Plasticdele
Fra : Maria & Anders

Dato : 04-03-03 16:20

Halløj NG.
Er der nogen der har erfaring med at shine plast dele op så de bliver pæne
blanke igen?
Det drejer sig nærmere om to sideskjolde i sort plastic. Jeg har prøvet med
bil voks, men jeg synes ikke rigtigt de bliver helt blanke. Kan man evt få
noget specielt til at shine plastic op med igen?

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-03-03 18:49

> [...]
> bil voks, men jeg synes ikke rigtigt de bliver helt blanke. Kan man evt få
> noget specielt til at shine plastic op med igen?

Hvis lak - så lakrens

Fra : Jon Larsen

Dato : 04-03-03 18:57

> [...]
> bil voks, men jeg synes ikke rigtigt de bliver helt blanke. Kan man evt få
> noget specielt til at shine plastic op med igen?

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg bruger " Custom marine polish" og "Marine Hardwax" til efterbehandling..
så er det kun nødvendigt at påføre det en gang om måneden... Det holder
rigtigt godt...

Polish'en indeholder mikroskopiske slibepartikler, men det laver ingen
ridser man kan se med det blotte øje. Min tank var blevet lidt mat der hvor
mine "skinker" sidder ( læs: ben), og det fik jeg pudset ret godt op.

Det er lidt dyrt, men man skal ikke bruge ret meget, og det holder længe..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : OK

Dato : 04-03-03 20:24

> Er der nogen der har erfaring med at shine plast dele op så de bliver pæne
> blanke igen?
> Det drejer sig nærmere om to sideskjolde i sort plastic.

Hvis det er ulakeret plastik, har jeg gode erfaringer med et produkt til
polering af rustfrit stål i køkkenet (f.eks. emhætten). Købes på sprayflaske
hos hvidevare pusheren. Det er et 3M produkt og ret dyrt (120 kr pr dåse?).
Vidundermidlet kan iøvrigt også bruges til at vedligeholde de mørke
trælister i køkkenet!

Til køkken, MC og bil holder en flaske ca 1 år (ikke alle er lige flittige
til at pudse).

M.v.h.
Ole
CB900F

Fra : Maria & Anders

Dato : 04-03-03 21:25

Det er nemlig lige nøjagtig ulakeret plastic!
Hvad hedder vidunder midlet til køkkenet?

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Hekto

Dato : 04-03-03 21:26

In article <3e64c40f$0$172$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Maria &
Anders says...
> Det drejer sig nærmere om to sideskjolde i sort plastic. Jeg har prøvet med
> bil voks, men jeg synes ikke rigtigt de bliver helt blanke. Kan man evt få
> noget specielt til at shine plastic op med igen?

Selvblankende skosværte! ... tro det eller lad være; men prøv selv!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Maria & Anders

Dato : 05-03-03 23:10

Du havde ret Hekto, det virkede. Skinner som nyt nu Selvom det var lidt
svært at tro på, så jeg tænkte det lyder tilpas langt ude til at virke,
så jeg prøvede

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Hekto

Dato : 05-03-03 23:28

In article <3e66759f$0$209$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Maria &
Anders says...
> Du havde ret Hekto, det virkede. Skinner som nyt nu Selvom det var lidt
> svært at tro på, så jeg tænkte det lyder tilpas langt ude til at virke,
> så jeg prøvede

Jeg troede også at jeg så syner første gang jeg så en give kofangeren
på bilen SKOSVÆRTE! ... Men rigtigt, det virker, og holder længe!
Det er også godt til sæder.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-03-03 01:34

Hekto wrote:
> Jeg troede også at jeg så syner første gang jeg så en give kofangeren
> på bilen SKOSVÆRTE! ... Men rigtigt, det virker, og holder længe!
> Det er også godt til sæder.

Ok, det må jeg prøve. Nu er jeg typen der ALDRIG pudser mine sku, så kan jeg
ikke lige få et navn på det man bør købe, og kan det fås overalt?

Jens
RD, med matte sideskjolde.

Fra : Hekto

Dato : 07-03-03 09:44

In article <BNR9a.184$2S7.167@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg
\(replace xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> Ok, det må jeg prøve. Nu er jeg typen der ALDRIG pudser mine sku, så kan jeg
> ikke lige få et navn på det man bør købe, og kan det fås overalt?

Du kan få det i supermarkedet, hvor det står sammen med alm.
skosværte.
Det er nærmest en lille flaske, med en integreret svamp i 'proppen,
til at smøre det på med. Smør et tyndt lag på, og lad det tørre. Så er
der en pæn blank overflade, der holder længe.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?