Yamaha SZR 660 hvad gik galt i 1998 med pr~
Fra : Pede Larsen

Dato : 08-03-03 10:51

Jeg har lige et par spørgsmål :)
Nu har jeg kigget lidt på en dejlig 1cyl 650ccm yamaha SZR 660 :)
Jeg tror jeg er vild med den he he
Faktisk tror jeg jeg er forelsket he he
Nå men fra 1995 til 1997 kostede den 109.992kr
og i 1998 faldt prisen ca. 40.000 altså en indkøbs pris på 69.996kr.
??????? hvad skete der i 1998 ?????
Når man sammenligner disse to årgange er spec. nøjagtigtil ens. Cyklen er
den samme.............
Jeg kan ikke lige forstå det :(
Kan i hjælpe mig ?
Jeg mener hvis man skal ud og kigge på en cyken fra 1995 til 1997 så kunne
man jo forestille sig at personen vil have meget for sin brugte cykel, da
han jo har givet 106.992kr.
Hvor imod ham der har købt sin i 1998 ikke skal have så meget for sin brugte
cykel, da han jo kun har givet 69.996kr.
Og have hvis man evt. impotere en fra 1997 så er afgiften vel sindsyg høj
iforhold til en nyre fra 1998 ?

MVH..........
Pede larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt.
www.pedelarsen.dk en side om MC.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=219

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-03-03 11:11

On Sat, 8 Mar 2003 10:51:29 +0100, "Pede Larsen" <pede@stofanet.dk>
wrote:

>Nå men fra 1995 til 1997 kostede den 109.992kr
>og i 1998 faldt prisen ca. 40.000 altså en indkøbs pris på 69.996kr.
>??????? hvad skete der i 1998 ?????

Ingenting,importøren/fabrikken indså bare at prisen var ganske
urealistisk og nedsatte den,de få køberen fra tidligere årgange blev
forståeligt nok ikke specielt begejstrede,idet deres cykler med et
"trylleslag" - hokus-pokus-filli-hankat....blev væsentlig mindre værd.

>Og have hvis man evt. impotere en fra 1997 så er afgiften vel sindsyg høj
>iforhold til en nyre fra 1998 ?

Organtransplantation fra en 5-årig,det skal du nok gå lidt stille med

Ej - altså sådan fungerer det jo ikke,afgiften fastsættes i forhold
til hvad de kan sælges for idag under hensyntagen til hvad cyklerne
oprindelig har koster,køber af modellen dengang den var dyr må bare
indse at de har mistet en masse penge....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-03-03 11:24

On Sat, 08 Mar 2003 11:10:36 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>til hvad de kan sælges for idag under hensyntagen til
^^^^^

Skal naturligvis være _uden_ hensyntagen til )

Fra : Armand

Dato : 08-03-03 11:52

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Organtransplantation fra en 5-årig,det skal du nok gå lidt stille med

GRILL

> [...]
> oprindelig har koster,køber af modellen dengang den var dyr må bare
> indse at de har mistet en masse penge....

Så er spørgsmålet blot om hvorvidt at brugtprislejet er så pålideligt at man
vover at lade T&S prissætte derudfra :-/

Bedste råd er sikkert, under hensyntagen til standen, at købe den absolut
billigste man kan finde - De andre vil som sådan være for dyre :-|

Samme prismæssige hop er forøvrigt lige sket for sidste års model af ZX9R!

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-03-03 12:08

On Sat, 8 Mar 2003 11:51:58 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Samme prismæssige hop er forøvrigt lige sket for sidste års model af ZX9R!

Jepper - ret ufedt for de få der tør binde an med en tydeligvis for
dyr model (man kunne også nævne flere 2003 modeller som er ramt ved
siden af prismæssigt),men det er en evig risiko man bare må leve
med,hvis man vel at mærke _absolut_ vil ha' et eller andet
specifikt....og ikke lige har Miranda-spåkonen siddende i en
campingvogn i nærheden - "det er svært at spå,_især_ om
fremtiden",nogle eks. er dog mere oplagte end andre .

Fra : Freddy Lang

Dato : 08-03-03 19:08

Armand wrote:

> Samme prismæssige hop er forøvrigt lige sket for sidste års model af
> ZX9R!

Noget lignende skete jo også med SV'eren fra 2001 til 2002, blot ikke så
voldsomt. Men da skyldtes det en faldende Yen-kurs. (det skete måske også
for de fleste andre maskiner?)

Men ikke desto mindre er det sq lidt surt at se, at éns maskine lige får et
tab på yderligere 3K foruden det naturlige tab, der er ved at modellen
bliver ældre... Men sådan skal det jo åbenbart være.

Mvh
Freddy

Fra : Hekto

Dato : 09-03-03 03:02

In article <jvfj6v0mv2b35ok24ei41fhs3b4makt60k@4ax.com>, Michael K. S.
says...

> Organtransplantation fra en 5-årig,det skal du nok gå lidt stille med

*ROFLMAO*
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-03-03 11:22

"Pede Larsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nå men fra 1995 til 1997 kostede den 109.992kr
> og i 1998 faldt prisen ca. 40.000 altså en indkøbs pris på 69.996kr.
> ??????? hvad skete der i 1998 ?????

Det eneste der skete var at prisen blev sat ned. De solgte ikke ret godt til
110K, så man satte dme ned for at sælge nogle flere. Markedskræfter.

