en lille anmeldelse af Geely Retro Big 125~
Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 09-03-03 17:30

Nu skal i fame bare høre!
Jeg har gennem den sidste tid læst en del om at der var komet nogle ultra
billige små MC og Scooter, det må være en eller anden småtosset Nordjysk
kræmmer der prøver at tage røven på os tænkte jeg.
Anyway
Jeg fik kontakt med en Fyr der viste sig at have prøvet samtlige maskiner,
Søren Hedder han. han har også en hjemmeside hvor han anmelder maskinerne se
her http://www.fisco2000.mknet.dk/speciel.html
Nå men Søren og jeg havde nogle hyggelig mail udvekslinger, og han fik mig
overbevist om at den var god nok bla. havde han selv skiftet sin Skipper ud
med en Geely Boss, og så må der jo være noget om snakken tænkte jeg.
Jeg har for 10 år siden haft en zukie 250'er og en yamaha 500, men nu er der
jo unger og terminer og ja konen skal jo også have et akvarie og ligge og
fræse rundt i, så med den sørgelige rest af vores buget, var det her en
enestående chance for mig til at får lidt vind om ørene, og så skete det
forunderlige, at Ove Ovesen (forhandleren) nedsatte den model jeg gik og
lurede på, Retro Big modellen fra 14.000.- til 9999.- og så bestildte jeg
straks en (ubeset)må hellere inden han skifter mening og sætter prisen op
igen.(og inden konen opdager at der mangler 12kilo på husholdnings kontoen
hehe)

Den hentede jeg så igår, og kørte fra skørping til Ebeltoft, og vidre til
Holbæk, hvor jeg snød lidt og tilkaldte min viv og hendes xantia med
trailer(min bagdel var på det tidspunkt,Meget øm (mildt sagt))hun kørte "os"
så hjem til Værløse.

Nu ved jeg godt at det ikke er en motorcykel og at der er mange af jer der
ikke ville gribes i at køre på sådan en, men jeg er en fattigrøv der bare
gerne vil ud af akvariet og lade som om jeg er mc'er (kald mig bare wannabe

så Jeg har altså købt en Billig Scoot helt ny for 9999.- + lev, plader osv.
ialt 11.550.-
Og Hvad får man så for den pris ?

Jeg har nu kørt 200km og jeg må sige at den kører sq godt, de første 60km
gik i behagelig sæde stilling og med det brede styr også en rigtig god køre
stilling, men efter 60km begynder det at gøre lidt små ondt i nummeren, så
den er først og fremmest god på de "halv"korte stræk.

Den trækker godt i bunden (Glæder mig til at den er kørt til så jeg kan se
topfarten") 50kmt med halv rulle er nået inden bilene har fundet koblings
punktet, og så har den en rigtig lækker 4takt brumme lyd, jeg må sige at
efter 160km igår og 40km idag så kører den bare rigtigt godt, men det er
selvfølgelig ret tideligt at danne sig et intryk af drifsikkerheden på de
korte turer.

med hensyn til Materialerne. de er billige, men jeg havde nu heller ikke
forventet andet til den pris, Skruerne ruster, plastikken er af tynd og stiv
karakter, Kromen og den er der massere af, er umiddelbart også den helt
bilige kvalitet, så der skal en del olie til at holde rusten fra
døren(regner jeg med)

Jeg havde min første defekt, på turen hjem, bag inderskærmen trak mod hjulet
med det resultat at plastik beslaget knækkede og et andet beslag blev slået
skævt, men om det er en skævhed i ophæng/stel eller om det bare var dårlig
montering ved jeg ikke endnu, jeg håber det sidste, men det vil jo vise sig.

Forhandleren er utrolig venlig og servicen er i top, han har allerede lovet
mig at han vil sende mig en ny inderbagskærm, og så har han lavet lidt
justeringer på maskinerne så de går mere driftsikkert (slange føring osv.)

