Indkøring af renoveret motor..
Fra : Søren Larsen

Dato : 10-03-03 17:08

Jeg har lige fået skiftet et stempel ( J.E. Smedet ) og har fået at vide at
efter ca. 800km,
skal jeg have skiftet olie, og må kun køre med få omdrejninger..

Efter olieskiftet skal jeg så køre ca 800km mere før der må gives fuld gas..

Jeg faldt så over en side der modsiger alt hvad jeg har fået fortalt.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Hvad mener i ?????

Fra : Thomas Veber

Dato : 10-03-03 17:27

"Søren Larsen" <oras@email.dk> wrote in message

> Jeg faldt så over en side der modsiger alt hvad jeg har fået fortalt.

Spændende læsning! Så vidt jeg husker anvendte Jörund den metode med
positivt resultat. Gad vide om det samme gælder totaktere? Uanset hvad er
det vel vigtigt at stempelringene slutter tæt?

Hilsen Thomas
Cagiva Mito

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-03-03 17:40

"Thomas Veber" <mail@ThomasVeberRemoveThis.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vide om det samme gælder totaktere?

Nej, det gør det ikke.

Rittig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-03-03 17:32

> [...]
> fuld gas..
> Jeg faldt så over en side der modsiger alt hvad jeg har fået fortalt.

Selv om hans side kan være lidt kaotisk, så synes jeg at indholdet virker
meget fornuftigt. Jeg kan heller ikke se, hvorfor et ikke tilkørt stempel
skulle kunne tage skade af at blive belastet lidt, sålænge motoren er
driftsvarm når man gør det.

Cyklerne bliver alligevel mishandlet under transporten fra fabrik til butik.

Jeg tror så meget på det, at jeg ville køre min MC sådan til, hvis jeg fik
en fabriksny cykel foræret.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-03-03 17:40

Søren Larsen <oras@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b4id9e$trr$1@news.cybercity.dk...
> [...]
gas..

> Jeg faldt så over en side der modsiger alt hvad jeg har fået fortalt.

Da jeg for mange år siden fik renov. min CB 500 K3, sagde han ( dengang
mekaniker og
tuner for flere rr. kørere)
Indtil km. 500 ikke over 5000 omdr/min. og ikke sejtrække, afvekslende omdr.
Skifte olie og filter
Indtil 1000 km ikke over 7000 og do-do-do
Skifte olie do-do
Derefter frit.
Det var svært at overholde, men i dag er jeg glad for at jeg gjorde:
O-ringe i forgaffel og ny el-tænding og ny tændingslås er vel minimale
"sammenbrud" på 40.000 km på en cykel der allerede havde kørt over
60.000.
Dertil sliddele som dæk, kædekit, olieskift og justeringer
Mvh
Ole

Fra : Megas

Dato : 11-03-03 03:29

> Søren Larsen <oras@email.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:b4id9e$trr$1@news.cybercity.dk...

Jeg ville også vælge at bruge ovennævnte fremgangsmåde. Har gjort det efter
en opboring på en cb400f for mange år siden & den kørte som en drøm bagefter
(nåja, som en 400four-drøm *G*).

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas