Vindskærm til GS500?
Fra : Lars M

Dato : 04-03-03 20:33

Hej
Det kan jo godt blive lidt koldt og stormomsust at køre for tiden. Er der
nogen, der har efaringer med en vindskærm til en Suzuki GS500. Jeg tænker fx
på sådan en mini-skærm som den her:
http://www.louis.de/?topic=empfehlung&artnr_gr=10006508

Er de overhovedet noget værd?

Eller hvad skal man ha' for at få noget, der er godt?

Er der nogen ulemper ved en skærm... turbulens om hjælmen eller andet...?

Venlig hilsen
Lars
lm.list -@- softhome.net

Fra : LP

Dato : 04-03-03 21:34

Jeg har selv lavet en vindskærm af plexiglas, den er lidt mindre en den
som du har kig på. Min er lavet således, at vinden rammer mig lige under
hjelmen, dette var fordi, ellers var der enormt meget trubolens omkring
hjelmen, i form af larm og rystelser som gav hovedpine.
Men om den er noget værd, så syntes jeg det bestemt at det er noget værd,
men jeg skal ikke kunne sige om en ½ kåbe vil "flytte" mere vind og derved
gøre det lidt varmere.
Lasse

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-03-03 02:41

Min kærestes første MC var en GS450 og der monterede hun en
universal-vindskærm fra Givi. Den var hun meget glad for. Hun havde dog også
problemer med turbolens, som LP skriver. Også her var det bedst at vinden
ramte lige under hjelmen

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Henrik A S

Dato : 05-03-03 18:36

Hej,

Kører GS500 med en vindskærm helt tilsvarende den du spørger om.
Kan bekræfte, at den har en gavnlig virkning (ikke så megen vind/kulde
omkring mave og bryst); men også det der skrives om turbulens og vindstøj.
Mener også den bedste løsning er at få vinden til at ramme under hjelmen.

Har i øvrigt bemærket, at omfanget af vindstøj er særdeles meget afhængig
af tilslutningen
mellem hjelm, hals og jakke (også meget mere end jeg husker det fra før
vindskærmen blev moteret).

mvh.
Henrik A Sørensen,
Aalborg

Fra : Futte & Co.

Dato : 05-03-03 21:33

"Lars M" <lm.listNOSPAM@softhome.net> wrote in message
> [...]
>
> Eller hvad skal man ha' for at få noget, der er godt?
>
> Er der nogen ulemper ved en skærm... turbulens om hjælmen eller andet...?

Hej Lars
Jeg har en Givi aero tech liggende. Den er lidt højere end den du har kig på
Du er velkommen til at prøve den. Det tager ca. 15 min. at montere
vindskærmen.
Jeg havde den monteret, men min højde i forhold til vindskærmen gav
turbulens omkring hjelmen i et omfang så jeg opgav at køre med vindskærm.
Jeg kunne dog mærke en markant ændring til det bedre hvis jeg krøb sammen
så vinden ikke ramte hjelmen. En tydelig forbedring i køreegenskaber med
vindskærm kunne alligevel ikke opveje generne ved vindstøjen.

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Lars M

Dato : 06-03-03 17:51

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har en Givi aero tech liggende. Den er lidt højere end den du har kig

> Du er velkommen til at prøve den. Det tager ca. 15 min. at montere

Hej Jørgen

Tak for dit tilbud. Det er da rigtig pænt af dig. ... jeg sender dig lige en
mail...
mvh
Lars
www.netm.dk