Ingen grænser for PR-plathed?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-02-03 12:21

Med meterhøje plakater ved busstoppesteder markedsfører Blockbuster
for tiden den seriøse og formidable "Monster's Ball" under det 'morsomme'
ordspil: Fra dødsgang til kavalergang.

Er det o.k.? Jeg synes ærlig talt plathedsgrænsen er overskredet her, men
måske er jeg for sart.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus 'men')

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 04-02-03 12:31

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordspil: Fra dødsgang til kavalergang.
>
> Er det o.k.? Jeg synes ærlig talt plathedsgrænsen er overskredet her, men

Hvad forventer du af Blockbuster ? De kunne ikke promovere en film
ordentligt, hvis deres liv var afhængig af det.

Men ja, plathedsgrænsen er langt overskredet; Reklamen er lavet af idioter,
og de arbejder for Blockbuster. Hmm.....nå ja, men så giver det jo perfekt
mening alligevel.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-02-03 13:07

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> writes:

> Men ja, plathedsgrænsen er langt overskredet; Reklamen er lavet af idioter,
> og de arbejder for Blockbuster. Hmm.....nå ja, men så giver det jo perfekt
> mening alligevel.

I forstår ikke marketing.

Marketing er ikke "hvordan repræsenterer vi produktet bedst?",
marketing er "hvad sælger?".

"Monster's Ball" udlejes nok primært til kendere. Det er ikke dem man
vil nå med reklamen.

De tilfældige lejere går efter ting med komedier med lidt sex og lidt
ulykke.

Med "fra dødsgang til kavalergang" signaleres:

1) komedie - via fjollet ordspil
2) lidt ulykke - "dødsgang"
3) lidt sex - "kavalergang"

Altsammen fra de folk, der bragte dig soundtracket til Moulin Rouge.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 04-02-03 13:21

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> "Monster's Ball" udlejes nok primært til kendere. Det er ikke dem man
> vil nå med reklamen.

Det er fuldstændigt rigtigt; Man vil nå idioterne med reklamen. Man vil nå
alle dem, som ikke kender noget til filmen, og ikke aner hvad filmen handler
om, og som bare vil se Halle Berry's kavalergang; For det er jo det filmen
handler om for dem : Halle Berry's kavalergang.

Hurra for Blockbuster; De har alligevel helt check på det der marketingspis,
som vi andre alligevel ikke fatter en meter af.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-02-03 14:46

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> writes:

> Hurra for Blockbuster; De har alligevel helt check på det der marketingspis,
> som vi andre alligevel ikke fatter en meter af.

De har check på at tjene penge. Man kan rose deres marketingsfolk for
at gøre deres arbejde godt. Men generelt at rose Blockbuster for sådan
noget lort, synes jeg er i overkanten.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-02-03 23:31

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om, og som bare vil se Halle Berry's kavalergang; For det er jo det filmen
> handler om for dem : Halle Berry's kavalergang.

Jamen *ER* det ikke det filmen handler om? Jeg så den før den fik en Oscar,
og sad med kæben hængene nede i skødet, da de kaldte Halle Berry op til
takkestolen (og det var godt jeg ikke havde sko på, for så var de nok gået i
stykker pga. jeg krummede tæer så voldsomt! Det pive-klynkeri var fandme
irriterende, de burde have taget hende væk efter de første 10 sekunder)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kasper Bang

Dato : 05-02-03 12:35

Anders Houmark wrote:
> [...]
> stykker pga. jeg krummede tæer så voldsomt! Det pive-klynkeri var fandme
> irriterende, de burde have taget hende væk efter de første 10 sekunder)

Nej, det er ikke det, filmen handler om. Den handler om to ensomme,
desperate mennesker, som finder hinanden på tværs af sociale og ikke
mindst racemæssige skel. Din kommentar siger mere om dig end om filmen.
Både Berry og Thornton spiller fortrinligt - lad ikke førstnævntes
pinlige optræden til Oscaruddelingen skygge for det.

