/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SAE-RACER - Valg af motor
Fra : B207- Aalborg Uni ba~


Dato : 03-03-03 11:04

Hej Alle!

Tak, for de mange gode svar!! Vi har fået en masse svar, som har sat en del
tanker igang, men desværre også en del forvirring. Der er blevet foreslået
både 2-takt og 4-takt motorer, men vi skal HUSKE at det kun, ifølge
reglementet, er lovligt at benytte sig af 4-takt motorer. Vi har fået
forslået følgende, med div. konstruktion ændringer:
< Suzuki GSX-R600
< Kawasaki ZX6R
< Yamaha YZF-R6
< Honda CBR600
< 2 stk. ZXR 300 med
- Garett GT 12 Turbo
- Intercooler.
< Suzuki GSXR 400 eller ZXR 400 med
- Garett GT 12 Turbo
- Intercooler.

Vi har læst en del, men har desværre ikke de fornødne erfaringer til at
vælge hvilken motor, der netop vil passe til vores racerbil. Mærket betyder
intet for os, kun antal HK og moment iforhold til vægt! Der deltager flere
universiter fra asien, som kan tænkes at have rigelig mulighed for at
sammearbejde med diverse motorcykel-fabrikanter/byggere; derfor er valg af
motor (HK/Moment iforhold til vægt) uhyre vigtigt, og vi er friske på lidt
konstruktionsændringer. Hvis vi skal vælge, hvilken motor der er bedst til
vores racerbil, hvilken bør vi da vælge?? (Vores budget er på 25.000$,
derfor er prisen på motoren ikke noget problem i første omgang.)
Tak for tilbuddet, Hekto! Vi vil gerne begynde et samarbejde og det kan
sagtens lade sig gøre, at jeres navn bliver nævnt. Pt. er vi ved at
konstruere chassiet, hvilket størstedelen af denne projektperiode vil gå
med, derfor går der givetvis et stykke tid før vi når dertil, hvor vi kan
benytte os af jeres bergninger. Men vi vil meget gerne om, vi må kontakte
jer senere, når vi når dertil. (evt. i senere projektperioder)
Som nævnt i ovenstående, er vi ved at konstruere chassiet til racerbilen,
derfor vil det være en god hjælp, hvis nogen herinde, kan hjælpe os med
nogle dimensioner på den motor, som vi vælger at benytte os af, og eventuel
komme med et gæt på hvilket antal HK, samt moment vi kan forvente når
motoren er færdigbygget. Dette er nemlig vigtig, når vi skal dimensionere
chassiet, for netop at konstruere det stærkeste (stiveste) chassis iforhold
til vægten!

MHV: B207



 
 
Megas (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 03-03-03 14:14

B207- Aalborg Uni basis wrote:
> Hej Alle!
>
> Tak, for de mange gode svar!! Vi har fået en masse svar, som har sat
> en del tanker igang, men desværre også en del forvirring. Der er
> blevet foreslået både 2-takt og 4-takt motorer, men vi skal HUSKE at
> det kun, ifølge reglementet, er lovligt at benytte sig af 4-takt
> motorer. Vi har fået forslået følgende, med div. konstruktion
> ændringer: < Suzuki GSX-R600
> < Kawasaki ZX6R
> < Yamaha YZF-R6
> < Honda CBR600
> < 2 stk. ZXR 300 med
> - Garett GT 12 Turbo
> - Intercooler.
> < Suzuki GSXR 400 eller ZXR 400 med
> - Garett GT 12 Turbo
> - Intercooler.

Hmm, hvis man ser bort fra, at det er temmelig meget sværere at få 2 motorer
til at yde optimalt sammen end én & hvis holdbarheden heller ikke er vigtig,
så må 2 stk. ZXR300 motorer med turbo + intercooler være den løsning der
giver flest hk + moment.

Hvor højt ladetryk kan sådan et par Garret gt12 turbo´er levere.? De skal
ihverttilfælde mindst lade med 1.2 bar hvis I bruger intercooler

Jeg har ikke fulgt med i den anden tråd, så jeg véd ikke om jeg gentager
noget en anden allerede har sagt, men syns da lige jeg ville gi´ mit besyv
med her :)

Held & lykke med projektet.



--
Megas
---
2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra ;-D



Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 16:45

"B207- Aalborg Uni basis" <mich0234@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:b3v99j$idf$1@sunsite.dk...

