Høgeugle + hvidvinget korsnæb i Skåne
Fra : Jens Boesen

Dato : 16-02-03 01:57

Har været to dage i Skåne og se på fugle og lagde begge dage vejen forbi
Skryllegården mellem Dalby og S. Sandby ved Lund for om muligt at se
Høgeuglen. Og det var absolut muligt. Den er meget publikumsvenlig så den er
let at få at se. Kør op til parkeringspladsen ved Skryllegården, gå ad stien
på højre side af "Naturrum"met og hold til venstre hvor den deler sig. Efter
en ganske kort gåtur kommer man derefter til et stort område hvor der står
en mængde knækkede træstammer. Begge dage sad uglen i toppen af disse
træstammer - ofte ganske tæt ved stien uden at lade sig påvirke af de
mennesker der stod og kiggede på den.
Fredag fik vi så i tilgift lidt længere inde i skoven en flok lille korsnæb
ivrigt fouragerende i en gruppe lærketræer og mellem dem et par hvidvinget
korsnæb.
Med venlig hilsen
Jens Boesen

Fra : Klaus Dichmann

Dato : 21-02-03 18:00

Hej Jens
Høgeuglen fra Skylle kan ses på min hjemmeside www.tytoalba.dk klik i menuen
"billeder" herefter undermenuen "andre ugler", -næst nederst
Hilsen Klaus Dichmann

Fra : Ole Aaquist Johansen

Dato : 22-02-03 10:26

Klaus Dichmann <dichmann@tytoalba.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e565a2e$0$24684$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
menuen
> "billeder" herefter undermenuen "andre ugler", -næst nederst

Et fremragende billede, Klaus. Jeg havde også glæde af høgeuglen d. 1/2 (jvf
tidligere posting).
(Resten af din side er også vidunderlig - det er et fantastisk projekt, du
har i gang).

mvh Ole Aaquist Johansen, Fredensborg

Fra : Jens Boesen

Dato : 23-02-03 20:53

Hej Klaus!

Tak for det flotte billede af høgeuglen og den flotte side i det hele taget.
Jeg har selv sat en stor natuglekasse op i et højt træ i en nabohave - så vi
kan holde øje med den fra vores vinduer, og naboen syntes at det var en
spændende ide.
Vi satte kassen op for ca fire år siden og allerede det første år var der
gevinst med i hvert fald en unge. Desværre har de så ikke været der siden
selv om vi ofte hører dem "snakke sammen" om natten.

Mange hilsner
Jens Boesen