MVH/Kasper

Fra : Per

Dato : 04-02-03 16:06

> "Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad forventer du af Blockbuster ? De kunne ikke promovere en film
> ordentligt, hvis deres liv var afhængig af det.

Der tager du jo nok fejl. Hvis ikke de kunne det, så havde de nok lukket for
længst. At du ikke kan lide den måde de promoverer en film på, er så en
anden sag. Jeg er enig i, at undertitlen ikke just passer til Monster's
Ball, men det for da en ellers kedelig film til at lyde underholdende ikke
;)

Fra : Jeppe Møller

Dato : 04-02-03 13:21

> Er det o.k.? Jeg synes ærlig talt plathedsgrænsen er overskredet her, men
> måske er jeg for sart.

Det er okey
og umiddelbart vil jeg tro at det er Halle Barrys udseende der sælger den
film til mig- ikke 'endnu en dødsgang-film.'

Plat er det måske også. Men filmproducenten har da udemærket været klar over
at Halle Barry har kunnet sælge filmen lidt ekstra på sin, ja... kavalergang
og udseende.

/JeppeM

Fra : Bitbucket

Dato : 04-02-03 16:06

Jørgen Grandt <Unstable@ButOnCable.dk> wrote:

> [...]
> ordspil: Fra dødsgang til kavalergang.
>
> Er det o.k.? Jeg synes ærlig talt plathedsgrænsen er overskredet her, men

I det mindste blev Monster's Ball ikke kaldt for Bollemostret på dansk!

Fra : Søren Rohde

Dato : 04-02-03 16:58

"Bitbucket" <dev@null.invalid> skrev i en meddelelse

> I det mindste blev Monster's Ball ikke kaldt for Bollemostret på dansk!

[slam] tag den! ***LOL***

Ja HB er da en køn pige med store bryster, og det er jer som bekendt ikke
noget i vejen med. Men desværre er jeg en af dem der blev lidt træt af
hendes trang til at vise nødder i Swordfish. Og at hu så gør det igen i MB
er til at leve med. Heldigvis er Bondfilmen lidt mere stueren - men ikke
meget.

IMHO er MB ikke værd at se - en stor skuffelse for mig. Ikke et ord om
handlingen, men store bryster er latså ikke nok. Billy Bob kan da se ret
overbvisende ud. Men der gik lang tid for jeg virkelig troede på at det var
HB der var med.

--
Mvh. Søren Rohde

Tjek vores hjemmeside for køb og salg:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Bitbucket

Dato : 04-02-03 18:01

Søren Rohde <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> overbvisende ud. Men der gik lang tid for jeg virkelig troede på at det var

Når nødderne er størst er hjælpen nærmest.

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-02-03 23:28

> [...]
> ordspil: Fra dødsgang til kavalergang.
>
> Er det o.k.? Jeg synes ærlig talt plathedsgrænsen er overskredet her, men

Ja det er helt iorden, det passer jo meget godt. Man kender jo ogsså den
eksakte handling på forhånd, så det kan ikke betegnes som en spoiler..
Jeg synes dog bare det er ærgeligt at de vælger at bruge penge på at
reklamere for en film, som i mine øjne, overhovedet ikke er det værd!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kasper Bang

Dato : 05-02-03 12:49

"Jørgen Grandt" wrote:
> [...]
> ordspil: Fra dødsgang til kavalergang.
>
> Er det o.k.? Jeg synes ærlig talt plathedsgrænsen er overskredet her, men

Jeg er helt enig i, at det er usmageligt. Filmens (korte) kommentar til
dødsstrafproblematikken bliver ikke just taget alvorligt, mens filmens
andre seriøse temaer nok er for komplicerede for butikken og dens
gennemsnitskunder. Desuden yder ordspillet slet ikke filmen retfærdighed
- husarerne får Berrys attributter at se en 5 minutters tid, men ud over
det bliver de sikkert skuffede, hvis de forventer endnu en gang
tomhjernet "Swordfish"-underholdning.

Men hvad kunne man have forventet fra Buckbuster? Støt den lille lokale
videobiks i stedet (hvis man ellers har en sådan til rådighed).

MVH/Kasper