Limning af kåbe --take two..
Fra : Steffen Larsen

Dato : 11-03-03 17:12

Fra : Dan Eckberg

Dato : 11-03-03 17:39

Jeg har selv en flække i min kåbe som jeg godt ku' tænke mig at fikse. Der
er ikke nogen adskilte dele, men blot en revne som desværre ganske langsomt
udvider sig mere og mere efterhånden som min V2'er triller kilometerne af
sig (så jeg ender nok med 2 halvdele hvis ikke jeg snart får lavet den )

Kan man bruge tagrendelim til den slags reparationer ?
I så fald, hvor kan man købe "Tangit" og "Plastmo" ?

Fra : J.C.Kløve

Dato : 11-03-03 19:36

"Dan Eckberg" <dteREMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den )

> Kan man bruge tagrendelim til den slags reparationer ?
> I så fald, hvor kan man købe "Tangit" og "Plastmo" ?

Jeg har lavet et lille skriv på nettet om hvordan man kan afhjælpe den
slags problemer
prøv at tjekke følgende :

http://albertsmc.cjb.net/

Brug linket - service - og herunder "plastic"

Dunant
XJ600 51J
Der fik hovedpina af at arbejde med plastic ;/

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 12-03-03 09:44

"Dan Eckberg" <dteREMOVETHIS@mail.dk> wrote:

>Jeg har selv en flække i min kåbe som jeg godt ku' tænke mig at fikse. Der
>er ikke nogen adskilte dele, men blot en revne som desværre ganske langsomt
>udvider sig

Hvis du borer et lille hul dér, hvor revnen ender, skulle den den ikke
udvide sig længere.

Så med mindre, du straks går i gang med glasfiber etc., så var det
måske værd at forsøge.

--
Kåre

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 12-03-03 11:44

> [...]
> sig (så jeg ender nok med 2 halvdele hvis ikke jeg snart får lavet den )

her er en anden metode på engelsk som jeg fandt på nettet men om den virker kan jeg ikke sige da jeg ikke har en revne i min kåbe. har kun gemt den i tilfælde af 7-9-13 at det kunne ske.....

1. Superglue and baking soda. Take the superglue and apply it to the INSIDE of the bodywork, and work it into the crack. Do not allow it to weep onto the painted side of the bodywork. dust the baking soda over the superglue on the inside of the bodywork. Layer the superlue and the baking soda untill the crack is covered. Go to a hobby store or a model supply place and buy a Testors paint pen that matches the color of the crack and fill it in. Super glue and baking soda can be used to re-attach broken side panel nipples, and it can be filed, sanded, and painted all without having to buy a soldering iron and spare plastic.

Allan(fzr600us)