Forsikring hvor ?
Fra : Morten Juel

Dato : 04-03-03 14:22

DR'en skal jo forsikres..

GF. vil ikke forsikre mig da jeg er under 30 !!!
Tryg, vil ha "hold nu fast" 11K om året i kasko og 2K om året i ansvar.. 11K
?!?! cyklen er vel ikke meget over 30K vær !

Ok drenge og piger hvor kan man få noget fornuftig forsikring henne ?
Det er jo en lille mc såen i gængs forstand, så jeg vil da ikke gi 2K for at
ha ansvar på den, når jeg kun gir 4K for min 320i !!

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-03-03 14:34

Morten Juel wrote:

> Ok drenge og piger hvor kan man få noget fornuftig forsikring henne ?

TopDK? (un)Fair Forsikring?

Mvh,

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : peterl

Dato : 04-03-03 15:03

Pas på med Fair... Jeg har efterhånden ikke hørt andet end dårlige historier
om dem, selvom de i mange tilfælde er billige.
Men måske andre har gode historier.

Jeg sætter min penge på TopDK... I bogstaveligste forstand.

-PeterL

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-03-03 17:40

"peterl" <overground@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Pas på med Fair... Jeg har efterhånden ikke hørt andet end dårlige
historier
> om dem, selvom de i mange tilfælde er billige.
> Men måske andre har gode historier.

Jep. Mig.
Siden jeg skiftede til Fair for et år siden, har jeg ikke oplevet andet end
meget konkurrencedygtige priser og særdeles god service, og det endda på
trods af at jeg har haft mit hidtil uheldigste år med skade på bil,
motorcykel og køkken.

> Jeg sætter min penge på TopDK... I bogstaveligste forstand.

TopDk's service har jeg aldrig oplevet som andet end ringe og pinlig, og så
af og til på det jævne.
Jeg skiftede fra TopDK til Thisted Amt, fordi Top er for dyre for mine
forsikringer (Hus, bil, indbo, ulykke og 5 motorcykler).

Thisted Amt har jeg også kun gode erfaringer med, og jeg ville klart være
kunde der endnu, hvis ikke Fair havde givet et tilbud hvor jeg kunne spare
5.000kr årligt.

Rittig

Fra : Brian W.

Dato : 04-03-03 16:14

prøv lige TreKroner...

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : schlæger

Dato : 04-03-03 14:37

Morten Juel wrote:

> [...]

> Det er jo en lille mc såen i gængs forstand, så jeg vil da ikke gi 2K for at
> ha ansvar på den, når jeg kun gir 4K for min 320i !!

Jeg er forsikret i TopDanmark via MC Touring Klub. Det forudsætter, at man
ikke har opført sig alt for åndssvagt i en bil, og det har du vel ikke
nødvendigvis bare fordi du ejer en 320i ????

Læs mere på www.mctc.dk eller topdanmarks hjemmeside.

mvh Schlæger

Fra : Benz...

Dato : 04-03-03 15:09

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
> ?!?! cyklen er vel ikke meget over 30K vær !
>
> Ok drenge og piger hvor kan man få noget fornuftig forsikring henne ?

Der ikke andet for end at ringe rundt og spørge.
Og hvis jeg var dig, ville jeg ikke kasko forsikre den. Kun ansvar.
Så hellere bruge dem på en god alarm og nogle solide låse. Og pakere den så
sikkert som muligt.

Forsikringer er meget forskellige! Også selvom de hedder det samme (eks. TOP
DK).
Så ring rundt (et par uger på deltid og spørg dig frem. skriv det ned da
det vil være en meget klog ting at ringe rundt til alle!

Mvh Benzon....

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-03-03 17:42

"Benz..." <jezzuz@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Der ikke andet for end at ringe rundt og spørge.

Helt enig!

> Og hvis jeg var dig, ville jeg ikke kasko forsikre den. Kun ansvar.
> Så hellere bruge dem på en god alarm og nogle solide låse. Og pakere den

> sikkert som muligt.

Flere selskaber laver tyveri- eller band- og tyveri- forsikring, som er
noget billigere end kasko. Dog ikke TopDK.

Rittig

Fra : Brian Lænø

Dato : 04-03-03 15:10

"Morten Juel" skrev
> [...]
at
> ha ansvar på den, når jeg kun gir 4K for min 320i !!

Prøv at spørge fair og topdk.
Min Elefant koster 4K (4800 med vinter dækning)for kasko ved fair (den er jo
også en slags offroader).
TopDK er sikkert billigere, hvis man kan acceptere de 20% selvrisiko ved
tyveri.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Morten Juel

Dato : 04-03-03 17:54

Nå nu har jeg snakket med fair

de vil gi mig ansvar til 1416,- og ½kasko til 2862,-

så mon ikke bare man skulle bide på den krog

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 9250,-

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-03-03 19:03

Morten Juel wrote:

> Nå nu har jeg snakket med fair
>
> de vil gi mig ansvar til 1416,- og ½kasko til 2862,-

Hvad er halv kasko? Brand+tyveri?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Morten Juel

Dato : 04-03-03 19:17

> Hvad er halv kasko? Brand+tyveri?
Tyv og hærværk sagde den flinke dame
Så det kunne jeg godt finde på i bare 1 år eller 2 !

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-03-03 21:58

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Tyv og hærværk sagde den flinke dame

Det er sådan jeg har forsikret min KTM EXC380.
Ret smart, egentlig.

Rittig

Fra : Tobias Rathje

Dato : 06-03-03 10:38

On Tue, 04 Mar 2003 17:54:14 +0100, Morten Juel wrote:

> Nå nu har jeg snakket med fair
>
> de vil gi mig ansvar til 1416,- og ½kasko til 2862,-
>
> så mon ikke bare man skulle bide på den krog

Det lyder jo som en god plan. Jeg er også ved at drøne selskaberne rundt
for at finde en brugbar deal til min forhåbenlig meget snart kommende
bandit.

Mit eget selskabs (Danske Forsikring) var til at lukke op og sk*** i, og
so far lyder Fair mest tiltalende med sådan en ansvar+tyveri/hærværk ting.

Nogen der ved om der er andre selskaber der tilbyder den løsning?

Tobbe (stadig uden cykel :-/ )

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-03-03 17:55

Morten Juel wrote:
> Tryg, vil ha "hold nu fast" 11K om året i kasko og 2K om året i ansvar.. 11K
> ?!?! cyklen er vel ikke meget over 30K vær !

I så fald, ville jeg droppe kaskoen, og lægge penge til side
istedet... samt ofre penge på et par gode låse.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Nicolaj C.

Dato : 05-03-03 00:45

Tryg
ansvar 1/1år kr. 967,-
Honda CBR1000F 1989
Nic
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=127

Fra : Peter J

Dato : 05-03-03 11:34

Nicolaj C. <nic@post4.tele.dk> skrev i en
> Tryg
> ansvar 1/1år kr. 967,-
> Honda CBR1000F 1989
> Nic

Så må du også være elitebillist og 30+

Jeg fik ansvar for 1750,- og "tilbud" på kasko for 15.000,-

Peter årg 76
CBR 1K årg 88

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-03-03 15:03

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> writes:

> [...]
> Det er jo en lille mc såen i gængs forstand, så jeg vil da ikke gi 2K for at
> ha ansvar på den, når jeg kun gir 4K for min 320i !!

Gør som jeg gjorde da jeg købte min foørste cykel (en XT600Z): vælg
kun ansvar, og spar pengene op.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)