kan man se priser på maskiner uden afgift ~
Fra : Thomas

Dato : 10-03-03 20:37

Hej..

er det muligt at se de danske afgiftsfrie priser nogensteder på motorcykler
i Danmark.
Helst alle modeller på markedet, men ellers bare mere specifikt en rsv Mille
R,

Hvordan er mulighederne for at køben en maskine uden afgift, og blot bruge
den til lidt week-end sjov og ballade.?
er det muligt, eller helt hen i skoven.. evt. lidt trackdays ind imellem!

ser frem til lidt svar.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : Jan Vagle

Dato : 10-03-03 21:04

Thomas wrote:

> er det muligt at se de danske afgiftsfrie priser nogensteder på motorcykler
> i Danmark.

Tjek prislisterne i Italien og Tyskland.. ;)

> Hvordan er mulighederne for at køben en maskine uden afgift, og blot bruge
> den til lidt week-end sjov og ballade.?

Stemme på rigtigt parti ? Og få dine medborgere til at gøre det samme ? ;)

> er det muligt, eller helt hen i skoven.. evt. lidt trackdays ind imellem!

Med jers regime: nej..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-03-03 21:44

Jan Vagle wrote:

> Tjek prislisterne i Italien og Tyskland.. ;)

Pt. skal man nok trække lidt fra, men inden længe, når
eu-prisharmoniseringen bliver gennemført skal det nok passe.

> Stemme på rigtigt parti ? Og få dine medborgere til at gøre det samme ? ;)

Hørt!

> Med jers regime: nej..

Til gengæld er benzinen heller ikke billig
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R (der ville have været en fazer1000 og en wr426(ca.) hvis

Fra : Jan Vagle

Dato : 10-03-03 23:35

Jes Vestervang wrote:

> Pt. skal man nok trække lidt fra, men inden længe, når
> eu-prisharmoniseringen bliver gennemført skal det nok passe.

> Hørt!

Det er helt mig UFATTELUG hvordan jer endnu lever helt efter husmansdsregler
over for stane som I selv har "valgt"...

I Danmark så er det blivet kriminelt at købe fremkomstmidler, det er så
forkert at en må betale bøde = 100~200% af verdien til køretøiet. ???

Herregud..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 00:33

Jan Vagle wrote:

> [...]
>
> I Danmark så er det blivet kriminelt at købe fremkomstmidler, det er så
> forkert at en må betale bøde = 100~200% af verdien til køretøiet. ???

Jep. Det er åndsvagt, men hvad kan man gøre? En tilstrækkelig stor del af
befolkningen stemmer på en flok (find selv på passende ord), som så sætter
afgiften på køretøjer til 180% +moms (også af afgiften), 300% cirka på
benzinen osv. Der må jo være nogen der er tilfredse med det. De sidder
sikkert på Christinia og ryger fede lige nu

Jeg opretter sgu snart min egen skattefristad

Men(!) nu er det her jo ingen ...politik-ng, så diskussionen hører jo ikke
hjemme her. Derudover hader jeg egentlig selv at skulle lytte til politiske
aktivister/propagandører (ok, så ihvertfald dem jeg er uenige med , så
skal vi ikke stoppe her?
De fleste af os er enige om at mc-afgifterne er tåbelige og de få der er
uenige bliver sikkert ved med at være det, selvom vi bliver ved med at
fortælle dem at de tager fejl og vi har ret
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-03 00:44

Jes Vestervang wrote:

(megasnip)

Da burde (uden at diskutere) løsningen være enkel ?

LAD være med at købe et nyt køretøi i Dk intil videre !!!!!!!!!

Eller gør som I gør.. træk nisseluen længre ned over ørerne..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-03-03 02:02

Jan Vagle <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev:
> [...]
>
>LAD være med at købe et nyt køretøi i Dk intil videre !!!!!!!!!
>
>Eller gør som I gør.. træk nisseluen længre ned over ørerne..

Nisseluen ?! Formoder det er en nissehue....
Men den kan ikke komme længere ned !

Med upolitisk hilsen

Jesper

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-03 02:16

Jesper Hedegaard wrote:

> Nisseluen ?! Formoder det er en nissehue....
> Men den kan ikke komme længere ned !

Det ytrede jer for 20 år siden og.. hvad skedde ?
Åh jo, den kan gå længre ned.. først ørerne, så øinene, så munden..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 04:31

Jan Vagle <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en

> Det ytrede jer for 20 år siden og.. hvad skedde ?
> Åh jo, den kan gå længre ned.. først ørerne, så øinene, så munden..

20 år?
Snakker du ikke om Europa? Det er 30 år siden!

Men selv derom er nordmændene jo begyndt at røre på sig :-|

--
Armand.
(dybt skeptisk omkring EU)

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-03 17:44

Armand wrote:
> Jan Vagle <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en

> 20 år?
> Snakker du ikke om Europa? Det er 30 år siden!
>
> Men selv derom er nordmændene jo begyndt at røre på sig :-|

Hvad mener du ? Jeg selv er positiv til EU da jeg har forlængst givet opp
noget håb om at Norge klarer å styre sig selv..

