Fedtet forlygte glas, invendigt !
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-03-03 23:13

Hej NG.

Bandit'ens forlygte glas er ligesom fedtet ( hinde) indvendigt,
hvordan fjerner men det ?
Lygten er en sammensvejst plastik enhed med to paraboler (
nærlys/fjernlys), kan jeg bare fjerne pærerne, og så hælde tempereret
( kogt = ingen kalk ) vand i lygten ,tilsat lidt opvaskemiddel,og så
give den en rystetur, og så lade den tørre ved stuetemperatur eller
med hårtørrer ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Morten Juel

Dato : 09-03-03 23:35

> Bandit'ens forlygte glas er ligesom fedtet ( hinde) indvendigt,
> hvordan fjerner men det ?

Jeg havde en flaske der havde været saftevand i længe den var snusket på
indersiden, jeg hældte vand i og en bunke salt som slibemiddel, men sukker
kan vel også gøre det, mon ikke det vil slibe dit snask af.. ved det ikke,
var bare en ide !
Med sukker er der intet der ruster ihvertfald

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8750,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : RacerNiels

Dato : 10-03-03 00:10

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message
> Hej NG.
>
> Bandit'ens forlygte glas er ligesom fedtet ( hinde) indvendigt,
> hvordan fjerner men det ?

Er du sikker på at du gerne vil fjerne det?
Jeg pudsede engang mit instumentglas indvendigt. Det lignede også noget
snavs, så jeg pudsede lidt og så at der kom noget nuller af, og så pudsede
jeg det hele af. Det var ikke skide smart, for derefter duggede en del...

Måske der er samme behandling på din forlygte?

Niels
SV650
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Ksa

Dato : 10-03-03 07:19

> [...]
> ( kogt = ingen kalk ) vand i lygten ,tilsat lidt opvaskemiddel,og så
> give den en rystetur, og så lade den tørre ved stuetemperatur eller
---
Det kunne du godt, men jeg er bange for pletter på din parabol og det vil du
ihvertfald ikke få bedre lys af!!!
Og du skal ikke tænke på MJ ide´ om salt eller sukker som slibe middel da du
ikke har lyst til at ridse din parabol.
Jeg ville nok lære at leve med det.

Ksa Duc.900SL

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-03-03 09:58

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> [...]
> ( kogt = ingen kalk ) vand i lygten ,tilsat lidt opvaskemiddel,og så
> give den en rystetur, og så lade den tørre ved stuetemperatur eller

Der er sikkert mange metoder. Men en kæp med en klud fastmonteret og
dyppet i sprinklervæske kan gøre underværker. Grunden til at glasset er
fedtet skyldes sikkert at man har rørt ved pæren.

Ib Jakobsen

Fra : KT

Dato : 10-03-03 20:00

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message
> Hej NG.
>
>og så hælde tempereret
> ( kogt = ingen kalk ) vand i lygten ,

Hvis du koger vandet vil der stadigvæk være kalk i, da kalk ikke kan
fordampe (ligesom salt).

Mvh Kim

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 10-03-03 23:33

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

>hælde tempereret
>( kogt = ingen kalk ) vand i lygten

Man fjerner nu ikke kalken ved at koge vandet - tvært imod. Kalken kan
jo ikke fordampe, og derfor _stiger_ koncentrationen når vandet bliver
kogt, og noget af det damper væk.

Det du skal bruge, er den fortættede vanddamp (destilleret vand) eller
demineraliseret vand (hvor kalken er fjernet ved filtrering). Kig på
nærmeste tankstation...

--
Kåre