Forsikring af mc i Sverige.
Fra : Lars Eckberg

Dato : 11-03-03 15:55

Hej,

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående..?
Kan det overhovedet lade sig gøre..?

Ville gerne have kasko forsikring is SE, da det ser ud til at forsikringspriserne _ogsaa_ er billigere.

Har lige talt med if-forsikring i SE, de henviste selvfølgelig til deres danske afdeling, som kun kunne kaskoforsikre, hvis man har indbo, bil og ulykkesforsikring hos dem i forvejen... bah! </surt_opstød>

Mvh Lars

Fra : Bjørn S

Dato : 11-03-03 16:02

Lars Eckberg wrote:

> Ville gerne have kasko forsikring is SE, da det ser ud til at
> forsikringspriserne _ogsaa_ er billigere.

Hej,
Hænger det ikke sammen med at ny / brugtprisene også er meget lavere der ?

/Bjørn

Fra : Martin

Dato : 11-03-03 16:16

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message

> Hej,
> Hænger det ikke sammen med at ny / brugtprisene også er meget lavere der ?
>
> /Bjørn

JO

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-03-03 18:54

"Martin" <Maximus@hotmail.com> writes:

> "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message

> JO

*BZZT* Wrong! - but thank you for playing!

Min R1 (2002) koster >20.000SEK at forsikre som fuldkasko i det
billigste forsikringsselskab jeg kunne finde (Trygg-Hansa).

Jeg har valgt at have del-kasko paa cykelen af samme aarsag, og saa er
prisen "kun" 10.800SEK om aaret. Del-kasko daekker brand, tyveri og
ansvar.

Da jeg har haft MC-kort siden 1989 og aldrig lavet en skade i Sverige,
har jeg faaet forsikringen til elite-bilist vilkaar.

Der *var* engang hvor svenskerne kun koebte mega-maskiner, men det er
de holdt op med nu, fordi forsikringsselskaberne har sat haelene i
(dvs: haevet praemierne gevaldigt). Faktisk har jeg ikke set saerlig
mange andre R1'ere fra 2002 i sverige endnu.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Lars Eckberg

Dato : 11-03-03 16:37

On Tue, 11 Mar 2003 16:01:33 +0100
"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote:
> Hej,
> Hænger det ikke sammen med at ny / brugtprisene også er meget lavere der ?

Det tror jeg at du har ret i.
Men det betyder jo ikke at de danske selskaber behøver at hive arme og ben af de forsikrede, hvis der ikke er brug for det..

Jeg har puttet ca 39kkr i mit forsikringsselskab på 2 sæsoner.. Det burde kunne gøres billigere, især når jeg når ned på omkr. 5kkr årligt, ved elite status..
Jeg ved godt at man "sparer op", men en fornuftig præmie på en forsikring, der skrabede de penge ind i tilfælde af at der var brug for forsikringen. Det ville være at foretrække.. f.eks en variabel selvrisiko der svarer til de 39kkr på 2 år.
Eller svenske tilstande. ;)

Mvh
-- Lars

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-03-03 16:34

Lars Eckberg <funky@worldonline.dk> writes:

> Hej,
>
> Er der nogen der har erfaringer med ovenstående..? Kan det
> overhovedet lade sig gøre..?

Joda, hvis cykelen er registreret i Sverige...

> Ville gerne have kasko forsikring is SE, da det ser ud til at
> forsikringspriserne _ogsaa_ er billigere.

IF er ikke billige. Prøv Trygg-Hansa istedet.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)