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 02:01

> [...]
>
> I Danmark så er det blivet kriminelt at købe fremkomstmidler, det er så
> forkert at en må betale bøde = 100~200% af verdien til køretøiet. ???

Til gengæld kan man i vid udstrækning blot betale sig fra at blive taget i
at udnytte fartpotentialet i dem - Dét kniber mere i Norge hvor fartsyndere
er kriminelle der straffes på højde med narko-pushere !!

Fej lige for egen dør først :-|

--
Armand.

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-03 17:47

Armand wrote:

> Til gengæld kan man i vid udstrækning blot betale sig fra at blive taget i
> at udnytte fartpotentialet i dem - Dét kniber mere i Norge hvor fartsyndere
> er kriminelle der straffes på højde med narko-pushere !!

Er helt enig med dig ! Ikke misforstå ! Vi har eftehvert fået en helt absurd
og hysterisk lovgivning i trafikspørgsmål.

Eksempler:

1. Ved "promille" på 0.4 tager de kørekortet ditt og giver 1 1/2 månedsløn i bøde.

2. At køre i 114 km/t på motorvej koster dig 3000 NOK

Etc..etc..

> Fej lige for egen dør først :-|

Jeg fejer her så godt jeg kan ! ;)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 01:57

> Tjek prislisterne i Italien og Tyskland.. ;)

Italien er sgu' da herredyr i forhold til Tyskland!

--
Armand.

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-03 17:50

Armand wrote:

> Italien er sgu' da herredyr i forhold til Tyskland!

Åh ? Jeg var nu sidst i Italien i fjor forår og tjekkede Yamaha prise ved en
anledning.
De virket ok på mig. Måske er de andre mærker ikke lige rimelige ?

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 19:07

> Åh ? Jeg var nu sidst i Italien i fjor forår og tjekkede Yamaha prise ved
en
> anledning.
> De virket ok på mig. Måske er de andre mærker ikke lige rimelige ?

Jeg var dernede for tre års tid siden, og checkede i den forbindelse
brugtpriser, og dé var skuffende højere end det tyske niveau!

--
Armand.

Fra : Jan Vagle

Dato : 11-03-03 20:28

Armand wrote:

> Jan Vagle <bones.REMOVE@broadpark.no> skrev i en

> en

> Jeg var dernede for tre års tid siden, og checkede i den forbindelse
> brugtpriser, og dé var skuffende højere end det tyske niveau!

Brugtprise ! Aha ! Jeg tjekkede nyprise.. ;)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Armand

Dato : 12-03-03 11:41

> Brugtprise ! Aha ! Jeg tjekkede nyprise.. ;)

Begge bør vel som sådan følges ad! :-/

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 10-03-03 21:28

Thomas <Brunsviger@GRRRhotmail.com> skrev:
>er det muligt at se de danske
>afgiftsfrie priser nogensteder på motorcykler
>i Danmark.

Hej Thomas
jeg sidder lige "tilfældigvis" med MCTC's seneste MC-Guiden 2003.
De har lavet flg formel for at "regne tilbage" - altså finde
prisen incl moms men excl afgift: (pris-20.210):2,8.
Dette gælder dog ikke for cykler der uden afgift koster under
13.700. Meeen dem er der vist ikke så mange af - undtagen Geely !
(bare så i ikke alle protesterer...)

Selvfølgelig er det muligt at købe uden afgift og bruge den
lejlighedsvis - på lukket bane ! Til offentlig vej tror jeg ikke
rigtigt at løsningen med prøveplader i ny og næ er rigtig god.
Prøveplader er jo ikke beregnet til kørsel "for sjov" så min
mistanke er at bruger du dem for tit vil du måske løbe ind i
problemer ved en forsikringsskade.
Og i sidste ende vil du være så hooked på at køre at du vil finde
det meget besværligt at vente til de åbner så du kan hente en
prøveplade for at komme ud at køre.....

Atlså: gør som os andre - køb noget du (næsten) har råd til ! Så
kan det være vi snart kommer til at hilse på dig på gaden....

Husk blot: slap venstre halvt op - så ligner du ikke en amatør >

Jesper

Fra : Richard

Dato : 10-03-03 22:50

Thomas wrote:
> er det muligt at se de danske afgiftsfrie priser nogensteder på motorcykler
> i Danmark.

Du kan regne tilbage fra salgsprisen med afgift; der står en formel i
indledningen til MCTC's MC-oversigt, der udkom forleden. Men
forhandlerne lægger muligvis en højere avance på de cykler, de sælger
uden afgift, så spørg for en sikkerheds skyld forhandleren, når du har
fundet din nye drømmekværn ;)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Thomas

Dato : 11-03-03 07:24

"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhandlerne lægger muligvis en højere avance på de cykler, de sælger
> uden afgift, så spørg for en sikkerheds skyld forhandleren, når du har
JEg takker.

da jeg har planer om at flytte til Spanien om et års tid, for at arbejde,
ville det være optimalt at købe uden afgift i d, og så hive dyret med
dernedaf.. har heldigvis en gd kontakt, således at det bliver så godt som
gratis at få den dernedad..

