Støvler
Fra : Maria & Anders

Dato : 08-03-03 16:38

Halløj!
Er der nogen der har et par råd omkring mc støvler?
Mine gamle støvler, som egentlig slet ikke er beregnet til mc, er pisse
utætte og smadrede.
Det jeg leder efter er noget der også kan holde til at køre lidt offroad
med, men primært asfalt. Sådan ca 80% asfalt og 20% offroad.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Armand

Dato : 08-03-03 21:07

Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en
> [...]
> Det jeg leder efter er noget der også kan holde til at køre lidt offroad
> med, men primært asfalt. Sådan ca 80% asfalt og 20% offroad.

Dét skulle stort set alle ikke deciderede RR-støvler kunne klare :-|

I sidste uge havde Hein Gericke et støøre tilbuds-hæfte med i MOTORRAD, og
deri var nogle billige støvler med membran:
Link:
http://www.hein-gericke.de/shop2002/eurobike/eb_content_article.php?sessionI
D=7f2e5ca932b163d445ae941d33dc6bf3@67697366&languageID=1&companyID=1&country
ID=1&wgID=1&aogID=1003&agID=10013&augID=100027&productID=100602&articleID=10
5740&labelID=&iStart=&referer=go-gericke.php (hvis link'et ikke virker, så
kopiér alle linier excl. "> "ind i browserens adresselinie!)
Når jeg nu har lokket dig på nettet, så check også www.louis.de under:
"aktuelle beiheftern" hvori der er samlet en stak tilbud. Samme side har
også en funktion der mere kontant siger: "angebote" hvor der også kan være
støvler at finde !!
Især Louis er gode at handle online med!!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-03-03 09:55

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Maria & Anders <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en
>
> Dét skulle stort set alle ikke deciderede RR-støvler kunne klare :-|

[snip et link]

Eller har Gøtz også fine støvler på bud. Det er godt nok deciderede cross
støvler, men jeg fik mine Alpinestars Vector i lørdag. De er _meget_
lækre og ligner nogen der kan tåle no'en tæsk. Bedst af alt var at prisen
var noget under dk niveau.

Jeg skal bruge dem både til deres oprindelige formål, men også når der
skal vises attitude på MZen

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Armand

Dato : 10-03-03 16:05

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> [snip et link]

Jeg ved ikke hvorfor det link blev så langt?
Her er et kortere:
http://www.hein-gericke.de/shop2002/gfx/angebote2003/cycko_stiefel.jpg

> Eller har Gøtz også fine støvler på bud. Det er godt nok deciderede cross
> støvler, men jeg fik mine Alpinestars Vector i lørdag.
> Bedst af alt var at prisen var noget under dk niveau.

Det er forståeligt hvis du ikke var forbi på dét link; men prisen á: 55? for
et par membran-forede støvler er da til at føle på. Jeg tror ikke at Götz er
med dér!?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-03-03 21:57

Mikkel Christensen wrote:

> [...]
> støvler, men jeg fik mine Alpinestars Vector i lørdag. De er meget
> lækre og ligner nogen der kan tåle no'en tæsk. Bedst af alt var at prisen

Hvad var den? Jeg står jo egentlig og skal have købt en god portion udstyr
(så meget af Rittigs brugte som muligt regner jeg med), så det med
støvlerne er jo interessant.

> Jeg skal bruge dem både til deres oprindelige formål

Nåda, jeg troede da at du var bange for at tosse rundt som en gal i mudderet
Er du kureret?

>, men også når der skal vises attitude på MZen

lol Kommer den snart ud at køre?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-03-03 22:50

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad var den? Jeg står jo egentlig og skal have købt en god portion udstyr
> (så meget af Rittigs brugte som muligt regner jeg med), så det med
> støvlerne er jo interessant.

