Dæk tyveri sidste år?
Fra : Emil Gundersen

Dato : 11-03-03 11:43

Hejsa

Var der ikke noget med at Suzuki impotøren havde et indbrud sidste år,
hvor der blev stjålet 30 Metzeler dæk eller lign?

Jeg så lige denne anonce i den blå, på nettet i dag;

Dæk, Metzeler, 16/17/18", ca.30 stk. 250,- 06-03-2003
Brønshøj | København

Måske det kunne have noget med det at gøre? eller er det belvet opklaret?

Mvh Emil

Fra : Hekto

Dato : 11-03-03 12:09

In article <b4kej4$6r0$1@abbeden.bunk.cc>, Gundersen@tdcadsl.dk
says...
> [...]
> Brønshøj | København
>
> Måske det kunne have noget med det at gøre? eller er det belvet opklaret?

Den nærmeste at spørge er nok C.Reinhardt!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : SLP/JM

Dato : 11-03-03 12:28

"Hekto" <bs@hektoMAPSON.dk> skrev
> Den nærmeste at spørge er nok C.Reinhardt!

Jeg har lige ringet til dem, så nu vil de undersøge, om der er noget om
sagen.

--
Susanne

Fra : Martin

Dato : 11-03-03 12:42

"SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote in message news:b4kh9m$idj$1@sunsite.dk...

> "Hekto" <bs@hektoMAPSON.dk> skrev
> >

> Jeg har lige ringet til dem, så nu vil de undersøge, om der er noget om
> sagen.
>
> --

hvordan finder man ud af om det er de stjålede dæk

er der serie nummer :????? eller hvad ??

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-03-03 13:07

On Tue, 11 Mar 2003 11:41:39 GMT, "Martin" <Maximus@hotmail.com>
wrote:

> er der serie nummer :????? eller hvad ??

Ja det er der ! Så det er ikke så snu at sælge dem via DBA,hvis det er
dem .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Soren Lindholt

Dato : 11-03-03 13:21

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<e4kr6vc5sj4hiur8mnahsbr33lnls0jbiu@4ax.com>...

> Ja det er der ! Så det er ikke så snu at sælge dem via DBA,hvis det er
> dem .

Jeg mener helt bestemt politiet har fået bedre tid til at læse blåavis nu
hvor fartkontrollen går halvautomatisk. Og de finder givetvis gode sager
deri, (lissom os andre)
Jeg fik for nogen år siden holet nogen 7x15 alufælge til min GTI, og så
tilfældigvis en annonce for nogen magen til i dba, et halvt år efter. jeg
ringede op og frittede lidt om dækmærker osv, og det var næsten sikkert
"mine" da jeg havde to mærker dæk på osv. Jeg foretog mig ikke yderligere,
selvom man nok burde... jeg tror manden selv havde købt dem af tyven...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 14:56

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Ja det er der ! Så det er ikke så snu at sælge dem via DBA,hvis det er
> dem .

Det kán vel også være 3. mand der på regulær vis har købt dem af
forsikringen, efter at de måtte have været blevet fundet efter at Reinhardt
har fået udbetalt erstatning :-/
Jeg finder det ikke mærkeligt at Reinhardt ikke selv har købt dem tilbage,
da det jo er årsgamle dæk nu og at de én gang for alle er "solgt" til
forsikringen!

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-03-03 15:28

On Tue, 11 Mar 2003 14:55:52 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Det kán vel også være 3. mand der på regulær vis har købt dem af
>forsikringen

Næppe når Susanne har ringet til Reinhardt og de vil undersøge sagen
nærmere ,iøvrigt så ville man _aldrig_ sælge ubrugte Rennsport
(hvis det nu er dem) til 250 kr stykket,de er mindst det dobbelte værd
også i privat handel.Man skal dog aldrig udelukke en legal
forklaring...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-03-03 12:28

Gundersen@tdcadsl.dk (Emil Gundersen) writes:

> Hejsa
>
> Var der ikke noget med at Suzuki impotøren havde et indbrud sidste år,
> hvor der blev stjålet 30 Metzeler dæk eller lign?

Jo, det lyder rigtigt.