Servicehæftet anbefaler olieskift og Ventil justering efter 300km og igen
efter 1000km så skulle den være kørt til, efter det anbefales det at skifte
motorolie pr1000km og gearolie efter 2000km, dvs. en hel del
vedligeholdelse, men hvad så får man jo også lov at rode lidt under hjælmen,
det eneste der bekymre mig er ventil justeringen, håber at jeg kan klare det
selv
et minus er at man ikke kan få en værksteds håndbog til den, men jeg har en
mistanke om at man kan bruge en yamaha bog?

Nu skal man jo huske at der er tale om en maskine til under 12000.- så med
det i mente så kan jeg sagtens anbefale den til jer andre.

Hvis andre har købt en Geely kunne det være sjovt og høre hvilke erfaringer
i har gjort jer.

VH Tonny

ps. vender tilbage med nyt som tiden og kilometerne går.

Fra : Morten Juel

Dato : 09-03-03 18:05

Tillykke med den lille ny, ja prisen er ok, det bliver sjovt at høre om den
kan holde sig sammen ! )
Det eneste problem er nok at folk tror du er en 45 scooter og ikke hilser..
mange vil sq ikke engang hilse når jeg køre på min DR350 !!

Og fedt med til anmeldelse af en ny cykel spænnende læsning

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8750,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 09-03-03 18:30

Hej Morten

Tak skal du have
Jeg er kold jeg hilser på alt og alle hehe 3hjulede knallerter 45knallerter
Rigtgt mc´r osv. de må selvom de gider at hilse tilbage.

Det morsomme er at de fleste Bilister tror at det er 45knallerter(jeg har
kørt en del på en 125ccm leonardo) så er det jo bare endnu sjovere at give
dem baghjul, når de sidder og sveder ved lyskrydset

Dr350 er da en fed crosser er det ikk? (såvidt jeg husker)

VH Tonny

Fra : Morten Juel

Dato : 09-03-03 18:37

> Tak skal du have
altid rart med nyt legetøj

> Jeg er kold jeg hilser på alt og alle hehe 3hjulede knallerter
45knallerter
> Rigtgt mc´r osv. de må selvom de gider at hilse tilbage.

Hehe bare irriterende når folk ikke hilser, men det må de jo selv om )

> Det morsomme er at de fleste Bilister tror at det er 45knallerter(jeg har
> kørt en del på en 125ccm leonardo) så er det jo bare endnu sjovere at give
> dem baghjul, når de sidder og sveder ved lyskrydset
Hehe så ka de lære det !

> Dr350 er da en fed crosser er det ikk? (såvidt jeg husker)
Jow det synes jeg jo ihvertfald

Btw har du et link til forhandleren af den cykel du har købt ?

Fra : Maria & Anders

Dato : 09-03-03 18:35

Tillykke med det ny køretøj!
Jeg har selv en Vespa ET4 125cc firtakter. Den går sgu også godt! herlig
lille driftsikkert køretøj. Topfarten er ikke imponerende, den ligger på små
110 kmt.
Og nej mc'er hilser ikke på mig når jeg kommer på den, for de tror nemlig
det er en eu.
Optræk er der masser af, kan rykke fra de fleste biler i lyskryds. Det er
sjovt fordi de tror det bare er en eu scooter.
Held og lykke med den ny.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Armand

Dato : 09-03-03 19:28

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:b4fs2k$k0f$1@sunsite.dk...
> [...]
den
> kan holde sig sammen ! )
> Det eneste problem er nok at folk tror du er en 45 scooter og ikke

Eneste???
Det største(!) problem er da at folk fejlopfatter den som en 45'er og kører
ud foran den! =

Pas endelig på!!!!!

Det gælder forøvrigt alle på denne årstid hvor folk i 4 måneder har fået lov
til at vænne sig til at alle tohjulede bevæger sig med en 45'ers hastighed!
Forårskåd spidsning af fartgrænsen indenfor bygrænsen, kan således udsætte
ens sæson på ubestemt tid (i bedste fald)

--
Armand.
(der selv lige nåede at køre en måned i '89, hvorefter at der ikke skete

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 09-03-03 18:52

"Tonny Juhl Petersen" <farout@pc.dk> wrote in message

> [...]
> i har gjort jer.
>

> VH Tonny
>
> ps. vender tilbage med nyt som tiden og kilometerne går.

