uheld i forbindelse med baghjulskørsel
Fra : -oxxxxxo-

Dato : 08-03-03 11:08

På nettet findes der efterhånden flere videoklip af folk som kommer ud for
uheld i forbindelse med wheelies, end videoklip hvor det går godt.

Det lader også til mange her i gruppen også har uheldige erfaringer med
baghjulskørsel.

Personligt har jeg aldrig været tæt på sådanne uheld, men jeg er heller ikke
typen som lige tager 300 meter med forhjulet i vejret... Højest en 15-20
meter.

Er der andre som, ligesom mig, der kører lidt på baghjul i ny og næ (har
kørt siden 1998), og som heller ikke er kommet ud for uheld?

.... eller er jeg bare usandsynlig heldig (hvis jeg er så heldig, så skal jeg
jo nok til at overveje at stoppe inden det går galt)? Er baghjulskørsel = på
et eller andet tidspunkt må man bare bide i asfalten?

Just wondering?!?!?!

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-03-03 11:17

"-oxxxxxo-" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Er baghjulskørsel = på
> et eller andet tidspunkt må man bare bide i asfalten?

Ja, det er min vurdering.
Et lille hjulløft i ny og næ er nok ikke så farligt, men "rigtig"
baghjulskørsel (længere kørsel omkring balance-punktet) det går galt før
eller siden. Engang formulerede vi faktisk (i klubben efter ret mange øl) en
teori der kan forudsige HVORNÅR det går galt: Det går galt når man ikke
længere bliver bange hver gang.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-03-03 11:17

On Sat, 8 Mar 2003 11:07:42 +0100, "-oxxxxxo-"
<find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> Er baghjulskørsel = på
>et eller andet tidspunkt må man bare bide i asfalten?

>Just wondering?!?!?!

Det går for at være en almen sandhed,if U do it long enough,U _will_
crash and it _will_ hurt.....Er man derimod kun lejligheds-monokører
med små ikke-på-balance-punktet eller 12 o'clock wheelies kan man da
sikkert nok slippe fra det...or not....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 11:22

-oxxxxxo- wrote:
> Er
> baghjulskørsel = på et eller andet tidspunkt må man bare bide i
> asfalten?

....nope - det er der ingen videnskabelig grund til at antage
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-03-03 11:43

Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b4cg6b$bn4$1@sunsite.dk...

> ...nope - det er der ingen videnskabelig grund til at antage
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Suzuki 1100 E(Z) -82

Men det er et wiedenskavelit faktum, at hvis du holder op nu, så sker det
aldrig....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 12:34

Preben Riis Sørensen wrote:

> Men det er et wiedenskavelit faktum, at hvis du holder op nu,
så sker
> det aldrig....

....det har du fuldstændigt ret i!
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Armand

Dato : 08-03-03 11:51

Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b4cg6b$bn4$1@sunsite.dk...

> ...nope - det er der ingen videnskabelig grund til at antage

Det kan sgu'da kun være fordi man blindt beundrer de der mestrer sagen, uden
overhovedet at vide, eller sætte spøgrsmålstegn ved, om de nogensinde har
tiltet/slået sig under øvelse/udførelse af sagen :-|
Du tror da vel heller ikke at Rene Prang aldrig er væltet :-/

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 12:42

Armand wrote:

> Det kan sgu'da kun være fordi man blindt beundrer de der
mestrer
> sagen

....nå!...ka det sgu da kun være det?

....jeg kender ingen, der kører på baghjulet, og beundrer derfor
heller ikke nogen...

>, uden overhovedet at vide, eller sætte spøgrsmålstegn ved, om
> de nogensinde har tiltet/slået sig under øvelse/udførelse af
sagen :-|

....jamen, det er da ikke en naturlov - i lig med fx.
tyngdeloven - at man nødvendigvis skal vælte...

....uden sammenligning fik jeg mine første inliners for knap 10 år
siden, og jeg har aldrig været nede og ligge...