Jeg købte et par af de dyreste Raptor. Prisen? Jeg tror det var lige over
1100kr men de ser ud som om de kunne have kostet det dobbelte. Jeg har ikke
kørt meget i dem endnu, for de sidste støvler jeg købte er af
noget-over-middel kvalitet, så de holder endnu, så jeg kan ikke rigtig
anmelde Raptor endnu. Dog - vær opmærksom på at de er lidt små i numrene.
Jeg købte str.41, og med mine ungpigefusser plejer det at give plads til et
par rag sokker, men det er der ikke plads til i Raptor-futten. Skal du have
det bedste, så koster Sidi vistnok 2500kr og det er den sikreste støvle på
markedet (dem har jeg også). Køb IKKE Shot, det er noget skrammel. Kommer du
i tvivl, så tjek den af rødderne der kører med mine de gamle... Jeg kan ikke
lige huske hvem, som sagt, jeg leverer ekvipering til store dele af den
nordjyske off-road kultur.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-03-03 23:24

Claus Rittig wrote:

> Jeg købte et par af de dyreste Raptor. Prisen? Jeg tror det var lige over
> 1100kr men de ser ud som om de kunne have kostet det dobbelte.

Jeg kan ikke finde de der Raptor inde på deres side, men Vectorerne står til
240? (gad vide om euro-tegnet virker). Det er da en hel del mere :-/
Jeg skal jo også have:
Panser: 1000 kr hos Götz
Knæbeskytter: 100 ^^
Handsker: 3-400 ^^
plus det jeg har glemt

....men håber på at du evt. kan levere noget af ovenstående

Jeg har en (dainese gade-)rygbeskytter og en gammel bøtte af en gadehjelm,
men økonomien er lidt klemt for klemt til at købe noget offroad-ækvivalent
(jeg har de seneste to måneder købt mc for 7k plus dele for 6k, det er
meget på en SU (+ su-lån .

> [...]
> et par rag sokker, men det er der ikke plads til i Raptor-futten. Skal du
> have det bedste, så koster Sidi vistnok 2500kr og det er den sikreste

2500,- er desværre meget mere end jeg har råd til :-/

> Køb IKKE Shot, det er noget skrammel.

Det skal jeg huske!

> Kommer du i tvivl, så tjek den af rødderne der kører med mine de
> gamle... Jeg kan ikke lige huske hvem, som sagt, jeg leverer ekvipering
> til store dele af den nordjyske off-road kultur.

Hehe

Forresten kan det godt være jeg kigger ud i offroad-klubben på torsdag (var
for sent ude efter biletter til førnævnte koncert . Nu er jeg jo også
lidt bedre berettiget til at være der, når jeg har fået offroader
--
mvh Jes Vestervang - fattig på penge, men rig på mc'er
FZS600 (med masser af silikonefedt og tectyl imorgen) og MTX125R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-03-03 08:54

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Jeg kan ikke finde de der Raptor inde på deres side, men Vectorerne står til
> 240? (gad vide om euro-tegnet virker). Det er da en hel del mere :-/

De står til en anden pris i kataloget...

> Jeg skal jo også have:
> Panser: 1000 kr hos Götz
> Knæbeskytter: 100 ^^
> Handsker: 3-400 ^^
> plus det jeg har glemt

Find da et brugt panser og skift det så ud når det er knækket.
Eller kør uden og hold dig fra at køre ind i træerne...

Mht til handsker kan jeg sagtens bruge no'en der ikke står "offroad" på.
Men tænk lige over om du vil have albuebeskyttere...

> [...]
> men økonomien er lidt klemt for klemt til at købe noget offroad-ækvivalent
> (jeg har de seneste to måneder købt mc for 7k plus dele for 6k, det er

Nå ja, du er da foran hvor det tæller - nemlig noget at køre på...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 11:34

Mikkel Christensen wrote:

> De står til en anden pris i kataloget...

Jeg troede at det var hos Götz, men det kan jeg da se i dit andet indlæg at
det ikke er.

> Find da et brugt panser og skift det så ud når det er knækket.

Det er også planen.

> Eller kør uden og hold dig fra at køre ind i træerne...

Arrhh, hvis jeg skal turde og give den gas, så skal jeg helst pakkes
ordentligt ind.

