Er der mange af jer der har fået stjålet e~
Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 06-03-03 23:44

Det er mange år siden jeg havde Mc sidst, men nu skal jeg så til det igen,
ja en rigtig Mc bliver der ikke råd til men en 125 scooter.(jeg har
virkelige dårlige erfaringer med brugte maskiner, så jeg vil hellere bruge
mine surt tjente penge på at købe en lille ny end en stor brugt)
Anyway
Jeg har gennem årene haft mange Mc venner, men jeg har aldrig mødt en der
har fået stjålet en maskine, men
Jeg har læst meget om alarmer osv. her i grupperne, og nu spørger jeg så!
Er der virkelig så mange af jer der har prøvet at få stjålet en MC?

Det kunne jo være sjovt at få afdækket om vi betaler alt for meget for vores
forsikringer.
VH Tonny

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-03-03 02:19

"Det kunne jo være sjovt at få afdækket om vi betaler alt for meget for
vores
forsikringer"

Det gør vi helt sikkert
Et af mine tidligere selskaber fortalte, at det der blev stjålet aller mest
af var scootere (sandsynligvis 45 scootere).

Jeg kender dog 2 som har fået stjålet sin MC for nogle år siden. Men ellers
syntes jeg sjældent jeg høre om det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-03-03 05:59

> Jeg kender dog 2 som har fået stjålet sin MC for nogle år siden. Men
ellers
> syntes jeg sjældent jeg høre om det.

Ca. et tyveriforsøg af en scooter om året i valby ....Jeg har den endu
men det er kun pga alarmen og låse....

/Anders Majland - you man in japan

Fra : Buck

Dato : 07-03-03 09:39

> Er der virkelig så mange af jer der har prøvet at få stjålet en MC?

Ja tak skal du ellers ha, jeg har prøvet det... sikke et mareridt!!

Strisserne fandt den heldigvis en halv kilometer væk, smidt i en hæk.
Heldigvis kunne min kære Honda ikke startes på Kick-starteren, og
fulderikkerne kunne ikke finde ud af at kortslutte den!
De nøjedes så med at brække topboksen i stykker for at stjæle mine
regnbukser, og jeg fik cyklen tilbage i næsten hel tilstand uden at
forsikringen blev blandet ind i det.

Det var iøvrigt denne her de rendte med:
http://www.siskytte.dk/cb550f1.jpg

Jeg fandt iøvrigt ud af hvem der stjal den, og han er buret inde nu.
Jeg har navn, adresse og billede af svinet, og jeg er ikke bleg for at
offentliggøre det når han kommer ud igen!
--
/Buck
CB 550 F1 ´75 (nu med alarm!)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-03-03 10:03

Endelig retfærdighed i DK. I fængsel for at stjæle regnbukser

Han må vist have lavet noget mere. Bil og MC -tyve straffes jo næsten ikke i
dette land

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Buck

Dato : 07-03-03 10:16

> Endelig retfærdighed i DK. I fængsel for at stjæle regnbukser

Det var faktisk et par ret dyre regnbukser!!

Han var nu kendt i området (Aabenraa) for at stjæle knallerter, scootere
m.m.
Blev taget på "fersk gerning" en morgen da han kørte på arbejde på en
stjålet 45.
Uheldigvis tilhørte den en af arbejdskollegerne...
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Freddy Lang

Dato : 09-03-03 20:02

Buck wrote:

> [...]
> stjålet 45.
> Uheldigvis tilhørte den en af arbejdskollegerne...

Sikke da et fjols...

Fra : Armand

Dato : 09-03-03 20:50

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en

> Sikke da et fjols...

