Erfaringer med glasfiberskærme?!
Fra : Fneffer

Dato : 07-03-03 07:56

Er der nogen her som har erfaringer med glasfiberskærme som de vil øse ud
af. Jeg har en Suzuki vz800 og kunne godt tænke mig at lave især bagskærmen
om til mit eget personlige look. Jeg ville meget gerne høre fra jer folks
som enten har lavet en skærm selv i glasfiber eller kender firmaer som
"hjælper" een med at forme skærmen.

Vh. Lass

Fra : Pierre Roland

Dato : 07-03-03 10:19

Ser du dem er der ikke særligt mange af, jeg har selv haft samme ønske så
jeg harledt/ spurgt overalt og er kommet frem til 2 steder som kunne hjælpe.
Glasfiber Center DK
8520 Lystrup
86741710
og så et mc værkste på fyn som ligger i vissenbjerg, jeg har desvære ikke
addressen mere men der ligger kun et mc værksted i vissenbjerg så det erjo
bare at ringe til 118.

Held og lykke og husk nu at lægge de næste par måneders løn tilside for det
er MEGET dyrt.

Pierre Roland

Fra : Armand

Dato : 07-03-03 15:42

Pierre Roland <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> addressen mere men der ligger kun et mc værksted i vissenbjerg så det erjo

Samt SB fiberdesign v: Søren Bjerre, som man burde kunne finde på navnet på
Krak.dk :-/

--
Armand.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 08-03-03 03:00

> bagskærmen

Jeg har tidligere skrevet at jeg selv lavede glasfiber skærme til mine
motorcykler. Da jeg nemlig til Honda CB 750én hos Gösta købte en uoriginal
forskærm i 1974 resulterede det i kraniebrud og 3 mdrs. sygdom. Dette fordi
glasfiber skærmen ikke havde samme vridnings- og bøjningskraft som
stålskærmen, og derfor svækkede forgaflen. Da jeg for et par år siden, til
BMW R60S/R100S, lavede glasfiber forskærm tog jeg og regnede på til hvor tyk
den skulle være i buen mellem de 2 gaffelben for at svare til den originale
forskærm.

Til min BMW R69S, fra før Hondaen, lavede jeg bl.a. 2 bagskærme. BMWérne fra
1957 - 1969 har jo den gammeldags stel figur hvor stellet går ned mod
bagdæmperen så der var der jo oplagte muligheder for at forbedre udseendet
med uoriginale sadler og bagskærme. Den ene bagskærm var
kombineret/sammenbygget med sadlen så der var to rum i den som man kom til
ved at afløfte den betrukne siddedel af salen. Der var altså rum i
røvskubber boksen/for enden af sadlen og så under sadlen og mellem de
sidedele - som V formet -af bagskærmen der fulgte med stellen ned og op
igen.

Til Hondaen lavede jeg bl.a. en meget pænere bagskærm end den original -
bagskærm og lygteholder ud i et - og sparede nogle kg. i vægt.

Når jeg har lavet modeller i til efterfølgende formstøbning har jeg brugt
skiftevis blød masonit og hård masonit stablet via sammenskruninger, og
først tegninger ned startende med en hård (mørk) masonitplade som
centerlinien for spejlbilledfiguren. Ved at bruge hård og blød masonit -
forskellige farver - kan man under/efter filning/formgivning af modellen
bedre fornemme figuren samt kontrollere om højre og venstre side er ens.

Gert Thorgersen

Fra : Fneffer

Dato : 07-03-03 11:56

Til Pierre
Hvordan fik du lavet den skærm som du satte bag på din grønne dragstar og må
jeg spørge hvad den kostede ??

vh Lass