> Mht til handsker kan jeg sagtens bruge no'en der ikke står "offroad" på.

Ja, det bliver jeg vist også nødt til. Nu har jeg også lige købt nye
gadehandsker (de gamle var kriminelt ringe).

> Men tænk lige over om du vil have albuebeskyttere...

Det vil jeg. Jeg kan lige forestille mig at knalde albuen i en sten med god
fart. Ouch! :-/

> Nå ja, du er da foran hvor det tæller - nemlig noget at køre på...

Hæ! Jeps Og endda med de vilde knopdæk. De har virkelig gjort indtryk på
mig De er dog lidt sejlende på asfalt, men det har jeg nu snart vænnet
mig til dem kan jeg mærke.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-03-03 12:16

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Ja, det bliver jeg vist også nødt til. Nu har jeg også lige købt nye
> gadehandsker (de gamle var kriminelt ringe).

Nå ja, men det er jo ikke ligefrem fordi offroad handsker bugner af
beskyttelse, så det kan vel være lidt ligemeget hvad man bruger.
Og i pløret er alle alligevel... plørede - det er jo ikke en modeopvisning

> Det vil jeg. Jeg kan lige forestille mig at knalde albuen i en sten med
> god fart. Ouch! :-/

Jeg købte nogle fine-fine benskinner til... bumbum.. cirka en 100 krone.
(+/- en 50'er) Albuebeskytterene var vist marginalt dyrere.

> Hæ! Jeps Og endda med de vilde knopdæk. De har virkelig gjort indtryk
> på mig De er dog lidt sejlende på asfalt, men det har jeg nu snart
> vænnet mig til dem kan jeg mærke.

Ja det skal man lige vænne sig til - jeg er heller ikke helt sikker på
hvornår de bider. Men man kan faktisk lave nogle fine slides med dem
Sådan helt generelt er de dog trælse på asfalt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 17:22

Mikkel Christensen wrote:

> Nå ja, men det er jo ikke ligefrem fordi offroad handsker bugner af
> beskyttelse, så det kan vel være lidt ligemeget hvad man bruger.

Så kan jeg bruge mine aflagte gadehandsker til det.

> Og i pløret er alle alligevel... plørede - det er jo ikke en modeopvisning

(det ved Rittig vist ikke, hehe

> Jeg købte nogle fine-fine benskinner til... bumbum.. cirka en 100 krone.
> (+/- en 50'er) Albuebeskytterene var vist marginalt dyrere.

Ok. Det er jo overkommeligt.
Mht. til støvler har jeg også to par millitærstøvler, de bliver vist nødt
til at række i de næste par måneder. Jeg bruger aaalt for mange penge på mc
for tiden :-/

> Ja det skal man lige vænne sig til - jeg er heller ikke helt sikker på
> hvornår de bider. Men man kan faktisk lave nogle fine slides med dem
> Sådan helt generelt er de dog trælse på asfalt

Jep! Men efter tilvænningsfasen er de nu ikke så ringe som de føles i
starten. Men ringe er de altså
--
mvh Jes Vestervang - der lige har brugt 300,- på kobberfedt, kabler, relæer
og andet godt til Fazeren.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-03-03 08:48

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Så kan jeg bruge mine aflagte gadehandsker til det.

Ja, det havde jeg egentlig også tænkt mig var et passende ende for mine
godt brugte handsker.

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-03 20:13

> Det er også planen.

> Arrhh, hvis jeg skal turde og give den gas, så skal jeg helst pakkes
> ordentligt ind.

Klogt!