Nu må vi se hvad dyret kan komme til at koste.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : Thomas

Dato : 11-03-03 07:28

> [...]
> forhandlerne lægger muligvis en højere avance på de cykler, de sælger
> uden afgift, så spørg for en sikkerheds skyld forhandleren, når du har
he he.. gider du smide formlen op??

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 14:14

Thomas <Brunsviger@GRRRhotmail.com> skrev i en

> "Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

Måske en let brugt tysk model der er omkring 3-4 år gammel er et alternativ?
Jeg kan ikke gennemskue hvorvidt at papirgangen forvanskes af at
motorcyklen kommer fra et 3.land. Skal du have den på grænseplader skal den
til gengæld være ny!

Syd for grænsen, kan man stadig finde usolgte modeller af f.eks de førse
årgange af CBR600F4 til nedsat pris - Dét var måske den billigste måde at
komme til en afgiftsfri model på. Men på den måde er udvalget jo begrænset
så man skal være heldig for at falde over ens drømmemodel

Hár du undersøgt muligheden for at medbringe til Spanien?
Jeg mener: Hvis ikke at det er grænseplader at vi snakker om, så ved jeg at
køretøjer er hundedyre i Spanien, hvorved at du kan ryge ind i en uforudset
høj reg-udgift dérnede :-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 11-03-03 16:21

Thomas wrote:
> "Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> motorcykler

> he he.. gider du smide formlen op??

Ho ho, her er den:
citat fra MC 2003-guiden, MCTC:

Vil man kende standardprisen, som er prisen inkl. moms, men uden
registreringsafgift, kan man beregne den ud fra følgende formel:
(Pris - 20.120) : 2,8 + 13.700 = prisen uden afgift
Formlen passer dog ikke på maskiner, der uden afgift koster under 13.700
kr. men det er få.

citat slut

Når du køber til indregistrering på grænseplader, kan du vel yderligere
trække 20 pct af den nævnte "prisen uden afgift" fra, skulle jeg mene.

> Check mig og kværnen ud her::
> www.flashking.dk

Hmm, der kommer kun tekst frem - er site'n nede?

Fra : Thomas

Dato : 11-03-03 23:05

> [...]
> (Pris - 20.120) : 2,8 + 13.700 = prisen uden afgift
> Formlen passer dog ikke på maskiner, der uden afgift koster under 13.700
takker.. og jeps.. det er vist meget få maskiner der e runder 13.700.

> Når du køber til indregistrering på grænseplader, kan du vel yderligere
> trække 20 pct af den nævnte "prisen uden afgift" fra, skulle jeg mene.

> Hmm, der kommer kun tekst frem - er site'n nede?
Nix.. den kører med liv og lyst.
Hvilken browser bruger du, da jeg ellers skulle mene at systemet er testet
på de fleste, og det er kun netscape i UNIX jeg har oplevet laver nogle
probs,

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : Søren Johansen

Dato : 11-03-03 11:46

Richard wrote:
> Men
> forhandlerne lægger muligvis en højere avance på de cykler, de sælger
> uden afgift, så spørg for en sikkerheds skyld forhandleren, når du har
> fundet din nye drømmekværn ;)

Nej det er nu blevet forbudt!
Avancen på en MC skal være den samme uanset om den sælges med eller uden
afgift. Hvis en forhandler/importør sælger en MC u. afgift til en højere
pris end den han har oplyst til toldvæsenet som den pris afgiften skal
beregnes af, betragtes det som bedrageri med afgiftsberegningen.
Tidligere er der dog lavet mange krumspring med den slags, og på visse
mærker har man måttet betale en "straf" på 10.000,- kr for en MC u.
afgift.

Mvh
Søren
888

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 12:56

Søren Johansen <soren@SLETducati.dk> skrev i en

> [...]
> Tidligere er der dog lavet mange krumspring med den slags, og på visse
> mærker har man måttet betale en "straf" på 10.000,- kr for en MC u.

Det var da på tide at T&S ikke længere lader sig snøre deromkring; men
hvorfra har du at det er ovre nu?

--
Armand.

Fra : Søren Johansen

Dato : 11-03-03 15:06

Armand wrote:
> Det var da på tide at T&S ikke længere lader sig snøre deromkring; men
> hvorfra har du at det er ovre nu?

En længere snak med en god bekendt der er dansk importør af flere MC
mærker bragte det for dagen.
Et af de mærker han importerer sælges der en del af på f.eks.
grænseplader, hvorfor han var vel vidende om disse ting.

Mvh
Søren
888

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 15:44

> [...]
> Et af de mærker han importerer sælges der en del af på f.eks.
> grænseplader, hvorfor han var vel vidende om disse ting.

OK!

--
Armand.