Udskiftning af dæk
Fra : Ole Sørensen

Dato : 05-03-03 15:44

Jeg står for at skulle udskifte mit baghjul & er i den forbindelse blevet
anbefalet at gå fra de fabriksmonterede Dunlop & til Bridgestone BT010 ell.
BT020.

Jeg mener at have hørt, at man bør udskifte begge dæk, når man skifter
mærke/type...har det noget på sig ??

Er der nogen der kan anbefale / fraråde valget af BT010 fremfor BT020 ???
(BT020 skulle mig bekendt give nogle flere kilometer....men hvad der vindes
på et felt tabes jo som regel på et andet...når man taler dæk ihvertfald

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02

Fra : Jens Jessen

Dato : 05-03-03 18:55

"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vindes
> på et felt tabes jo som regel på et andet...når man taler dæk ihvertfald

1. Nej.
2. Er et udmærket valg.

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : T - R6

Dato : 06-03-03 14:08

Hejsa

Er bridgestone BT010 de ca 1000,- bedre end dunlop d208 til en R6..??

Mvh Tommy

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-03-03 14:29

> Er bridgestone BT010 de ca 1000,- bedre end dunlop d208 til en R6..??

Hej Tommy

Nej. De to dæk er næsten lige gode. Bridgestone BT010, Michelin Pilot Sport,
Metzeler Sportec M, Dunlop D208 og Dunlop Diablo er meget ens. De afviger
måske et par % under forskellige forhold, men der er ingen der er længder
foran de andre.

Læs evt. en test her:
http://195.224.59.217/bikebuys/prodreviews/review_main.asp

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : John Jensen

Dato : 06-03-03 17:02

Nu ved jeg ikke hvor i landet du/i bor, men jeg var igår et smut syd for
grænsen (10Km) og fik monteret et sæt
Bridgestone BT090 hos www.motorradtechnik.de

fordæk 110/70R17, bagdæk 150/60R17 monteret & afbalanceret ialt 1.831,- Dkr.
Jeg havde på forhånd indhentet priser forskellige steder fra herhjemme, og
de lå fra 2200,- til 2600,- for det samme sæt incl. montage & afbal.

/ John
NSR250SP

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-03-03 12:55

> [...]

vindes
> på et felt tabes jo som regel på et andet...når man taler dæk ihvertfald

Hej Ole

Du kan godt køre med to forskellige dæk monteret. Du skal bare sørge for de
har same profil type. På lavprofil dæk, som du kører med kan der være stor
forskel i profilen. Da jeg købte min CBR var der monteret D207 bag på som er
et ret spidst dæk, og Dragon Evo foran som er et ret fladt dæk. Det kørte
ikke ret godt. Bagdækket var blevet monteret p.g.a. en punktering på en
ferie tur til Skotland, så den tidligere ejer havde ikke noget valg.

Jeg gætter på du kører med Dunlop D207 foran. Så skal du holde dig til de
spidse dæk. Nu kender jeg ikke dit kørselsmønster, men en R6 opfordrer til
frisk/rådden kørsel på snoede veje. Hvis du kører sådan vil jeg ikke
anbefale en touring dæk som BT020. BT020 er et alle tiders dæk til rejser og
til hverdagskørsel. Stiller man store krav til sine dæk kan det dog begynde
at knibe. Så skal du montere et blødere dæk. Et touring dæk slipper ikke når
det er varmet op, men det giver ikke den samme ro over cyklen. Når dækket
ikke er varmet op, og i vådt vejr er det meget ringere end et godt sportsdæk
som f.eks BT010. Sådan et dæk hænger rigtigt godt ved i alle situationer, og
er sådan et dæk en R6 fortjener. Jeg har kørt med Macadam 100 på min CBR.
Det er et dæk der minder meget om BT020. Ved stoppies skal man passe meget
på, da den har langt lettere ved at blokere, end når du kører med sportsdæk.
Hvis dækket er godt varmt ( 50grader) kan det dog godt lade sig gøre.

Jeg forstår ikke helt folk der giver 120-150.000kr for en MC, og så sparer
de små penge et sæt dæk koster. Du kan købe et SÆT gode sportsdæk for 2000kr
i tyskland hos www.reifenversand.com . Læs her hvordan man gør:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm Det betyder så meget for cyklens egenskaber
med gode dæk. Det er ikke lige her jeg ville spare.

Fra : Emil Gundersen

Dato : 06-03-03 17:16

Hejsa

> [...]
> på et felt tabes jo som regel på et andet...når man taler dæk ihvertfald

Du skal helt klart vælge BT010 dæket til din R6'er.
Jeg har kørt med et BT020 dæk, på min tideligere MC. Det kørte nu helt
fint, men det er lidt langtid om at varme op, men det er udemærket til
Turing og lign.
Min lokale MC pusher siger at BT010 dæket er et rigtigt godt sport's
dæk. Det er noget hurtigere at få op i drifts temp, så det har optimalt bid.

Mvh Emil
Min Kawa, er monteret med Michelin Pilot Sport, fra fabriken.
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 07-03-03 10:21

Tak for tilbagemeldingerne. -Jeg er nu ikke længere i tvivl om at BT010 må
være dækket for mig.

THNX

Mvh /Ole