> Det vil jeg. Jeg kan lige forestille mig at knalde albuen i en sten med
god
> fart. Ouch! :-/

Joh... Men albue beskyttere har nu både fordele og ulemper. Jeg har kun kørt
meget lidt med dem, og i mine 20 ård off-road har jeg aldrig skadet mine
(ubeskyttede) albuer - men jeg har slået dem ad helvede til tit. Overvej
dem. Jeg kan ikke finde ud af at køre med dem da de dels begrænser min
bevægelsesfrihed (ja, det kan man også sige om hjelm, panser, knæbesk.),
dels fordi jeg får "arm pump" fordi de tit lukker af for blodomløbet.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 23:48

Claus Rittig wrote:

> [...]
> min bevægelsesfrihed (ja, det kan man også sige om hjelm, panser,
> knæbesk.), dels fordi jeg får "arm pump" fordi de tit lukker af for

Interessant! Det vil jeg helt sikkert tænke over. De lyder jo til at være
ganske irriterende og rundt regnet unødvendige, så umiddelbart tror jeg da
at jeg vil prøve at køre uden i starten - så kan jeg jo altid købe nogle
hvis jeg får lyst/penge
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 (nu med nyrenset bagophæng og relæer til forlyset og MTX125R

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-03-03 11:56

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<mm52k-kh1.ln1@vissen.vandhane>...
> [...]
da
> at jeg vil prøve at køre uden i starten - så kan jeg jo altid købe nogle

Prøv at få PerP til at vise dig skrammerne fra sidste års Kristi-flyevehop
dag.... han kører med albuebeskyttere nu.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-03-03 12:20

Soren Lindholt wrote:

> Prøv at få PerP til at vise dig skrammerne fra sidste års Kristi-flyevehop
> dag.... han kører med albuebeskyttere nu.

Ok, nu er jeg omvendt. Jeg gør det hermed modsat: kører med dem indtil jeg
ombestemmer mig
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-03-03 08:53

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Joh... Men albue beskyttere har nu både fordele og ulemper.

Klart, men jeg tror nu nok det er noget _jeg_ vil benytte mig af.
Ihvertfald indtil jeg mener at "legestuen" er overstået og jeg begynder
at få visne arme pga manglende blodomløb

Selvom de nok visner af andre grunde inden...

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-03 20:09

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> De står til en anden pris i kataloget...

Ja, men SLH får en temmelig heftig forhandlerrabat på lige netop dne støvle!

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-03-03 08:50

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men SLH får en temmelig heftig forhandlerrabat på lige netop dne støvle!

Narh, den var nu ikke så heftig endda.
Men de står AFAIR til 210 i kataloget.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-03-03 12:00

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote in article
<kkdk7f68hk0.fsf@rrnord.dk>...

> De står til en anden pris i kataloget...

Goetz har nu fået et panser fra Polisport , til 70 euro
Til gengæld koster de fede Thor knædimser 200,-

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-03-03 12:19

Soren Lindholt wrote:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote in article
> <kkdk7f68hk0.fsf@rrnord.dk>...

> Goetz har nu fået et panser fra Polisport , til 70 euro
> Til gengæld koster de fede Thor knædimser 200,-

Argh! Jeg skal ikke bruge flere penge (i denne måned), så går jeg helt
fallit :-/ Hmmm...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-03-03 08:48

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Mikkel Christensen wrote:
>
> Hvad var den?

Den er såmænd Dirtbikes listepris - spørg Søren

> Nåda, jeg troede da at du var bange for at tosse rundt som en gal i
> mudderet Er du kureret?

Næh, jeg synes stadig det er farligt, men jeg kan ikke tåle at andre har
det sjovere end mig, så jeg må jo hellere følge med

> lol Kommer den snart ud at køre?

Det vil tiden vise. Men jeg er inde i en energisk periode i tiden
så der er håb forude.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 11:29

Mikkel Christensen wrote:

> Den er såmænd Dirtbikes listepris - spørg Søren

Will do Jeg troede forresten at det var hos Götz de var at finde. Jeg
prøver lige at komme ud forbi offroadklubben, hvis den luskede gruppe jeg
er kommet i på uni ikke lokker i noget ølrelateret istedet

> Næh, jeg synes stadig det er farligt, men jeg kan ikke tåle at andre har
> det sjovere end mig, så jeg må jo hellere følge med

That's the spirit! Hvad vil du have at køre på? MZ'en med knopdæk?