....da jeg begyndte at køre mc for tredive år siden, sagde "alle",
at man skulle ned at ligge 3 gange...har *alle* været det?

....nej, det har de ikke...

> Du tror da vel heller ikke at Rene Prang aldrig er væltet :-/

....jamen, det ved jeg da ikke: det kan da godt være, at
statestikken siger, at hver trekvarte mand vælter, men derfor
behøver spørgeren jo ikke nødvendigvis at gøre det...

....i øvrigt vil jeg henvise troende til Folkekirken eller
lignende institutioner...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Mads Lund

Dato : 10-03-03 10:27

> ...jamen, det er da ikke en naturlov - i lig med fx.
> tyngdeloven - at man nødvendigvis skal vælte...

jo det er det faktisk. Begynder man at lege mr. 100% og man begynder at
lære at hente 101% og 102% situationerne (eks kan jeg godt hente RS'eren
selv om forhjulet begnder at slippe). men så kommer der et tidspunkt hvor
man når 103% og så siger det bang. Ofte sker det i forbindelse med at man er
blevet lidt træt og koncentrationen derfor ikke er i andrealin højder (lidt
det samme som Claus siger med at man helst skal være lidt bange).
Så jo, på et eller andet niveau er det en naturlov der siger at man skal
vælte hvis man leger med grænserne.

> ...da jeg begyndte at køre mc for tredive år siden, sagde "alle",
> at man skulle ned at ligge 3 gange...har *alle* været det?
>
> ...nej, det har de ikke...

Nej det er en helt anden sag. Min Far har over 30 års efraring som mc'ist og
han har aldrig væltet (på gaden) så det kan sagtens lade sig gøre. Men der
ligger man jo også typisk og kører 20-30% af hvad naturen tillader. Det er
noget helt andet når man leger med grænserne.

> ...i øvrigt vil jeg henvise troende til Folkekirken eller
> lignende institutioner...

Er det bedre at sidde på kroen og tænke på gud, end at sidde i kirken og
tænke på øl ?

Mads Lund
Motortosser, sig ja til afbrænding af fosilt brændstof

Fra : Thomas Hjort

Dato : 08-03-03 12:06

> [...]
>
> Er der andre som, ligesom mig, der kører lidt på baghjul i ny og næ (har
> kørt siden 1998), og som heller ikke er kommet ud for uheld?

Ja. Og jeg lærte teknikken under stort spetakkel i denne gruppe for ca.
halvandet år siden. Men jeg køre ikke på balancepunkt eller lign. men løfter
blot forhjulet fra asfalten. Og efterhånden som tiden går gør jeg det ikke
så tit, det var mere spændende dengang man IKKE kunne finde ud af det. Men
det hænder da i ny og næ.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Brian W.

Dato : 08-03-03 13:20

--
Det bliver jo nok til nogle hjulløft under accelerationer, men aldrig
desideret ørsel på baghjul... er nok mere slem til at lave en lille stoppie.

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-03-03 14:08

"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver jo nok til nogle hjulløft under accelerationer, men aldrig
> desideret ørsel på baghjul... er nok mere slem til at lave en lille
stoppie.
> meeen man burde jo nok ....

Arh, en stoppie må da være et harmløst stunt? Man kan dårligt skade andre
end sig selv.

Rittig

Fra : Megas

Dato : 08-03-03 14:17

Claus Rittig wrote:
> "Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Arh, en stoppie må da være et harmløst stunt? Man kan dårligt skade
> andre end sig selv.
>
> Rittig

Ingen regel uden undtagelse ;) Så du ikke det klip der var link til for et
par uger siden, hvor en gut kiksede en stoppie & brækede skinnebenet.? Dér
var der da en kvindelig journalist/fotograf der fik en vandskade i sine
bukser :D

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra ;-D

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-03-03 17:01

"Megas" <megas-NOSPAM-@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Dér
> var der da en kvindelig journalist/fotograf der fik en vandskade i sine

Ha, jo det så jeg godt... Men hun var nu ikke helt sagesløs. JEG havde IKKE
sat mig der hvor hun sad!

