Q. Kan jeg bruge spolerne fra en XS 400 Se~
Fra : René Rattenborg

Dato : 04-03-03 15:16

Hejsa har lige købt en Yamaha RD 350 /83. 2 takter hvor spolerne er
brændt af, kan jeg bruge dem fra en Yamaha XS 400 Seca/84. 4 takter
MVH René Rattenborg

Fra : Morten Juel

Dato : 04-03-03 17:16

> Hejsa har lige købt en Yamaha RD 350 /83. 2 takter hvor spolerne er
> brændt af, kan jeg bruge dem fra en Yamaha XS 400 Seca/84. 4 takter
Hejsa Rene

Har du nu 2 så ? eller har du skildt dig af med Seca'en ?

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 9250,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : René Rattenborg

Dato : 04-03-03 17:28

Hej Morten
Nej jeg har stadig SECAen stående den skal repereres og sælges
MVH René

Fra : Morten Juel

Dato : 04-03-03 17:41

> Nej jeg har stadig SECAen stående den skal repereres og sælges
huh hvad er der nu galt med tøsen ?

Fra : René Rattenborg

Dato : 04-03-03 17:54

Hej igen
sikkert det samme, som da du måtte skilte den ad.
1. den lækker olie under højre cyllinder (sikkert pakning der er gået)
Den har mistet pusten, tænder helt ad h..... til (havde problemmet
oppe her i efteråret, og der blev svaret at der sikkert var brændt hul
i et stempel) måske har den fået falsk luft
Du har vel brugt begge stempler fra Tyskeren (har ikke tjekket)
MVH René

Fra : Morten Juel

Dato : 04-03-03 19:16

> sikkert det samme, som da du måtte skilte den ad.
Avs ;O(

> Du har vel brugt begge stempler fra Tyskeren (har ikke tjekket)
Jeps, jeg brugte jo toppen fra tyskeren !

Fra : Hekto

Dato : 04-03-03 15:31

In article <e3d96vsn7vm0eq1oh9rmiitvaf2v6e1l7j@4ax.com>,
rattenborg@vip.cybercity.dk says...
> Hejsa har lige købt en Yamaha RD 350 /83. 2 takter hvor spolerne er
> brændt af, kan jeg bruge dem fra en Yamaha XS 400 Seca/84. 4 takter

Prøv at sammenligne reservedelsnumrene i f.eks. MC-Nøglen.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : René Rattenborg

Dato : 04-03-03 17:57

Hej Hekto
Har prøvet at slå den op men i min mc-nøgle er der kun spoler til
Honda
MVH René

Fra : Armand

Dato : 04-03-03 18:58

René Rattenborg <rattenborg@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Hejsa har lige købt en Yamaha RD 350 /83. 2 takter hvor spolerne er
> brændt af, kan jeg bruge dem fra en Yamaha XS 400 Seca/84. 4 takter

Jeg vil tro at det, omkring spolerne, primært er et spørgsmål om
indbygningsmål, end om elektriske størrelser. :-/
Men er du sikker på at det er spolerne - RD'erne har et problem med CDI'en!

--
Armand.

Fra : René Rattenborg

Dato : 04-03-03 21:16

Hej Armand
Nej jeg er ikke sikker, men ham som jeg har købt den af siger den døde
på vej hjem fra sommerhuset, og at der ingen gnist er.
CDIerren er vel tændingsboxen eller?
Hilsen Renésemann

Fra : Armand

Dato : 05-03-03 03:51

> CDIerren er vel tændingsboxen eller?

Jup!
Og den er ikke billig, og slet ikke til at få som ophug (af indlysende
grunde)

Men for at svare specifikt på subj. Så er det afgjort et forsøg værd at
knalde blot én af 400'erens spoler på for at se om den skulle kunne
frembringe blot en enkelt gnist i pågældende nye(!) tændrør!
kan den IKKE det, stiger mistanken omkring CDI'en

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-03-03 22:17

Armand wrote:

> Men er du sikker på at det er spolerne - RD'erne har et problem med
> CDI'en!

Nogen af dem. Ikke alle...