> Det vil tiden vise. Men jeg er inde i en energisk periode i tiden
> så der er håb forude.

Jeps, stellet var jo blevet malet fint så jeg

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-03-03 12:08

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> That's the spirit! Hvad vil du have at køre på? MZ'en med knopdæk?

Jeg ved det ikke. Jeg ville jo egentlig helst have en totagger pga vægten
og den nemme start (sparksparksparksparkWRRROOUUUM), men sådan en lille
4 takter er nu også festlig. Jeg må se hvad der lander på mit skød -
sådan rent metaforisk altså.

Men jeg må da indrømme at jeg væsentligt mere blod på tanden efter et
par mandage på ryggen af feriebarnet. Holde fri fra arbejde, spise lang
morgenmad med avis til og så afsted nordpå.
Sådan en WR er nu dejlig.

MZen er monteret med brede næsten-race dæk - ihvertfald foran.
Den skal ikke svines til med knopdæk.

> Jeps, stellet var jo blevet malet fint så jeg

Fin og fin... Den er da malet. Og efter jeg vendte ryggen til, gav PerP
den klarlak

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 17:17

Mikkel Christensen wrote:

> Jeg ved det ikke. Jeg ville jo egentlig helst have en totagger pga vægten
> og den nemme start (sparksparksparksparkWRRROOUUUM)

SparksparksparkRINGDINGDINGDING!

>, men sådan en lille 4 takter er nu også festlig.

Jep. Den XT350'er PerP indkøbte for sin lillebror havde dælme nogt bundtræk
Den stod oppe i traileren og lavede hjulsping i tomgang i 1. gear.
Traileren var da våd, men alligevel

> Jeg må se hvad der lander på mit skød - sådan rent metaforisk altså.

Jep, det er også sjovere

> [...]
> par mandage på ryggen af feriebarnet. Holde fri fra arbejde, spise lang
> morgenmad med avis til og så afsted nordpå.

Jep! Hvis jeg havde flere penge var det sådan en jeg skulle have

> MZen er monteret med brede næsten-race dæk - ihvertfald foran.
> Den skal ikke svines til med knopdæk.

Det er ellers sjovt. Under 8 km/t ryster det på en måde så man skulle tro at
dækkene var 5-kantede

Det er vel også fint til en MZ, ikke?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-03-03 08:46

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Det er vel også fint til en MZ, ikke?

Klarlak er ihvertfald klart overkill til en MZ
Men den sorte maling indenunder lakken er faktisk ret flot.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-03 23:38

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Jeg kan ikke finde de der Raptor inde på deres side, men Vectorerne står til
> 240? (gad vide om euro-tegnet virker).

Euro-tegnet findes ikke i iso-8859-1, som du bruger. Du kan i stedet
bruge iso-8859-15 eller utf-8.

Ud over det, så er jeg også blevet helt glad for den Dainese
(gade-)rygbeskytter jeg købte ude hos Lydmuren her for et par uger
siden. For nu at blive lidt on-topic

--
Jacob - www.bunk.cc
If it's worth doing, it's worth doing for money.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 00:21

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Euro-tegnet findes ikke i iso-8859-1, som du bruger. Du kan i stedet
> bruge iso-8859-15 eller utf-8.

Vupti ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
:¤)
Tak for tippet

> Ud over det, så er jeg også blevet helt glad for den Dainese
> (gade-)rygbeskytter jeg købte ude hos Lydmuren her for et par uger
> siden. For nu at blive lidt on-topic

Jeps, sådan en har jeg også og den er ikke så ringe Søren Lindholts
Insize til små 400,- er dog imo lige så god og tilmed bredere.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 04:34

> Jeps, sådan en har jeg også og den er ikke så ringe Søren Lindholts
> Insize til små 400,- er dog imo lige så god og tilmed bredere.

Jeg har set på papir; men kan ikke finde det on-line:
Gericke har lige nu en hardshell rygbeskytter, som dog ikke er af den
leddelte type (turtle power), men prisen er til at føle på: ca 200,-kr!

--
Armand.