Rittig

Fra : Freddy Lang

Dato : 08-03-03 18:51

Brian W. wrote:

[en hel masse grå skrift]

Jeg ved ikke lige, hvordan du gør det, men når du skriver et indlæg, ser det
ud, som om indlægget bliver en del af din signatur... hvilket gør, at når
man vil lave en reply på dit indlæg, så er det, du har skrevet, simpelthen
bare væk... det kommer slet og ret ikke med i reply-beskeden.
Jeg ved ikke, om fænomenet har noget med OE Quotefix at gøre, men
irriterende er det i hvert fald, for det er nærmest håbløst at quote dig.

Har andre været udsat for det samme? Eller er det kun her hos mig, det sker?
Kan jeg rette det på nogen måde? Eller er det noget, som Brian gør forkert?

Mvh
Freddy

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 19:18

Freddy Lang wrote:

snip

> Eller er det noget, som
> Brian gør forkert?

....samme her - en del af forklaringen er nok OE-QuoteFix...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Armand

Dato : 08-03-03 22:21

Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b4dc10$j9l$1@sunsite.dk...

> ...samme her - en del af forklaringen er nok OE-QuoteFix...

Jup - En del!
Men det skyldes igen at folk svarer lidt tilfældigt og at der derved kan
blive hængende en "signatur-seperator" à: 'streg streg mellemrum' (som lige
over min nedenstående signatur!) et sted i teksten .-o
Da Quotefix opfatter den øverst forekommende seperator som slutning på
indlægget, klipper den derved ubelejligt alt efterfølgende væk inden svar

Diciplin skal der til! og derfor skal atter lyde en kraftig opfordring til
at svare UNDER! det tidligere skrevne!!! :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-03-03 23:13

Armand wrote:
> .......en "signatur-seperator" à: 'streg streg mellemrum' (som
> lige over min nedenstående signatur!)

Sjovt nok mangler det omtalte mellemrum altså i din signatur
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-03 23:23

Jes Vestervang wrote:

> Sjovt nok mangler det omtalte mellemrum altså i din signatur

....jeg citerer lige "Madsen" fra en anden NG:

Enten kan du installere den nyeste OE-version som laver en
korrekt
signaturadskiller eller også bør du installere det franske fix og
opsætte Quotefixet som vist her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/tegnsaet_og_sigsepfix>

Marker dit eget indlæg og tryk Ctrl + F3 hvorefter du markerer
signaturadskilleren. På følgende side ser du forskellen på en
rigtig
og en forkert.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/oe/pico_sigsep.png>

Har du haft computeren genstartet efter at du har installeret det
franske fix?

Personligt så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare installerer
den
nyeste version af OE. Så slipper du for det bøvl med fransk fix
og
behøver heller ikke længere at have flueben i 'ISO-8859-x
signaturfix'
i Quotefixet.
....jeg har heller ikke et mellemrum - da jeg havde prøvet
ovennævnte opsætning, syntes jeg det virkede for ringe...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Armand

Dato : 09-03-03 00:31

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Sjovt nok mangler det omtalte mellemrum altså i din signatur

Ups!
Så meget for min grundighed

--
Armand.
(hvis tastatur-præcision svigter ind imellem, hvilket korrektur inden

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-03-03 12:02

Armand wrote:

> [...]
> (hvis tastatur-præcision svigter ind imellem, hvilket korrektur inden
> afsending plejer at fange - men et manglende mellemrum ud i tom luft ér

Det mangler altså stadigvæk!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-03-03 12:53

> Det mangler altså stadigvæk!

Din reader må fjerne dem, for jeg kan fint se mellemrummet i OE. Der er til
gengæld kun et, hvor du selv bruger to.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-03-03 13:09

Martin Sørensen wrote:

> Din reader må fjerne dem, for jeg kan fint se mellemrummet i OE. Der er
> til gengæld kun et, hvor du selv bruger to.

