Tasker på en Mille?!?
Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 07-03-03 20:19

Hola!

Hvad gør man når nu man er tynget af svære problemstillinger...?

Man spørger naturligvis oraklet! (=DFM...)

So here goes:

Jeg står og skal til at investere i en ny kværn Og jeg må erkende
at
en RSV Mille R er meget højt på ønskesedlen!

Problemet er bare at jeg også vil bruge dyret til længere ture - og
derfor vil jeg forhøre mig om der er nogen der har erfaring med tasker
på sådan et dyr?

Er det helt umuligt?

Kommentarer velkomne!

- Steen, GSF1200N

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 07-03-03 22:58

"Steen Enevoldsen" <steenge@yahoo.dk> wrote in message
> Problemet er bare at jeg også vil bruge dyret til længere ture - og
> derfor vil jeg forhøre mig om der er nogen der har erfaring med tasker
> på sådan et dyr?
--------------------

Hej Steen. Nej, jeg har ingen erfaring med tasker lige til en Mille R, MEN!
jeg har selv investeret i et sæt tasker (speedpack) fra B-Bags. Disse tasker
er designet specielt til sports MC´er, hvor ejerne ikke ønsker at ødelægge
MC´en med Givi-rack, faste tasker o.s.v.

Jeg testede taskerne i sommeren 2001 for MC Touring Nyt. Jeg kan ikke huske
i hvilken udgave artiklen blev bragt, men det er der sikkert andre her i
NG´en som kan.

Du kan se mere til SpeedPack via
http://www.b-bags.de/deutsch/Shop/Supersport.html. Jeg købte mine tasker hos
den danske importør http://www.bikes-and-parts.dk. Prisen ligger på ca.
2.200,00 for nyeste model. Den gamle model (som jeg har købt) kan dog
sikkert stadig findes til ca. kr. 2.000,00.

Håber du kan bruge dette til noget.

M.v.h.
Henrik Nedergaard
Og Frk. Solvej (SV650-SX)

AROS MotorCykel Klub - Århus
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=64

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 09-03-03 19:27

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard@hotmail.com> wrote in message news:<3e6915d2$0$7597$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
[cut]
> [...]
> i hvilken udgave artiklen blev bragt, men det er der sikkert andre her i

Hej Henrik,

Tak for de links!

Det var absolut en mulighed.

- Steen

Fra : Lasse

Dato : 07-03-03 23:04

der er flere muligheder.....du kan nemt montere nogen smid overtasker....jeg
bruger sådan nogle spejder pølser der er vandtætte...det virkede fint ned
til italien frankrig på en mille.

mille r har ikek noget bagsæde, men man kan stadig tage låget af bagdelen og
så monterenogen smidovertakser på og så sætte toppen på igen. det ser ikke
engang så ringe ud.

Bagster dem der laver en tank BH, som omgiver hele tanken, hvorpå man
montere en taske...de har nogle ret fikse sæt til millen også.

men er du sikker på at du vil have en mille ?

en lille kort historie:

januar 2002, der snakkes med forhandler, de har årets aprillia forhandler
skiltet i deres vindue, så jeg regner med at det må tælle for bare lidt, men
ak....jeg forhøre mig om en masse ting vedrørende millen bla. om reservedele
som forhandleren forsikre mig at aprilia ikke har længere leverings tider
end alle de andre mærker. jeg bider på krogen køber mig en mille som bliver
leveret i marts....maj d. 13 står jeg på hovedet med den nu 3500 km gamle
maskine...suk...men det var købt for at blive brugt og gudskelov er der
kasko på.....efter ca 2½ måned er maskinen så klar at der kan køres på
den...det eneste der mangler er plasticken, fodviler og lidt til....men dele
fra uheldet er bare ridset og kan snildt bruges indtil de andre stumper
kommer.....november bliver cyklen stillet hos forhandler der siger de har
fået alle plastic delene....det passer næsten også...på nær ploven.....den
kom i sidste uge !

moralen...fed knallert...men står du på hovedet risikere du at skulle vente
en hel sæson på noget så banalt som et stykke meget dyrt plastic ?

Lasse - som elsker sin mille, men hvis jeg stod med valget blev det ikke
aprilia...ikke pga. af cyklen men pga. af leveringstiderne.

Fra : assassin

Dato : 08-03-03 10:12

Hvis du vil ha "faste" kufferter, Givi f.eks, så kan du overveje Quick-Lock
og AluRack systemet fra Mo-Tech. Det er ret smart, man kan med et snuptag
fjerne hele bagagebæreren så cyklen ikke liger skod når man ikke har brug
for den. Jeg har selv lige solgt min WingRack for at anskaffe mig sådan et
sæt.
Jeg mener det bliver importeret af Jysk Motor Lager AS.

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 09-03-03 19:30

"assassin" <martin_dk97@hotmail.com> wrote in message news:<3e69b409$0$158$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> sæt.
> Jeg mener det bliver importeret af Jysk Motor Lager AS.

Hej Assasin,

Det ser interessant ud!

Men passer Givi taskerne på, eller skal man have specielle tasker også?

- Steen

Fra : assassin

Dato : 09-03-03 20:45

> Men passer Givi taskerne på, eller skal man have specielle tasker også?

Man køber moteringsbeslag til de tasker man nu har, eller vil have. De har
til stort set alle mærker - Givi, Krauser osv.. Se mere på deres side
www.mo-tech.de