Hæ!
En af lærlingene på min arbejdsplads havde været ved købmanden i
middagspausen og uden at vide det kørte han ud i trafikken lige for næsen af
sheriffen.
At han kørte uden hjelm og på en ulovlig og larmende Maxi, samt kørte derfra
som en brækket arm, gjorde ikke sagen bedre.
Sheriffen gad end ikke at besvære sig med at forfølge ham igennem
middags-mylderet, for knægten havde arbejdstøj på, der på ryggen tydeligt
angav
hvortil han var på vej
Vel tilbage i kantinen havde han kun lige fået sat sig ved bordet da en
betjent entrede lokalet og diplomatisk inviterede ham udenfor til "din
tikkende Maxi" - Men skideballen var så eftertrykkelig at der indenfor i den
helt tyste kantine ikke var tvivl om noget

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 11-03-03 21:09

Armand wrote:
> [...]
> "din tikkende Maxi" - Men skideballen var så eftertrykkelig at der
> indenfor i den helt tyste kantine ikke var tvivl om noget

Endnu et fjols. Hvor pinligt for ham, den stakkels knægt.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 07-03-03 09:58

Tonny Juhl Petersen <farout@pc.dk> wrote in article
<3e67cf1f$0$52155$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Er der virkelig så mange af jer der har prøvet at få stjålet en MC?

Jep, for en del år siden. Den var ikke låst særligt godt, og stod også et
sted hvor der var fred til at brække op. Så fik man da lært to ting.
Den blev fundet igen ude på beatesmindevej i Aalborg, sådan et white-trash
område. halvhærget.
Ganske fint fandt politiet ham der havde gjort det/været med til det, Han
fik 14 dage i skyggen, ubetinget!!
Klovnen skylder mig stadig de godt 5000,- det kostede at sætte den i stand.
Er der nogen der vil med på inkassotur??
Jeg havde kun ansvarsforsikret

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Pwh

Dato : 07-03-03 10:31

Jeg havde for mange år tilbage et tyveriforsøg
af min Kawa Z1000J. Men heldigvis holdt styrlåsen.

Mvh Jens

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-03-03 10:41

Tonny Juhl Petersen wrote:

> Jeg har læst meget om alarmer osv. her i grupperne, og nu spørger jeg så!
> Er der virkelig så mange af jer der har prøvet at få stjålet en MC?

I marts '99 fik jeg stjålet min.
Skivelåsen var fjernet ved at skære bremseskiven over med en
vinkelsliber. Derefter var cyklen trukket 7-800 meter over på en p-plads
på den anden side af vejen og efterladt uden de havde haft held med at
få liv i den.
Den blev dog kasko-repareret for lidt over 35.000kr svjh.

Den har sidenhen været udstyret med alarm (som mest brillierede ved at
dræne batteriet i tide og utide) og derefter lås uden at have været
udsat for noget værre end en fulderik der pillede en tændrørshætte af en
dag foran et pizzaria.

/Robert
Københavnsområdet

Fra : flemsus

Dato : 07-03-03 11:04

"Tonny Juhl Petersen" <farout@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Er der virkelig så mange af jer der har prøvet at få stjålet en MC?
>

> Det kunne jo være sjovt at få afdækket om vi betaler alt for meget for

Et stk. XT600K ny kun med ansvar, fundet ved hjælp af dusør/tip. Et stk.
KLR250 fandt den selv dagen efter, tyven havde venligst sat ny lås på.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-03-03 11:17

flemsus wrote:
> tyven havde venligst sat ny
> lås på

....hva så?...stod du så dér med boltsaks og eller vinkelsliber?

Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : flemsus

Dato : 07-03-03 12:36

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in message news:b49rfc$969$1@sunsite.dk...

> ...hva så?...stod du så dér med boltsaks og eller vinkelsliber?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Suzuki 1100 E(Z) -82
Det var heldigvis kun en kabellås, men det tog da sin tid med en kraftig
knibtang.

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-03-03 13:06

flemsus wrote:
> Det var heldigvis kun en kabellås, men det tog da sin tid med
en
> kraftig knibtang.

Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Babba-Papa

Dato : 07-03-03 15:55

Fri, 7 Mar 2003 11:04:25 +0100, havde "flemsus"
<flemsusNOSPAM@hotmail.com> gang i hammer og mejsel og da stentavlen
blev pustet ren, stod der følgende:

>XT600K ny kun med ansvar, fundet ved hjælp af dusør/tip. Et stk.
>KLR250 fandt den selv dagen efter, tyven havde venligst sat ny lås på.

Tyv tror, hver mand stjæler. *LOL*
--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Jensen

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 08-03-03 11:03

Inden du træffer din købsbeslutning, skulle du måske se på et
motorcykelalternativ til scooter: Geely Grand Puma 150 til 9-10.000 kr.
www.geely.dk. Politiken bringer snarest test af dette ovenud prisbillige
kinesiske produkt.

