set datetime
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-03-01 01:03

ved nogen hvorfor følgende ikke virker hvergang?
(tidsvariablerne er alle erklæret og udfyldt) rutinen virker 1-2 gange ud af
3.
--------
var
NewTime : TSystemTime;
n: bool;
begin

FillChar(NewTime, sizeof(NewTime), #0);
NewTime.wYear := aar;
NewTime.wMonth := maaned;
NewTime.wDay := dag;
NewTime.wHour := time;
NewTime.wMinute := minut;
NewTime.wSecond := sekund;
NewTime.wMilliseconds := 0;
n := SetLocalTime(NewTime);
application.Terminate;
end
---------

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-03-01 09:48

noget tyder på at jeg skal lave en sendmessage med wm_change.
jeg har prøvet med:
n:= sendmessage(HWND_BROADCAST,wm_timechange,null,null);
men får en exception: 'invalid variant type conversion'. Det må være den
sidste parameter, som er defineret som 'LPARAM'(aditional parameters).
Kan nogen hjælpe mig videre?

Fra : Niels

Dato : 18-03-01 21:45

Just as I expected, CykelSmeden fra Aalborg came up with this:

> [...]
>men får en exception: 'invalid variant type conversion'. Det må være den
>sidste parameter, som er defineret som 'LPARAM'(aditional parameters).

Hvad med bare at skrive 0 (tallet nul) i stedet for NULL ? Det er jo det
samme! Forskellen er bare at programmet kører (meget lidt) langsommere
hvis du bruge NULL !!

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-03-01 22:54

Tak! - jeg havde lige selv fundet ud af det. forskellen er bare at så virker
det

finn