> Jeg så lige denne anonce i den blå, på nettet i dag;
>
> Dæk, Metzeler, 16/17/18", ca.30 stk. 250,- 06-03-2003
> Brønshøj | København
>
> Måske det kunne have noget med det at gøre? eller er det belvet opklaret?

Du kunne slå på tråden til C. Reinhardt og spørge - og henvise dem til DBA.

Jeg vil holde mig langt væk fra det der - jeg skal ikke nyde noget med
en tiltale for hæleri.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-03-03 13:27

On 11 Mar 2003 12:27:44 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@vitesse.com> wrote:

>Jeg vil holde mig langt væk fra det der - jeg skal ikke nyde noget med
>en tiltale for hæleri.

Man bliver dog kun straffet for hæleri hvis man vidste eller "burde"
vide at tingene er stjålne f.eks p.g.a. af uhørt lav pris i forhold
til det øvrige marked eller øvrige omstændigheder.Til 250,- pr. dæk
(hvis det er nye dæk) kan man godt regne med at de er "brandvarme"
).De dæk der blev stjålet var forøvrigt bl.a Rennsport,og dem får
man i hvert fald ikke til 250,- ,så lidt svært at plædere
uskyld.....

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 14:55

> Man bliver dog kun straffet for hæleri hvis man vidste eller "burde"
> vide at tingene er stjålne f.eks p.g.a. af uhørt lav pris

Mnjaeh - Straf og straf :-/
Man risikerer jo altid at få sagerne konfiskeret, og dé udgift kan jo også
føles som en slags straf :-/

--
Armand.
(der vil blive edder stik tosset hvis han blev udsat for et indbrud, og

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-03-03 15:28

On Tue, 11 Mar 2003 14:54:52 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Mnjaeh - Straf og straf :-/
>Man risikerer jo altid at få sagerne konfiskeret, og dé udgift kan jo også
>føles som en slags straf :-/

Tjoh det kan det da nok,men ikke en straf i egentlig forstand så

Fra : Oros

Dato : 11-03-03 16:35

Michael K. S. wrote:

> Tjoh det kan det da nok,men ikke en straf i egentlig forstand så

Dengang jeg i ´98 blev knaldet for at have købt en varm 17" monitor, der
blev jeg da hevet ind til afhøring og efterladt i Roskilde. De tog skærmen
og gav mig efterfølgende en bøde på 2500,- som ikke engang kunne mildnes
selvom jeg var på SU og gik i gymnasiet. (forbrydelsens karakter) Jeg fik
skam taget mug-shots, fingeraftryk og hele molevitten. Pga en skærm jeg
havde købt af min vens ven som efter sigende var i pengenød og solgte ud af
hele sit edbkram. Jeg købte den for en pris der hed 1/3 af daværende nypris,
og da man i mine begreber solgte brugte ting til halv nypris, virkede et
desperat salg til 1/3 af prisen ikke helt åndssvagt. Der var desuden intet
på selve skærmen der tydede på at den var varm. Men da gerningsmanden selv
blev snuppet, så spildte han altså bønnerne og kunne huske min adresse. Jeg
var på ingen måde tidligere straffet. Men dette var altså hvad jeg blev
budt - trods alt. Så den slags skal man holde sig fra. Ikke lige sådan at
spøge med...

Ydermere tjeckede de andre af mine "ejendele" af og kunne ved hjælp af
radiokontakt tjecke serienumre hvilket resulterede i at de også tog min
video. (da jeg så dagen efter fik gravet kvitteringen frem på denne og faxet
ind til politiet skulle der alligevel gå næsten 3mdr. med adskillige
opringninger, de fleste forgæves, før jeg kunne få lov at komme ind og "selv
hente" min video tilbage.

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe incl. gaffa
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-03-03 16:52

On Tue, 11 Mar 2003 16:35:04 +0100, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
wrote:

> Jeg købte den for en pris der hed 1/3 af daværende nypris,
>og da man i mine begreber solgte brugte ting til halv nypris, virkede et
>desperat salg til 1/3 af prisen ikke helt åndssvagt.