Fra : Tonny Juhl Petersen

Dato : 08-03-03 23:20

Hej John

Det er en Geely jeg har købt

En Retro Big til 9999.- + levering ialt 11500.- for en 125ccm, jeg har
hentet den idag og den kører rigtigt fint, og har en rigtig lækker lyd
dog er matrialerne meget dårlige (plastik skruer osv.) men hvad prisen er jo
også meget meget lav.

Jeg har kørt den hjem fra Jylland til Herlev og har allerede haft den første
defekt, inderskærmens hængsler sad skævt og så begyndte den ene side at
trække mod hjulet, med det resultat at skærmen knækkede,(lidt surt med en ny
scoot)men det virker som om Ove er reel nok så jeg regner med at han sender
mig en ny, hvis du er interreseret så kan jeg give dig en vurdering af Scoot
og forhandler service når den har gået lidt?

Venlig Hilsen Tonny

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-03-03 15:24

>hvis du er interreseret så kan jeg give dig en vurdering af Scoot
> og forhandler service når den har gået lidt?

Der er jeg også. Så post gerne din anmeldelse her. Den har jo stor
nummerplade

Jeg kunne evt. også kigge forbi herlev en dag for at sammenligne den
lidt mere med en "godt tilkørt" Aprilia... Med lidt held vil den sikkert
kunne indbringe næsten det samme brugt som du har fået en fabriksny for

Send gerne en mail - jeg er normalt i nærheden midt på ugen.

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 51Mm - WinterPendlerStile

Fra : Freddy Lang

Dato : 09-03-03 19:59

Tonny Juhl Petersen wrote:
> [...]
> Jeg har læst meget om alarmer osv. her i grupperne, og nu spørger jeg
> så! Er der virkelig så mange af jer der har prøvet at få stjålet en

En bekendt fik stjålet hans TL1000S sidste sommer. Men det er vist også det
eneste tilfælde, jeg har hørt om i min umiddelbare omgangskreds.

> Det kunne jo være sjovt at få afdækket om vi betaler alt for meget
> for vores forsikringer.
> VH Tonny

Nu betaler vi jo ikke kun for stjålne cykler, men sandsynligvis også for en
hel del uheld, hvadenten vi laver dem på vore egne maskiner, eller på andres
ting og sager.

Mvh
Freddy

Fra : Armand

Dato : 09-03-03 20:48

> Nu betaler vi jo ikke kun for stjålne cykler, men sandsynligvis også for
> en hel del uheld, hvadenten vi laver dem på vore egne maskiner, eller på
> andres ting og sager.

Hvis det skulle være med dén på, så ville det vel nærmest være umuligt at
forsikre en SV650'er (ud fra denne nyhedsgruppes sørgelige statistik
deromkring!)

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 11-03-03 21:10

Armand wrote:
> Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en

> Hvis det skulle være med dén på, så ville det vel nærmest være
> umuligt at forsikre en SV650'er (ud fra denne nyhedsgruppes sørgelige
> statistik deromkring!)

Øhh... hvilken sørgelig statistik? Som SV650-ejer bør jeg da lige høre, hvad
den statistik går ud på...

Fra : Armand

Dato : 12-03-03 10:12

> Øhh... hvilken sørgelig statistik? Som SV650-ejer bør jeg da lige høre,
hvad
> den statistik går ud på...

Det er ganske subjektivt; men jeg opfatter SV'ere som stærkt
overrepresenterede i "another one bites the dust"-indlæg her i gruppen :-|

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-03-03 15:59

Armand wrote:
> Det er ganske subjektivt; men jeg opfatter SV'ere som stærkt
> overrepresenterede i "another one bites the dust"-indlæg her i gruppen :-|

Den mening er du ikke ene om, her i sommers en dag jeg var på
Langelinie (i bil godt nok), kom der den her gut på en ikke helt
standard lakeret SV, der var den første kommentar fra en eller
anden også:

EnEllerAnden: "Har den været nede og ligge?"
SV-ejer: "Øøh.. jah"
EnEllerAnden: "Ja det er der jo mange af den slags der har"

Cyklen er iøvrigt her:
http://gallery.nathue.dk/arkivkat/Motorcykler/2002-07-31/PICT0732.JPG

Den er lidt speciel :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 12-03-03 18:25

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Den mening er du ikke ene om....en dag jeg var på Langelinie kom den
> her ....ikke helt standard lakeret SV, der var..............