> [...]
> cykel, da han jo kun har givet 69.996kr.
> Og have hvis man evt. impotere en fra 1997 så er afgiften vel sindsyg høj

Nix, sådan virker den slags ikke. Brugte cykler koster det de kan sælges
til! Hverken mere eller mindre. Ham der har købt til 110K er nok uheldig, og
taber forholdsvis meget ved at sælge brugt, mens ham der købte til 70K kan
være heldig at tabe meget lidt på et brugt-salg.

Afgiften beregnes udfra markedsprisen - dvs. den typiske brugtpris - og er
derfor uafhængig af om cyklen kostede 110K fra ny eller 70K. Der er ikke
tale om en beregning på baggrund af nedskrivning, men på baggrund af det
generelle brugtpris niveau på modellen.

Rittig

Fra : Pede Larsen

Dato : 08-03-03 11:39

Damn det må være surt at have købt en i 1997 :(
Nå men det med afgiften, det forgår da på den måde at told og skat kigger på
hvad cyklen har kostet og så hvordan den ser ud ikk ? og så sætter en % del
af det til afgiften.
Det er vel derfor at en Harley D fra 1965 er så populære at impotere da de
jo ikke kosted så meget i 1965 her i Danmark ?
Oki så man ikke impotere en cyken der er under 5 år he he
Tak for svarene :)

Fra : Bjørn S

Dato : 08-03-03 11:48

> [...]
> Nå men det med afgiften, det forgår da på den måde at told og skat kigger

> hvad cyklen har kostet og så hvordan den ser ud ikk ? og så sætter en %

Nej, en % del af hvad tilsvarende årsmodel går for nu.
Afgiften bliver typisk 2/3 af markedsprisen.

/Bjørn

Fra : Brian Lænø

Dato : 08-03-03 16:56

"Claus Rittig" skrev
> [...]
> derfor uafhængig af om cyklen kostede 110K fra ny eller 70K. Der er ikke
> tale om en beregning på baggrund af nedskrivning, men på baggrund af det

Dog bør man tænke på at den gamle dyre kan være meget dyrere at forsikre.
Forsikringsselskaberne går jo tit efter nyprisen når de fastsætter præmien.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Pwh

Dato : 08-03-03 19:16

> Dog bør man tænke på at den gamle dyre kan være meget dyrere at forsikre.
> Forsikringsselskaberne går jo tit efter nyprisen når de fastsætter
> [...]
Niks. Jeg satser selv på at købe en SZR660
og de forsikringsselskaber jeg har ringet til
regner med en nyværdi på 70K.
Også selvom man gør opmærksom på den høje '97 pris.

Mvh Jens

Fra : Armand

Dato : 08-03-03 20:20

Brian Lænø <brian-la@adslhome.dk> skrev i en

> Dog bør man tænke på at den gamle dyre kan være meget dyrere at forsikre.
> Forsikringsselskaberne går jo tit efter nyprisen når de fastsætter
præmien.

Så må man tage pokerfjæset på og angive den lave pris !!!

--
Armand.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 08-03-03 12:46

Pede Larsen wrote:
> Jeg har lige et par spørgsmål :)
> Nu har jeg kigget lidt på en dejlig 1cyl 650ccm yamaha SZR 660 :)
> Jeg tror jeg er vild med den he he
> Faktisk tror jeg jeg er forelsket he he

Den er også fed, og lige en type jeg kunne finde på at købe, efter at have
kørt en lille let 2T.
Aagesen har en til 54K
http://www.aagesen.dk/usedmccloseup.asp?prod='76'
Den kan du da om ikke andet prøve en tur på, det har jeg tænkt mig, når
vejret bliver lidt bedre.

Jens
RD

Fra : Pwh

Dato : 08-03-03 14:27

> [...]
> http://www.aagesen.dk/usedmccloseup.asp?prod='76'
> Den kan du da om ikke andet prøve en tur på, det har jeg tænkt mig, når

Ja så er vi 2 der skal ud og prøve den når vejret
bliver lidt bedre.
Jeg var nede i november for at få en prøvetur
men fik at vide at den først skulle have et service.
Dengang kostede den 50K.
Den bærer ikke præg af at værer passet særligt omhyggeligt.
Jeg er sikker på at man kan finde en nyere/pænere/billigere
i den blå avis når folk får deres maskiner på gaden.
Men til afprøvning af modellen som sådan er Aagensens jo god nok.
Den er bare for dyr. Fisker har også 2 stående til 70K.

Mvh Jens

Fra : Morten Juel

Dato : 08-03-03 17:39

> Jeg har lige et par spørgsmål :)
> Nu har jeg kigget lidt på en dejlig 1cyl 650ccm yamaha SZR 660 :)
> Jeg tror jeg er vild med den he he
> Faktisk tror jeg jeg er forelsket he he

Hehe pede kan du huske en der sagde "jeg skal ikke ha noget ny cykel
forløbig, da jeg ikek vil sætte mig i gæld som studerende" ?? )))

> Og have hvis man evt. impotere en fra 1997 så er afgiften vel sindsyg høj
> iforhold til en nyre fra 1998 ?
Afgiften er ca 2/3 af hvad den samme cykel handles til i dk, ligemegt hvad
årgang det er ! ;o(

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Morten Juel

Dato : 08-03-03 17:45

> Hehe pede kan du huske en der sagde "jeg skal ikke ha noget ny cykel
> forløbig, da jeg ikek vil sætte mig i gæld som studerende" ?? )))
hehe det gik da godt med at få ramt tasterne der hva folkens )