Fra : Armand

Dato : 06-03-03 11:47

Fra: GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th>
Emne: Re: Forgaffelfjedre til GSX-R 750
Dato: 6. marts 2003 10:13

SLP/JM <madcat@c.dk> skrev i en news:b3tdea$qfg$1@sunsite.dk...

> hvis du slet ikke får svar fra nogen som kender de mål du spørger om kan
du
> evt. undersøge hvilke fjedre der kan være inde i forgaffelbenene

Diameteren af Inderrøret kan man tildrage sig i max' liste over
teleskop-pakdåser:
Deri fremstår bl.a. at modellen strækker sig fra '94 til '01 og at pakdåsens
mål er 43X54X11. Deraf kan udledes at inderrøret er 43mm!

Grunden til at jeg har holdt mig tilbage overfor Susannes spørgsmål, er at
jeg har tænkt at det omkring diameteren måtte dreje sig om boringen i
broerne og eftersom at vi hér taler om en USD-gaffel er det jo yder-rørets
diameter som vedrører fæstet i broerne

--
Armand.

Fra : SLP/JM

Dato : 07-03-03 07:39

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i > Grunden til at jeg har
> [...]
> jeg har tænkt at det omkring diameteren måtte dreje sig om boringen i
> broerne og eftersom at vi hér taler om en USD-gaffel er det jo yder-rørets

Mnjah, jeg skrev egentligt forkert, men fik det ikke rettet - det er
fjederens diameter og længde, jeg er interesseret i, da vi mangler nogle
hårdere fjedre til en RGV 250-forgaffel. Den er sat på en SV 650, så vi har
brug for nogle hårdere fjedre til at klare den ekstra vægt, den nu skal
bære, og tænkte, at GSX-R 750 måske kunne bruges.

--
Mvh Susanne

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-03-03 07:57

> [...]
> brug for nogle hårdere fjedre til at klare den ekstra vægt, den nu skal
> bære, og tænkte, at GSX-R 750 måske kunne bruges.

Hej Susanne

Jeg ville købe et Racetech fjedre. Dem kan man få i valgfri hårdhed.

http://valving.racetech.com:81/cgi-win/racetechv2.exe

Hvis du går ind her og skriver hvad fører og mc vejer kan du få en fjeder
der i dimensioner passer til en RS250 forgaffel, men i hårdhed er perfekt
til en SV650 med netop den rigtige fører.

Jeg har selv racetech forgaffelfjedrer i min CBR. Jeg har købt dem hos
LC.Cross i Hadsund 9558-5222, og de koster 1200kr. De kan også renovere
eller ændre dæmperegenskaberne i forgafler og bagdæmpere hvis det nu viser
sig at der er for lidt dæmpning i gaflen til en meget hårdere fjeder.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : SLP/JM

Dato : 07-03-03 08:13

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev > Jeg ville købe et
Racetech fjedre. Dem kan man få i valgfri hårdhed.

Det må jeg lige se lidt på - ellers kan Maxton også løse problemet til en
fornuftig pris.

--
Mvh Susanne

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-03-03 16:55

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv racetech forgaffelfjedrer i min CBR. Jeg har købt dem hos
> LC.Cross i Hadsund 9558-5222, og de koster 1200kr.

Firmaet hedder nu DMC (Dansk Motocross Center), men det er samme folk, samme
telefonnr, samme produkter - blot større satsning og nye farver.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 07-03-03 10:05

SLP/JM <madcat@c.dk> skrev i en news:b49epm$2m9$1@sunsite.dk...

> [...]
> brug for nogle hårdere fjedre til at klare den ekstra vægt, den nu skal
> bære, og tænkte, at GSX-R 750 måske kunne bruges.

Hva' mæ' en simpel vurdering ud fra de ydre mål á: aksel - top af teleskop
på de respektive gafler :-/
Jeg vil tro at Suzuki's USD'ere fra samme periode er rimelige ens i de
primære mål, og at det faktisk kun er den indre bestykning der ændres fra
model(vægt) til model :-/
I den forbindelse skal du være opmærksom på at en strammere fjeder kommer
til at kræve en hårdere expansions-dæmpning, og blot at gå op i
olieviskositet for at mødekomme dette sikkert ikke er løsningen derved at
også kompressions-dæmpningen vil øges upraktisk i takt dermed !!

--
Armand.