Det er fedt med en anmeldese herinde, dem er der rigtigt langt imellem.
Men gider du ikke også at sende den ind til www.dmcn.dk ? Så kan andre
nemlig også se den om 3 måneder når indlægget her er slettet.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Holger Danske

Dato : 09-03-03 18:59

Tonny Juhl Petersen wrote:
> [...]
> så med det i mente så kan jeg sagtens anbefale den til jer andre.
>
> Hvis andre har købt en Geely kunne det være sjovt og høre hvilke

Totalt godt at du har skrevet dette her, jeg har været i kontakt med Ove fra
Geely, og har mere eller mindre sat mig på en Puma, så nu kan det jo godt
være at jeg kom et stort stykke tættere på et egentligt køb, men kan du ikke
vende tilbage når den er kørt til, vil gerne høre lidt om hvordan den kører
"normalt" da jeg skal bruge den til regional kørsel så godt som hver dag..

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 09-03-03 19:32

Hej Henrik
Ja det var da en god ide, men Jeg venter lige med en lidt større anmeldelse,
om et par uger hat jeg kørt 7-800km, så laver jeg en og sender den også til
www.dmcn.dk

Hej Holger
Der er en anden bruger her i gruppen "John de Summer-Brason" der hart været
oppe og hente en Puma idag, så det kan være at du kan maile ham(se længere
nede i gruppen han har en del posts), Jeg har kun set Pumaen og jeg må sige
at den ser bedre ud i virkeligheden end på billederne, men jeg havde travlt
med at komme afsted og np færgen så jeg nåede ikke en prøvetur

Hej Morten
Ja jeg mente nok at Dr350'eren var den seje crosser, underligt at "MC
snobbene" kan tage fejl af den og en eu
Linket Til Ove Ovesen er http://www.geely.dk/

Til Marie og Anders
Ja Et4'eren er også fed, og det er sjovt at lege lidt med de fortravlede
billister

Vh Tonny

Fra : wheeler

Dato : 09-03-03 19:25

"Tonny Juhl Petersen" <farout@pc.dk> skrev i en meddelelse

et minus er at man ikke kan få en værksteds håndbog til den, men jeg har en
mistanke om at man kan bruge en yamaha bog?

[KLIP]

Nok tvivlsomt :-/

Men har du de tekniske specifikationer/tolerancer (nogle af disse skal du
under alle omstændigheder have ifm din påtænkte ventiljustering) kan det nok
aldrig gå helt galt at holde til en generel værkstedsbog a lá "Noget om
motorcyklens vedligeholdelse" - teknisk set er maskinen vel det, man kan
kalde for temmelig utidssvarende(?)

Den instruktionsbog der følger med maskinen, indeholder vel ikke en komplet
dataliste over modellen?

Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 09-03-03 20:15

Til Wheeler

Nej Desværre en temmelig mangelfuld instruktionsbog, med hensyn til
ventilerne så har Ovesen lavet en illustret vejledning med tolerancer(0.10)
osv.

Jeg ved ikke om den er utidssvarende(det skulle være en rimelig præsis kopi
af Aprilia Retro costume som jo kun har 3år på bagen), men håber du har ret
så kan jeg måske bruge mine gamle knallert erfaringer når jeg skal til at
skrue i weekenden (jeg mener at motoren er en Yamaha An125 kopi men er
ikke sikker endnu)

Til Armand
Ja du har ret, det hr jeg allerede prøvet den med at de drøner ud foran, de
gider vist ikke at ligge bag en 45 så hellere sætte mit liv på spil (den
stres den stres gavner sq aldrig nogen)men hvad jeg har været erhvervs
chauf.. i 10år(har nået forbi 1mil km mærket forlængst) så jeg kender dem
efterhånden, jeg er en af de irreterende tåber der holder
hastighedsbegrænsningerne og stopper for rødt, og aldrig næsten altid ligger
i højre bane, jeg gider ikke satse for at vinde 10sekunder, tilgengæld ikke
en såmeget som en rids i 17 år som trafikant(årja man må vel have lov at
prale lidt ) men jeg elsker at accelere til grænserne så hurtigt som
muligt hehe og det er nu sjovest på en 2 hjulet

VH Tonny

Fra : Kim Olsen

Dato : 09-03-03 20:45

HErligt at høre at du er tilfreds min din Geely.