Nøjj, det her, det er sært Jeg har altså kun et mellemrum og du og
Armand har ingen Begge mine newsreadere og groups.google.com giver mig
ret, så OE må gøre et eller andet sært hokus-pokus :-/
Indlæg fra folk med '-- ' fra andre newsreadere fungerer fint.
"-- " <--- er der et mellemrum derinde?

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-03-03 13:47

Jes Vestervang wrote:
> "-- " <--- er der et mellemrum derinde?

....jup!
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-03-03 15:07

Hans Paulin wrote:

> ...jup!

Hmm, jeg skulle egentlig have spurgt om der var to, for oe mener jo at der
er to i min signatur. Hmm. Det er er egentlig way off-topic :-/ Jeg prøver
lige at forhøre mig om problemet i en oe-nyhedsgruppe.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-03-03 15:34

Jes Vestervang wrote:

> Hmm, jeg skulle egentlig have spurgt om der var to, for oe mener jo at der
> er to i min signatur. Hmm. Det er er egentlig way off-topic :-/ Jeg prøver
> lige at forhøre mig om problemet i en oe-nyhedsgruppe.

Jeg gjorde som en god usenetter bør gøre, jeg spurgte google
Fra
<http://groups.google.com/groups?q=oe+signature+separator&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=8lt2e3%24e86%241%40wanadoo.fr&rnum=2>
AN INTERIM SOLUTION The signature issue described above has caused
Jürgen Schick (in the German OE newsgroup) and Peter Hutchinson (in the
English OE newsgroup) to develop a small batch file that remedies OE's
problems with stripping out extra spaces in the signature separator.
Specifically, the batch file fixes the following things : (i) Signature
Separators -- OE incorrectly removes all trailing spaces from the end of
lines, which unfortunately converts a RFC-compliant separator of "-- "
(dash dash space) into "--"; (ii) b) Trailing Lines -- OE can add up to
four blank lines at the end of a message; and (iii) Incorrect Date
header -- OE often gets the date header wrong (again, because it
incorrectly strips out all trailing spaces at the ends of lines). If
you're interested in the interim solution, download and install
oefix.zip http://www.okinfoweb.com/moe/files/oefix.zip (be sure to start
by reading the included readme.txt file).
Samme sted er (på fransk) nævnt en microsoft patch, men jeg er i tvivl om om
den løser problemet.
<http://www.microsoft.com/windows/ie/download/critical/patch9.htm>

Men botton line er at man skal læse readme.txt i
<http://www.okinfoweb.com/moe/files/oefix.zip>. Det ser ud til at være lidt
bøvlet at bruge, men det er da om ikke andet en lappeløsning.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-03-03 15:53

Jes Vestervang wrote:

> Nøjj, det her, det er sært

Woohooo, nej du kan ej! I min research fandt jeg ud af at det du ser når
du markerer teksten faktisk bare er newline-tegnet!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-03-03 17:40

> Woohooo, nej du kan ej! I min research fandt jeg ud af at det du
> ser når du markerer teksten faktisk bare er newline-tegnet!

Ja, det er da rigtigt nok.. Alle linjer har en tom karakter i slutningen.
Lidt underligt at OE viser dem.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 09-03-03 18:04

Det var smuk og solrig dag da Martin Sørensen skrev
news:b4fqo6$um2$1@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Ja, det er da rigtigt nok.. Alle linjer har en tom karakter i slutningen.
> Lidt underligt at OE viser dem.

Men det er da meget smart, for hvis den ikke markerede dem når den
kopierer, så ville du bare få en meget lang tekst.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 09-03-03 12:56

> Det mangler altså stadigvæk!

Hva' så nu?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-03-03 13:44

Armand wrote:

> Hva' så nu?

