferne beholdt de de originale titler i sin tid.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus 'men')

Fra : Michael Westi

Dato : 11-02-03 00:33

/>
> [...]
>
> Jeg synes personligt at der mangler en del film på listen, men jeg må
> indrømme at jeg er fristet! Nogen der kender til en bedre/billigere

Af disse 7 film synes jeg personligt, der kun er noget ved den første. En
bedre udgave af "En kvinde skygges" aka "Vertigo" kan købes for 129,- hos
bla. dvdoo. Den er fuldt restaureret på billed og lydsiden.
De sidste 6 er der ikke meget ved. Kun hvis man synes det er interessant at
København figurerer i "Topaz". Eller at høre fugleskrig i lange baner.

Andre jeg kan anbefale er:
Rear Window (Skjulte øjne)
The Man Who Knew Too Much (1955) Han lavede også en version af
den i 30´erne svjh.
North by Northwest (Menneskejagt) Kan vist også fås på tilbud til 150,- hos
dvdoo. Og den er i DD5:1 og letterbox.

--
Mvh Michael (2920)
"The intelligence on this globe is constant

Fra : Brian Petersen

Dato : 19-03-03 23:42

"/Ole"

> Jeg synes personligt at der mangler en del film på listen, men jeg må
> indrømme at jeg er fristet! Nogen der kender til en bedre/billigere
udgave?
> Anbefalinger eller det modsatte?

699 på dvdoo.com

endnu billigere i Malmø

Få fat i Rebecca og Spellbound. Mener de er ude i superpe udgaver hos
Criterion.

/b.