Kawasaki Z400 twin info ?
Fra : Erik Dalby Christens~

Dato : 04-03-03 16:15

Har brugt vinteren på at klargøre/syne en gammel Kawasaki (K)Z400 Twin
som en kammerats søn skal have at trille på. Nu er den synet/indreg.

Ref Stelnr. er det en D4 model (K(Z400-D4

Der findes temmelig mange forskellige Z modeller med forskellige HK
angivelser men jeg har forgæves trawlet nettet igennem for at finde ud
af helt nøjagtigt hvor mange HK en Z400-D4 fra 1977 er opgivet til ?
Nogen der kan hjælpe - (Det er pga kørekortsreglerne selvfølgelig)

Gerne info fra div Z400 (A/B/D/J etc.) ejere der har helt konkret info
om deres egen type/årgang/HK da jeg er blevet RET forvirret af min
omgang websøgning- Ikke altid oplysningerne er lige konsistente.

(Blev forresten ret imponeret over bundtrækket i Z400'eren - Osse en
flot lyd den er udstyret med....- Med et frembukket Tomaselli styr og
et par knægummipuder på tanken ligner den en helt lille klassisk
Cafe-fræser.)

--
Ha' det - Erik DC (Email - fjern x'erne)
LM3+SR500

Fra : Ole Baun

Dato : 04-03-03 17:07

"Erik Dalby Christensen" skrev i en meddelelse

- snip -

> [...]
> af helt nøjagtigt hvor mange HK en Z400-D4 fra 1977 er opgivet til ?
> Nogen der kan hjælpe - (Det er pga kørekortsreglerne selvfølgelig)

MC Revyen fra ´77 skriver:
36 DIN-hk.

Ole Baun

Fra : Erik Dalby Christens~

Dato : 04-03-03 17:22

On Tue, 4 Mar 2003 17:07:08 +0100, "Ole Baun"
<ole.baun@mail1.stofanet.dk> wrote:

>MC Revyen fra ´77 skriver:
>36 DIN-hk.
>
>Ole Baun

Ok - Og tak for email osse - Er dog ikke HELT sikker på MC-revyens
oplysninger og mener der findes forskellige HK typer indenfor de
forskellige specifikke modeltyper (A/B/D/J) og div . overlapninger af
Motortype/årgange.
Har "hørt" fra flere, at de ældre Z400 fra 77 og tidligere har under
de 34 HK og de nyere (J modeller bla.) har op til end 40 Hk- Dog har
jeg intet helt konkret kunne finde - Derfor efterlyses stadig info fra
f.eks ejere af modellerne eller oversigter fra pålidelige kilder.

Fra : Armand

Dato : 04-03-03 19:15

Erik Dalby Christensen <xxedcxx@surfpost.dk> skrev i en

> [...]
> Har "hørt" fra flere, at de ældre Z400 fra 77 og tidligere har under
> de 34 HK og de nyere (J modeller bla.) har op til end 40 Hk-

J-modellerne - Er det ikke de firecylindrede??

Jeg tror ikke at du skal regne den tids motorcykler for at variere
væsentligt fra årgang til årgang - En populær motorcykel som CB400/4 lignede
sig selv og holdt samme ydelse i de år den solgtes.
Honda 400/4 havde 38 Hk og dét er en ydelse som den tocylindrede Kawa fra
samme periode skal holdes op imod. Først så sent som i '78 kom den
nyudviklede CB400T2 op på 43 Hk v.h.a. bl.a tre ventiler pr cylinder og
balanceaksler :-|

Stol blot på de 34 HK!

--
Armand.

