Batteriproblemer
Fra : Uth

Dato : 10-03-03 16:05

Jeg syntes ellers jeg havde staldet mc'en op på normal og fornuftig vis, men
da forårsfornemmelserne nærmede sig, opdagede jeg, at jeg havde glemt at
tage batteriet fra. Det er selvfølgelig for dårligt og så videre, men jeg
skal jo også i gang...batteriet var selvfølgelig helt fladt. Da jeg satte
lader til, viste laderen ingen ampere (måske var viseren i stykker...) og
når jeg tænder for strømmen, kommer der godt nok lys hist og her, men min
omdrejningstæller stiger til 6000 omdrejninger uden at motoren er tændt. Når
jeg prøver at starte kommer der en tikkende lyd, men startmotoren drejer
ikke rundt. Til gengæld slår nålen på ladeapparatet ud Nogen forslag til,
hvad der er galt? (Og ja: + og - vender rigtigt)

Fra : Per-Ove Kristensen

Dato : 10-03-03 16:49

Se at få ladet batteriet op, rens alle el tilslutninger for ir og snavs,
brug evt. kontaktspray. Måske er batteriet defekt, du skal kunne måle over
13 volt på polerne.

Per-Ove

Fra : Freddy Lang

Dato : 10-03-03 17:11

Uth wrote:
> [...]
> kommer der en tikkende lyd, men startmotoren drejer ikke rundt. Til
> gengæld slår nålen på ladeapparatet ud Nogen forslag til, hvad der er

Næh, egentlig ikke... men mig bekendt er det en dårlig idé at forsøge at
starte maskineriet MENS du har din lader sat til. I startøjeblikket, altså
når du tørner motoren, trækkes der en temmelig stor start-strøm, som dit
flade batteri i hvert fald ikke kan levere. Derfor forsøger starter-motoren
i stedet at trække denne strøm fra laderen, og medmindre din lader direkte
er beregnet til at kunne levere en høj start-strøm, så risikerer du altså at
beskadige din lader ( i første omgang bør det dog "kun" gå ud over den
sikring, som sandsynligvis er indbygget i laderen).

Derudover burde der ikke være sket noget alvorligt med MC'ens el(ektronik)
blot fordi batteriet er blevet fladt, men hvis der kun er en meget lille
mængde strøm (ampere) på batteriet, kan det måske nok få noget af
elektronikken til at arte sig temmelig underligt.

Det eneste råd jeg lige kan give, er at lade dit batteri helt op natten over
(eller hvor lang tid det nu tager), og så prøve igen. Husk at tage laderen
fra, inden du trykker på startknappen. Og husk også lige at checke batteriet
for vand.

Håber, du kan bruge svaret til noget.

Mvh
Freddy

Fra : Nicolaj C.

Dato : 10-03-03 20:04

få noget strøm fra batteriet på en bil - så starter den ret hurtigt, hvis
der ikke er andre problemer.
mvh
Nic

Fra : Thomas

Dato : 10-03-03 20:17

"Nicolaj C." <nic@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> få noget strøm fra batteriet på en bil - så starter den ret hurtigt, hvis
> der ikke er andre problemer.
Og check lige at cellerne ikke er faldet sammen... det sker nemt hvis du
aflader det totalt i længere tid.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::
www.flashking.dk
Eller hos DFM

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 03:31

Nicolaj C. <nic@post4.tele.dk> skrev i en
> få noget strøm fra batteriet på en bil - så starter den ret hurtigt, hvis
> der ikke er andre problemer.

Jup!
Men hold den igang og tag en god lang(!) tur på den med det samme -
Modellens
eget ladesystem (måske med undtagelse af Suzuki) er det mest effektive
metode at lade akkumulatoren op på!

--
Armand

Fra : vmx

Dato : 10-03-03 20:38

> [...]
> ikke rundt. Til gengæld slår nålen på ladeapparatet ud Nogen forslag til,
> hvad der er galt? (Og ja: + og - vender rigtigt)

Uth ??? G Uth ? dig ? hahahaaa

Du burde vide bedre mht. batteri, men
på den anden side... der er heller ikke batteri
i juniorbåde... oder wie ?

Guess who - . ..... hehehee

prøv lige at sende mig en mail.. ok ?
( brug slettevæsken på "|_re_|" i mailadressen... )

Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
If it has tits or wheels, it will give you problems

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-03-03 20:48

> Da jeg satte lader til, viste laderen ingen ampere.
> Når jeg prøver at starte kommer der en tikkende lyd.

Hej Mr. X. Er det ikke lidt fjollet at være anonym p.g.a. et
batterispørgsmål?

Hvis laderen ikke kan "se" batteriet er det helt dødt. Det får du
formodentlig aldrig gang igen. Køb et nyt. De er billige ved www.louis.de

Den tikkende lyd er starterrelæet. Der er netop strøm nok til at påvirke
relæet, men ikke nok strøm til at trække starteren rundt. Batteriet er HELT
fladt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jobak

Dato : 24-03-03 21:26

Det gør en "almindelig" lader normalt ikke, da den skal punktlades...