Dug på visir, nogen der har et husråd :o)
Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 06-03-03 23:46

Er der en der har et husråd med At holde Duggen væk fra indersiden af
visiret?

Jeg har prøvet opvaskemiddel, og det kan være jeg gjorde det forkert, men
det virkede ikke for mig

VH Tonny

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-03-03 23:50

"Tonny Juhl Petersen" <farout@pc.dk> writes:

> Jeg har prøvet opvaskemiddel, og det kan være jeg gjorde det forkert, men
> det virkede ikke for mig

Hvordan gjorde du?

Jeg har haft begrænset succes med at tage en enkelt dråbe
opvaskemiddel (og ikke andet! Ikke noget vand) og smøre ud på
indersiden af visiret. Det virker moderat, og holder ikke vildt længe,
men det er absolut bedre end ingenting.

--
Jacob - www.bunk.cc
Fatal error right in front of screen

Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 07-03-03 00:30

Ja det er selvfølgelig uden vand, ups det må jeg lige prøve

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-03-03 00:11

> Er der en der har et husråd med At holde Duggen væk fra indersiden af
> visiret?

Mit husråd vil være at købe en FogCity. Det er et stykke plast der klæbes på
indersiden, som derefter danner en luftlomme, som derefter bevirker at
visiret har meget svært ved at dugge.

Den kan købes hos de fleste MC-forhandlere og også ved f.eks. Louis.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Poul Dam

Dato : 07-03-03 06:15

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Mit husråd vil være at købe en FogCity. Det er et stykke plast der klæbes

> indersiden, som derefter danner en luftlomme, som derefter bevirker at
> visiret har meget svært ved at dugge.

Det er også mit råd, jeg har kørt med det i mange år og bare man passer på
ikke at
risse det holder det lige så længe som visiret.

PD CBR1100

Fra : Nicolai Fjellerad

Dato : 07-03-03 00:13

Altså, man kan jo selvfølgelig forsøge sig med de der anti-dug klude som man
kan købe på tanken, som i øvrigt virker nogenlunde en kort tid. Et andet men
billigere råd kunne være det samme som når man dykker. Altså at man suger
snot ned i munden og fyrer en ordentlig grønhakker ned i visiret og smører
det rundt :) Jeg ved så ikke lige om det har helt den samme effekt som i et
par dykkerbriller men man kan jo altid prøve.

Mvh
Nicolai Fjellerad
XJ600s '01

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-03-03 01:10

Tonny Juhl Petersen wrote:
> Er der en der har et husråd med At holde Duggen væk fra
indersiden af
> visiret?

....der findes osse hjelme med dugfri visirer - jeg har prøvet at
ånde på et sådant ét uden at kunne se dug bagefter - men hvordan
og hvor længe det virker i praksis skal jeg ikke kunne sige...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-03-03 02:23

De visirer jeg har haft, af den slags, har holdt ca. 3 år (UVEX). Måske de
er bedre i dag

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 07-03-03 00:59

Tonny Juhl Petersen <farout@pc.dk> skrev i en
> Er der en der har et husråd med At holde Duggen væk fra indersiden af
> visiret?

Som også gældende for bilernes ruder på denne tid af året, så er en 100% ren
overflade obligatorisk for at forekommende dug/ånde hurtigt opløser sig selv
v.h.a. forekommende træk i hjelmen!!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-03-03 02:24

Køb et pinlock visir (universal). Det skulle være det bedste. Jeg har dog
ikke selv erfaringer

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Michael

Dato : 07-03-03 09:22

Hej Tonny ! (og måske andre)

Jeg har også prøvet alt muligt for at undgå dug og is på visiret, men gælder
det rigtig vinterkørsel, så er der kun El-varmetråde der rigtig duer.

Klik ind på dette link og rul ned på siden, der findes link til en gammel
artikel fra Touring Nyt : http://www.michulla1.starthotel.dk/page3.html

God tur fra
Michael Nielsen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 07-03-03 20:04

Michael wrote:
> Hej Tonny ! (og måske andre)
>
> Jeg har også prøvet alt muligt for at undgå dug og is på visiret, men
> gælder det rigtig vinterkørsel, så er der kun El-varmetråde der
> rigtig duer.

2 vintre har jeg kørt igennem med Fog City, og det har aldrig dugget. Er
testet personligt ned til -7 gr. og i bytrafik.

Allan Bojesen

Fra : Frank

Dato : 07-03-03 09:32

fog ity er fint men koster 160kr og opefter og ind imellem kan det være lidt
svært at få til at sidde.

men men. tag ind i den nærmeste dykker forretning, istedet for snot bruger
man idag nemlig noget kemisk snot på dåse og det virker. det er en lille
beholder med en halv dl. væske og en pumpe på.
den kostede for 3 år siden da jeg købte min, 40kr. jeg har brug omkring
halvdelen og er meget glad for virkningen.

Frank

Fra : Pierre Roland

Dato : 07-03-03 10:20

Køb et dugfrit visir, det er og bliver det nemmeste.

Pierre