Den slags vil altid være genstand for en vurdering,en næsten ny
monitor til 1/3 af nypris vil f.eks ringe en alarmklokke hos mig,en
2-3 år gammel næppe,afgørende er om man vil kunne plædere god tro
overfor _en_ dommer_ i en retssag ikke hvad en politimyndighed
vurderer som bødegrundlag,så altså accepterede du blot bøden eller
valgte du at få den prøvet ved en retsinstans ?

Iøvrigt kan man jo ikke vurdere en given sag når den kun et belyst fra
en side vel ?

Fra : Oros

Dato : 11-03-03 17:09

Michael K. S. wrote:
> [...]
> vurderer som bødegrundlag,så altså accepterede du blot bøden eller
> valgte du at få den prøvet ved en retsinstans ?

Den blev lavet i en afdragsordning af 5 måneder og dermed betalt. Når man er
ung og går i gymnasiet og ellers holder stien ren anede man jo ikke at der
var et alternativ. Jeg mener at være blevet oplyst at skærmen stammede fra
et bibliotek. Ergo tænkte man altså ikke - wow! Flot ny skærm, men derimod
bare, fedt nok, jeg har fået en stor skærm (dengang) til en god pris. Skide
være med hvordan kabinettet ser ud, og at den er af ældre dato.

> Iøvrigt kan man jo ikke vurdere en given sag når den kun et belyst fra
> en side vel ?

Nej da. Det var mest for at aflive tanken om at man måske højst kunne
risikere at få konfiskeret et sådanne dæk hvis man købte et sådanne. Der
står skisme mere på spil.

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-03-03 17:12

On Tue, 11 Mar 2003 17:08:47 +0100, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
wrote:

>Nej da. Det var mest for at aflive tanken om at man måske højst kunne
>risikere at få konfiskeret et sådanne dæk hvis man købte et sådanne. Der
>står skisme mere på spil.

Det skrev jeg jo netop også ...At prisen på 250,- er dybt
mistænkelig,og køber man f.eks et nyt Rennsport til den pris så vil
kun en huleboer kunne plædere god tro

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-03-03 03:39

Måske det er derfor jeg ikke kan få solgt min AGV X-vent hjelm. Den er nok
for billig, så jeg må hellere få sat prisen op

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-03-03 09:56

On Wed, 12 Mar 2003 03:39:12 +0100, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Måske det er derfor jeg ikke kan få solgt min AGV X-vent hjelm. Den er nok
>for billig, så jeg må hellere få sat prisen op

He-he,markedsprisen for en brugt hjelm ,X-vent eller no X-vent, er jo
....well hmmm lav ik'

Du fik den også selv billigt ik', på JR, eller ?? - så måske du bare
skulle skive den af til favørpris

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-03-03 08:57

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> [...]
>
> Det skrev jeg jo netop også ...At prisen på 250,- er dybt
> mistænkelig,og køber man f.eks et nyt Rennsport til den pris så vil

Men nu _ved_ vi jo rent faktisk ikke om der er tale om Rennsport eller
ej. Det kunne jo lige så nemt være nogle 5 år gamle plastikdæk.

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-03-03 09:57

On 12 Mar 2003 08:56:48 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Men nu _ved_ vi jo rent faktisk ikke om der er tale om Rennsport eller
>ej. Det kunne jo lige så nemt være nogle 5 år gamle plastikdæk.

Nej klart - Men nu _har_ jeg jo også skrevet _hvis_ et par gange i
denne tråd,det lyder temmelig uldent,men udelukke en "regulær"
forklaring kan man naturligvis ikke !!

Fra : Babba-Papa

Dato : 12-03-03 14:25

Tue, 11 Mar 2003 13:27:10 +0100, havde Michael K. S.
<MichaelKS@image.dk> gang i hammer og mejsel og da stentavlen blev
pustet ren, stod der følgende:

> [...]
>til det øvrige marked eller øvrige omstændigheder.Til 250,- pr. dæk
>(hvis det er nye dæk) kan man godt regne med at de er "brandvarme"

Det må næsten være alfa og omega med brandvarme dæk på dyret, eftersom
de fleste herinde brokker sig over for kolde dæk....*LOL*
(Sorry, men jeg kunne ikke lade være)
--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Jensen