Jeg tager til Herning i næste weekend, hvor Ove har lovet at tage en Boss
med.

Jeg tror jeg vil have sådan en.

Faktisk vil jeg hellere have en af de andre, f.eks. Prince ellers samurai,
men jeg kører hele året, så alt for meget krom er ikke på ønskelisten.

Jeg skiftede min 45 scooter ud med en CZ 180 i efteråret, men man bliver ret
beskidt på en MC i forhold til en scooter.

Bortset fra det er CZ'eren nu pålideligheden selv. Uanset sne og regn - den
starter altid.

Men en Geely Boss kunne være en god mellemting. Og mon ikke den kan
overtales til at køre lidt mere end 85 km/t...

Jeg håber at en med en Boss vil fortælle lidt om de første erfaringer i den
næste uges tid ....

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 09-03-03 21:02

Hej Kim
Du kan gå her ind http://www.fisco2000.mknet.dk/speciel.html og se, der er
lidt anmeldeser søren der har hjemme´siden har en Boss, ham kan du jo snakke
med

Tonny

Fra : Armand

Dato : 10-03-03 01:19

> Til Armand
> Ja du har ret, det hr jeg allerede prøvet den med at de drøner ud foran,
de
> gider vist ikke at ligge bag en 45 så hellere sætte mit liv på spil

Jeg tænkte nu mere på sidevejenes trafikanter, som kan blive fatale ifald at
de regner dig for at køre under 50 =

--
Armand.

Fra : kr

Dato : 10-03-03 22:18

> Armand wrote:
> Jeg tænkte nu mere på sidevejenes trafikanter, som kan blive fatale ifald
at
> de regner dig for at køre under 50 =

Ja det er utroligt at de ikke kan fatte at selv 30 km knallerter kører over
70

4 sæsoner og 17000 km på en Speedfight 100 har lært mig at betragte alle
trafikanter (også de 2 hjulede) med en sund skepsis, har prøvet at blive
inderhalet (er der noget der hedder det?) af en stor Suzuki et eller andet
med ca. 5 cm afstand, han mente åbenbart ikke at 90 km/t var nok på Ballerup
Boulevard, og der var ikke plads i venstre bane.

Nøglen til at overleve er at køre som om alle andre er tåber, selvom det
heldigvis ikke er tilfældet.

Keld
Speedfight 100 (opgraderet til 120cc)

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 02:46

kr <khr@@post.cybercity.dk> skrev i en

> 4 sæsoner og 17000 km på en Speedfight 100 har lært mig at betragte alle
> trafikanter (også de 2 hjulede) med en sund skepsis,

Jeg oplevede det stedse på RGV'en med prøveplader på. Selvom den ikke ligner
en scoot, er størrelsen åbenbart en væsentlig faktor.

--
Armand.
(dog endnu uden samme oplevelser på Lillefrøen)

Fra : Helle

Dato : 10-03-03 09:04

Tillykke, så blev du motorcyklist

En 45 knallert kører er jo blot en bilist på to hjul ligesom cyklister.

Mvh Helle

Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 10-03-03 09:59

Tak skal du have Helle

Det har jeg nu haft kortet i mange år, og et par mc'er har jeg da også haft

VH Tonny

Fra : Lars Vincent

Dato : 09-03-03 18:05

Det lyder sgu hyggeligt men kan man ikke komme til at savne den ikke kan
komme op på 110 km/t?? Eller det kan man måske nemt fikse selv ?

Lars