Fra : Erik Dalby Christens~

Dato : 05-03-03 13:50

On Tue, 4 Mar 2003 19:15:11 +0100, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>samme periode skal holdes op imod. Først så sent som i '78 kom den
>nyudviklede CB400T2 op på 43 Hk v.h.a. bl.a tre ventiler pr cylinder og

Tjoeh - Men det er mere mht. hvordan den rent officielle holdning er
til sagen. (Hvis han bliver stoppet af politiet etc.)
Hvis øvrigheden henholder sig til f.eks de 36 HK som MC-Revyen
postulerer for en -77 model KUNNE han jo få et problem - Jeg vil jo
nødigt stå som den der lokkede knægten i uføre...
Men som sagt så har jeg hørt fra flere at KZ400 Twin modellerne fra 77
og før har under de 34 HK. Jeg kan dog ikke finde nogen konkrete tal -
Kun at der åbenbart ER forskel på A/B/C/D/G/H modellerne rent HK
mæssigt ( Du har så evig ret - J modellen er en firer, -My mistake.)

Fra : Armand

Dato : 05-03-03 16:06

> [...]
> Hvis øvrigheden henholder sig til f.eks de 36 HK som MC-Revyen
> postulerer for en -77 model KUNNE han jo få et problem...

Så gå til kilden istedet: Hvis det er sheriffen der vil udskrive bøden
for en sådan overtrædelse, bør han jo også være den der ved om modellen
overtræder reglen :-|

> Men som sagt så har jeg hørt fra flere at KZ400 Twin modellerne fra 77
> og før har under de 34 HK.

Det beror sikkert på udgaver der er droslet til forekommende
forsikringsklasser (à. den tyske 27Hk's) :-/
Og så har jeg opfattelsen af at det ikke er en enkelt Hk at man bliver
bøffet for - Selv Aprilia RS 125'er-ejere hører man jævnligt gå fri, og dé
strammer reglerne på begge fronter á hhv. vægt og ydelse
Men det hjælper jo ikke hvis man hár én Hk for meget og møder et
pernittengryn

> ( Du har så evig ret - J modellen er en firer, -My mistake.)

Hæ!
Der var et eller andet der fik det til at ringe omkring den J'er

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-03-03 19:23

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Erik Dalby Christensen <xxedcxx@surfpost.dk> skrev i en

Jeg kom i tanke om at jeg jo også kunne konsultere min mc-bibel om dét emne:
Déri står den kun kort nævnt, men til gengæld med: "Only major change in '80
where it was bored up to 443ccm"!

Hár du forhørt dig ved sheriffen i mellemtiden?

--
Armand.

Fra : Erik Dalby Christens~

Dato : 16-03-03 00:33

e:
>Déri står den kun kort nævnt, men til gengæld med: "Only major change in '80
>where it was bored up to 443ccm"!
>
>Hár du forhørt dig ved sheriffen i mellemtiden?

Ikke endnu - Har lige brugt et par dage på at lokalisere et
indtruffet ladeproblem på svinet. Fik lokaliseret det til at være
generatorfejl ved at ohm-måle den - Heldigvis så var det bare et
par af ledningerne inde under motorsidedækslet der var blevet
gnavet over af kæden - Tror det er 3. gang jeg oplever dette
fænomen indenfor relativt kort tid på div. ældre MC'er.

Nå nu skal jeg ud på arbejde i en 14 dages tid - Knægten får
lov at køre på D4'eren om den så har 30 - 32 eller 36 heste.
Så får vi se om jeg vælger at konsultere de højere magter på
et lidt senere tidspunkt hvis i det hele taget relevant. (Som han
kører på den lige pt. er motoren nok eksploderet/imploderet/
nedsmeltet forinden.......).

Signing off.

Fra : Hekto

Dato : 05-03-03 14:16

In article <kmrb6vca29721aehcq0t6m9fsc8fhh3fho@4ax.com>,
xxedcxx@surfpost.dk says...
> [...]

> Kun at der åbenbart ER forskel på A/B/C/D/G/H modellerne rent HK
> mæssigt ( Du har så evig ret - J modellen er en firer, -My mistake.)

Der må da foreligge et typeblad hos Færdselsstyrelsen, over den
pågældende model/årgang?

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : palle jarnbak

Dato : 04-03-03 22:17

> MC Revyen fra ´77 skriver:
> 36 DIN-hk.
>
> Ole Baun
Det er nok ikke DIN hk hvis det er fabriks data, så
prøv at snakke med Carl Andersen eller få den målt
så bliver det nok en under 34hk model.
Hej Palle.