Mon foråret er på vej?
Fra : Sv. Haakon Jensen

Dato : 27-02-03 15:43

I dag den 27. februar har vi set en vibe ved Glenstrup sø syd for Hobro samt
en vibe plus 4 stære ved Ulstrup sydvest for Hobro.
Hilsen
Morten Rene Nielsen

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 01-03-03 09:49

"Sv. Haakon Jensen" <sv-haa@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
samt
> en vibe plus 4 stære ved Ulstrup sydvest for Hobro.
Her i Albertslund: begyndende udparring og "redepladssøgningsadfærd" hos
Musvit, Blåmejse og Skovspurv. Desuden er der ankommet enkelte stære.
M.v.h.
Poul Evald Hansen

Fra : Ole Aaquist Johansen

Dato : 01-03-03 10:25

Poul Evald Hansen <pevh@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b3ps5m$21fa$1@news.cybercity.dk...

KLIP

For mig skal der solsortesang til, før jeg er helt overbevist om, at foråret
er her. Det synes solsortene endnu ikke her i Fredensborg. Men jeg kan høre
på deres skarpe kaldetoner, når de flyver op på antennerne i
aftenskumringen, at det er lige før de overgiver sig. Hvordan opfører de sig
andre steder?

VH Ole Aaquist Johansen

Fra : Erhardt Ecklon

Dato : 01-03-03 20:14

Jeg fik denne besked fra jens Bech på Strynø i tirsdag:

24-2-03:
Og samme aften, i min have på Strynø, som en rosin i dagens pølseende, sang
Solsorten kl 18:15, sådan rigtigt! Ikke halvsang eller noget, men højt og
klart, som i yngletiden. Lækkert.

Mvh Erhardt www.snatur.dk