Nu stikker jeg lige næsen frem! :
Måske især fordi enhver snothvalp skulle ha' sig en SV'er i '98, og derfor
måtte gøre alle mulige krumspring for at gøre forsikringspræmien bare mulig,
og at SV'eren senere skulle gå hen og blive den model kunne findes liggende
i snart enhver rundkørsel, skulle det ende med at RUNA trak følehornene til
sig således at der ikke længere er dén billige mulighed for nogensomhelst(!)
:-/

--
Armand.
(der forlængst er begyndt at holde kortene tæt til kroppen når det drejer

Fra : Armand

Dato : 12-03-03 18:30

> [...]
> >
> EnEllerAnden: "Har den været nede og ligge?"
> SV-ejer: "Øøh.. jah"
> EnEllerAnden: "Ja det er der jo mange af den slags der har"

Hold kæft hvor kan folk være dumme:
Tænk sig at køre rundt på noget der i den grad skriger. "se jeg har været
væltet"!

Godt at jeg ikke har et billede af min svogers omlakerede GSXR, for så var
han blevet sur over at jeg offentliggjorde det nu jeg har fat i emnet!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-03-03 18:56

Armand wrote:
> Hold kæft hvor kan folk være dumme:
> Tænk sig at køre rundt på noget der i den grad skriger. "se jeg har været
> væltet"!

Nåja, så længe man tør indrømme det :)

> Godt at jeg ikke har et billede af min svogers omlakerede GSXR, for så var
> han blevet sur over at jeg offentliggjorde det nu jeg har fat i emnet!

Du må straks få fat i et .. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Poul B-H

Dato : 12-03-03 18:12

> [...]
> Jeg har læst meget om alarmer osv. her i grupperne, og nu spørger jeg så!
> Er der virkelig så mange af jer der har prøvet at få stjålet en MC?

Jeg fik stjålet en RD350 i aflåst garage. Nu har jeg fjernet fjederen,
som automatisk åbner for tværstangen, når man låser op; sat lister i
siden af karmen , så den passer perfekt i begge sider og to ekstra
ruko lås der sidder lige ud for det sted hvor tværstangen går ud. Jeg
påtænker at montere kraftig hønsetråd på indersiden, hvis de skulle få
fat på en motorsav.
Desuden er maskinen også aflåst med låse der ikke kan nå gulvet, inde
i garagen, dog desværre ikke fastgjort til gulv eller væg. Det bør den
også være.

Poul B-H

Selvom Man Er Paranoid, Kan De Godt Være Efter En.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 13-03-03 01:03

Poul B-H wrote:
> Jeg fik stjålet en RD350 i aflåst garage.

PIS, jeg troede de dage var ovre. Det var jo UK's mest stjålet(hedder det
det?) cykel i 80'erne, men det er da noget tid siden.

Sidste år var vi 3 der delte P-plads, min RD og en XJ600Div der begge var
låst ordentligt og så en Suzuki etellerandet til små 100K, der kun havde en
skivelås på det meste af tiden. Jeg var derfor ikke i tvivl om hvad skurkene
ville tage, men nu er suzukien flyttet....

Hvis man skal have sjov og valget står mellem en XJ600 og en RD, kan der jo
ikke være meget tvivl(ved ikke om alle XJ ejere er enige, men det er nok
fordi de ikke har prøvet en RD så...), jeg må have en større lås.

Jens

RD - Nu lidt mere udsat

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-03-03 03:34

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Hvis man skal have sjov og valget står mellem en XJ600 og en RD, kan der jo
> ikke være meget tvivl(ved ikke om alle XJ ejere er enige, men det er nok
> fordi de ikke har prøvet en RD så...), jeg må have en større lås.

Hmm .... min holder ved siden af en gammel blå Mazda 323 ....

// Hans, der hellere må bære RD'en med op i lejligheden ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-03-03 10:30

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Det var jo UK's mest stjålet(hedder
> det det?)

...."stjålne" (host)
Hans