Åbenbart intet mellemrum endnu :-/
OE må lave et eller andet sært hekseri med de mellemrum, for de er åbenbart
kun synlige for andre OE'er. Google er enig med mig i at mellemrummene ikke
eksisterer, så jeg er ret blank for løsninger på problemet :-/

Fra : Armand

Dato : 09-03-03 15:59

> [...]
ikke
> eksisterer, så jeg er ret blank for løsninger på problemet :-/

Jeg ER sikker på mellemrummet på dén, derved at jeg såvel tastede grundigt
og overvejet, samt efterkontrollerede ved efterfølgende at flytte curseren
igennem teksten - Men sært nok så kan jeg heller ikke finde det når jeg
åbner indlægget fra gruppen.

Jeg har nu prøvet med 2stk. "mellemrum ud i luften" denne gang - Totalt
kikset: begge viser sig at forsvinde v. kommandoen: "send", havdenten jeg
bruger
tastaturgenvejen eller musen)

Totalt weird !?!?!?!?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-03-03 16:32

Armand wrote:
> [...]

> Jeg har nu prøvet med 2stk. "mellemrum ud i luften" denne gang - Totalt
> kikset: begge viser sig at forsvinde v. kommandoen: "send", havdenten jeg

Jep, sådan er det åbenbart med MS OE har åbenbart en 'feature' der
fejlagtigt (omend overlagt?) fjerner alle mellemrum sidst på linjerne.
Denne 'feature' ødelægger derved også mellemrummet i "-- ".
Lappeløsningen jeg postede andetsteds i tråden virker ved at man skriver --#
istedet, hvorefter man gemmer den til afsending senere, kører en batch
(.bat)-fil som ændrer # til mellemrum og til sidst synkroniserer.

For mig at se virker det temmeligt besværligt, så hellere bare bruge en
anden newsreader. Microplanet Gravity ser ganske fornuftig ud, se
<http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/>.
Den officielle side ser ud til at være nede, men ovennævnte er vist lige så
god

Fra : Post

Dato : 08-03-03 23:00

> Diciplin skal der til! og derfor skal atter lyde en kraftig opfordring til
> at svare UNDER! det tidligere skrevne!!! :-|
>
> --
> Armand.

Ja eller droppe det opreklamerede Quotefix
Post

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-03-03 23:15

Post wrote:

> Ja eller droppe det opreklamerede Quotefix

Fejlen ligger i at folk anbringer en signatursepatator inde midt i det hele.
Oe-fixet kan sikkert indstilles til også at citere signaturen.

Jeg er skam på ingen måde fanatisk omkring oe-quotefix, men det har den
glædelige egenskab at den ikke ødelægger tidligere niveauer at citering ved
at inddrage >'erne i tekstombrydningen. Tidligere var der temmeligt meget
bøvl med at citaterne blev ulæselige fordi et citat blev fordelt på to-tre
forskellige niveauer. Det irriterede mig meget, så derfor smed jeg linket
ind i min signatur og jeg har på fornemmelsen at det har hjulpet ganske
meget

Jeg bruger forresten ikke engang selv OE, men Knode, som vist kun fås til
Linux

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 08-03-03 23:16

Det var smuk og solrig dag da Freddy Lang skrev
news:3e6a2d53$0$52203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> reply-beskeden. Jeg ved ikke, om fænomenet har noget med OE Quotefix
> at gøre, men irriterende er det i hvert fald, for det er nærmest

Jeg vil da lige benytte lejligheden til at reklamerer for X-news
(http://xnews.newsguy.com/). Når man først har prøvet noget andet end
outlook express til at læse news, så vender man altså ikke tilbage til OE!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-03-03 13:07

> [...]
> (http://xnews.newsguy.com/). Når man først har prøvet noget andet end
> outlook express til at læse news, så vender man altså ikke tilbage

Jeg har lige prøvet ovenstående, men nu er jeg glad for at jeg sidder i OE
igen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 09-03-03 17:56

Det var smuk og solrig dag da Martin Sørensen skrev
news:b4faph$8gi$1@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Jeg har lige prøvet ovenstående, men nu er jeg glad for at jeg sidder
> i OE igen.

