Spørgsmål om boks og kettenmax
Fra : Flemming

Dato : 06-03-03 18:55

Hej

Men vi venter på foråret har jeg lige at par spørgsmål til gruppen.

1 : Jeg skal have anskaffet mig en top box. Har kigget på GIVI og
monorack. Nu er der bare lige det med størrelsen. Jeg kører på en Xj
600 Diversion, og er ikke interesseret i at det kommer til at se sært
ud, altså hvis boksen bliver alt for stor. Nogen med erfaring i den
retning ??

2 : Jeg kører (når der ikke er frost og salt) mellem 400 og 500 km om
ugen og savner lidt ind i mellem min afdøde CX 500's stang træk. Der
er en del kæde bøvl, rens smørring osv. Er der nogen der har erfaring
med Kettenmax dimsen ??

MVH
Flemming
´95 XJ 600 Diversion

Fra : Allan Wisborg

Dato : 06-03-03 21:49

> [...]
> 600 Diversion, og er ikke interesseret i at det kommer til at se sært
> ud, altså hvis boksen bliver alt for stor. Nogen med erfaring i den

Jeg kørte med 45 liter Givi på en XJ 600 med wing-rack. Det synes jeg var en
fin størrelse.
Men køb to tasker og en wing-rack. Hvis du kører med topboks, skal der meget
lidt vægt i før XJ'eren bliver løs over forhjulet - wobbler i sving m.v.
Hvis taskerne sidder på siden kan de pakkes med det tunge forrest, og så kan
man hælde næsten ubegrænset i dem.
Det er meget begrænset hvad man kan komme i topboksen. Den er faktisk kun
god til opbevaring af hjelmen ved parkering, eller til en madpakke under
kørsel.

Under en tur på Bornholm havde jeg engang kun topboksen på. Pakket halvt med
tøj. Så købte jeg to flasker vin og smed i.
Efter få minutters kørsel, måtte jeg låne en "tung" tank-taske af en anden
for at få cyklen til at opføre sig således at jeg kunne køre mere end 45
km/t.

Allan
TRX 850
-Tidligere XJ 600 S