/Rune

Fra : Armand

Dato : 05-03-03 03:20

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> Nogen af dem. Ikke alle...

Straks lyder du som jeg angriber din!?

Er dobbelt(!) brændte spoler oftere forekommende end en CDI der er stået af
på RD3½'ere i almindelighed?
Nej, vel?
Er CDI'en så ikke den som den tungeste mistanke bør ligge på??

--
Armand.

Fra : René Rattenborg

Dato : 05-03-03 15:07

Jeg syntes det, Armand skriver, lyder meget fornuftigt og logisk

> [...]

>på RD3½'ere i almindelighed?
>Nej, vel?
>Er CDI'en så ikke den som den tungeste mistanke bør ligge på??
Det må man jo sige ja til,
er disse CDIer universelle eller? (der har jeg jo, også sådan en
liggende, fra en SECA)
må desvære vente med at prøve det af til på fredag idet både køber og
sælger af denne RDer ligger syge af influenza
MVH Renésemann

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-03-03 19:16

René Rattenborg wrote:
> Det må man jo sige ja til,
> er disse CDIer universelle eller? (der har jeg jo, også sådan en
> liggende, fra en SECA)

Det tror jeg desværre ikke du skal regne med...

// Hans, der har været en lille smut på Langelinie for et par timer
siden.. der er sgu godt nok lavet om.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : wheeler

Dato : 05-03-03 20:59

Ikke engang de forskellige årgange af RD'erne kan benytte samme boks (er
prøvet

Btw. hvilket nr. er påtrykt CDI-boksen (der sondres mellem 3 )

83/84 modellen (LC) hedder AQAB06 - det svarer til din ?

Modellen efter (N/F) hedder 52 Y - jeg kender een der ligger inde med en
sådan, men den som sagt ikke bruges på LC-modellen...

Bor du på Sjælland - jeg har også en interesse i at få af eller bekræftet om
min CDI-boks er OK, dette kunne evt.ske ved at bytte rundt på din/min boks?

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Wheeler

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-03-03 01:30

Armand wrote:
> Er dobbelt(!) brændte spoler oftere forekommende end en CDI der er
> stået af på RD3½'ere i almindelighed?

Nu ved jeg ikke om der faktisk sidder to spoler, så er de i hvert fald
samlet i samme enhed!?
Den tænder jo på begge rør samtidig, jeg kan ikke se at det skulle kræve 2
spoler, men jeg er ikke nogen wiz til el...

RD
Der lige er blevet startet efter at have fået malet stel. Alt strøm virker,
bortset fra en bustet forlygtepære.

Fra : Armand

Dato : 07-03-03 10:04

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) <xxx@blaabjerg.net>
skrev i en news:VJR9a.183$hz7.113@news.get2net.dk...

> [...]
> Den tænder jo på begge rør samtidig, jeg kan ikke se at det skulle kræve 2
> spoler, men jeg er ikke nogen wiz til el...

Hvilken tænder på bege rør samtidig?
RD'eren?
Seca'en er da en 180° twin, hvorved den bliver nødt til at have seperate
gnistafgivelser :-|

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-03-03 12:43

> Hvilken tænder på bege rør samtidig?
> RD'eren?
> Seca'en er da en 180° twin, hvorved den bliver nødt til at have
> seperate gnistafgivelser :-|

Ja, den har derfor også to seperate spoler.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-03-03 13:19

Armand wrote:
> [...]
>
> Hvilken tænder på bege rør samtidig?
> RD'eren?
> Seca'en er da en 180° twin, hvorved den bliver nødt til at have

Jaa, nu skrev du om dobbelt spoler på en RD, derfor svarede jeg ang. en RD,
den tænder hver gang et stempel er i top.

Jens
RD

Fra : Armand

Dato : 07-03-03 16:13

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) <xxx@blaabjerg.net>
skrev i en news:J60aa.57$M95.11@news.get2net.dk...

> Jaa, nu skrev du om dobbelt spoler på en RD, derfor svarede jeg ang. en
RD,
> den tænder hver gang et stempel er i top.

OK!

--
Armand.
(så meget mere klog når jeg går i seng i aften)