Det kan du da ikke mene!?

Ud over at man lige skal finde ud af hvordan programmet fungere, så er det
da meget bedre. Det kan finde ud af at quote, fjerner ikke din
signaturstreg og det markere automatisk indlæg, hvis folk har svaret på
dem.

--
Rune D. Jørgensen
PS. Ikke ansat af X-news

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-03-03 18:49

> Det var smuk og solrig dag da Martin Sørensen skrev
> news:b4faph$8gi$1@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

Du har vist ikke været ude idag..

> Det kan du da ikke mene!?

Jo, jeg synes det er alt for rodet og uoverskueligt. Den er også noget
speciel at bruge, for pludselig røg alle beskeder i gruppen og jeg kunne
ikke få dem frem igen.

Jeg har brugt OE i flere år, og er derfor blevet vænnet til den, og den har
jeg det såmænd fint med, sålænge den ikke skal bruges seriøst til binære
grupper.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Janus

Dato : 08-03-03 15:56

Nå men jeg er da ofte ligget omkring balancepunktet og har også været forbi
den en gang eller to, hvor det var rent held at jeg ikke stod på røven. Men
som bekendt hvor der høvles falder der spåner, og det er jo sandt nok før
eller siden går det galt og man med sikkerheden står på røven og smadrer
cyklen og bliver pisse sur på sig selv og.........
Men sådan rent teknisk så har en uerfaren wheeler smidt hjulet ned på
asfalten igen 10 før han der overhovedet vil blive tale om at nærrme sig
balancepunktet, så skide bange bliver man. Det skal i virkeligheden meget
til før man ender deroppe.

mvh Janus
miniwheelies er sjove, rigtige whellies er bare sjovere

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 08-03-03 16:33

> [...]
> jo nok til at overveje at stoppe inden det går galt)? Er baghjulskørsel =

> et eller andet tidspunkt må man bare bide i asfalten?

Tjah, jeg tipper på at hvis man kører mc længe nok, så kommer man til at
bide i astfalten på et eller andet tidspunkt (stort eller småt). Spørgsmålet
er bare om man skal kører ½ år eller 25år før det sker. Hvis man presser
citronen så sker det før, ellers senere, og i helt ekstreme tilfælde,
aldrig. Men det er lidt ligesom med biler, langt de fleste der har kørt i
bil i mange år og kørt mange km, har også været impliceret i et uheld af en
eller anden slags.
Det hører med, og man må så bare gøre op med sig selv, hvormeget man vil
presse citronen...

/Kristoffer

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 08-03-03 20:12

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
> jeg
> på

Min lille erfaring er at på min CBR 600 kan jeg køre ret langt hvis jeg er
heldig :) jeg når nogle gange balance punktet og holder den der lidt.. den
er ikke så svær at holde der når man først er der, 1 til 2 gear kan også
godt lade sig gøre men så kommer der så meget fart på at jeg ikke har mod
nok mere .. over 100 km/t så syntes jeg ikke at jeg har lyst mere :) ( det
er 7.9.13 aldrig gået galt på den.
På den TS 185 'er jeg havde var det MEGET nemt at kommet på baghjulet.. men
at holde den på punktet var noget sværer, og det resulterede da også i at
engang jeg ville gå fra 1 til 2 gear kom den forlangt bag over.. foden
hurtigt ned på bagbremsen.. UAKK hvor er den ! :) 1 split sekundt senere
lagde jeg og tumlede rundt på asfalten.. og i først kansas arbejds bukser
var der med "flotte" huller og asfalt eksem på knæene :( men det var jo
billigt sluppet. og så lærer man jo også at tage mc tøj på også når man
kører på den lille mc !

Hilsen

Lars Bisgaard