> Vi har fået
> forslået følgende, med div. konstruktion ændringer:
> < Suzuki GSX-R600
> < Kawasaki ZX6R
> < Yamaha YZF-R6
> < Honda CBR600
> < 2 stk. ZXR 300 med
> - Garett GT 12 Turbo
> - Intercooler.
> < Suzuki GSXR 400 eller ZXR 400 med
> - Garett GT 12 Turbo
> - Intercooler.

Hvad blev der af en 500cc Speedway motor? (1-cyl. 4T)
Den vejer meget lidt, og med en GT 12 må den kunne yde cirka det samme som
en ZXR400 med GT 12. Den er yderligere meget lille og meget enkel (og meget
billig), så den giver en dle frihed til designet.

Rittig



Armand (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-03-03 18:12


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e63775d$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "B207- Aalborg Uni basis" <mich0234@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:b3v99j$idf$1@sunsite.dk...
>
> > Vi har fået
> > forslået følgende, med div. konstruktion ændringer:
> > < Suzuki GSX-R600
> > < Kawasaki ZX6R
> > < Yamaha YZF-R6
> > < Honda CBR600
> > < 2 stk. ZXR 300 med
> > - Garett GT 12 Turbo
> > - Intercooler.
> > < Suzuki GSXR 400 eller ZXR 400 med
> > - Garett GT 12 Turbo
> > - Intercooler.
>
> Hvad blev der af en 500cc Speedway motor? (1-cyl. 4T)
> Den vejer meget lidt, og med en GT 12 må den kunne yde cirka det samme
> som en ZXR400 med GT 12. Den er yderligere meget lille og meget enkel (og
> meget billig), så den giver en dle frihed til designet.

Jeg tror ikke at en speedway motor vil kunne holde til 2o minutters race med
konstante gearskift's samt skift mellem medløb og påløb.
Motorbremsen er vel heller ikke af betydning, hvorved det i sig selv kan
være
problematisk at geare heftigt ned :-/
Endelig er turbo på en et-cylindret langtfra optimalt, ikke mindst når den
ikke skal gå med et fast omdrejningstal

--
Armand.
(der tillige regner sit eget foreslag om 2 gange 3/4 ZXR 400 for utopisk
kompliceret)






Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 20:17

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b405ok$2upl$4@news.cybercity.dk...

> Jeg tror ikke at en speedway motor vil kunne holde til 2o minutters race
med
> konstante gearskift's samt skift mellem medløb og påløb.

Hvorfor ikke? Ideen med speedway motoren var jo bl.a. at der ikke er gear,
den trækker fint op til omkring 120 med en speedway-gearing, og det er vist
nok til de små racerbaner, ikke? Motoren holder fint til 20 min. heat i
classic cross, for der kører flere af dem (dog med gearkasse) - faktisk er
de blandt de mest robuste.

> Motorbremsen er vel heller ikke af betydning, hvorved det i sig selv kan
> være
> problematisk at geare heftigt ned :-/

Du har ikke prøvet en speedway-cykel, vel? Jeg tror faktisk ikke jeg har
prøvet noget med mere motorbremse end dem. Den er omtrent lige så kraftig
som på min 600cc off-roader, og ihvertfald større end på en række-4.

> Endelig er turbo på en et-cylindret langtfra optimalt, ikke mindst når den
> ikke skal gå med et fast omdrejningstal

Igen, hvorfor ikke? Trykforskellene der stammer fra stempelslagene må da
være af en frekvens der ikke påvirker turbo-møllen nævneværdigt?

Rittig



Thomas Buus Andersen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 03-03-03 20:31

Nu så jeg noget på DR 2 fra et engelsk bilprogram.
Der var de netop ude og fræse rundt på en bane i en lille dyt på 470 kg, som
blev drevet af en Suzuki 600cc motor. Mon ikke det har været en GSX-R 600
motor?
De var ihvertfald hurtige :)

Sådan en bil kostede 30.000 pund.

Mvh Thomas



Peter Christiansen (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Christiansen


Dato : 04-03-03 00:38

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:i4O8a.1596$px7.290@news.get2net.dk...
> Nu så jeg noget på DR 2 fra et engelsk bilprogram.
> Der var de netop ude og fræse rundt på en bane i en lille dyt på 470 kg,
som
> blev drevet af en Suzuki 600cc motor. Mon ikke det har været en GSX-R 600
> motor?
> De var ihvertfald hurtige :)
>
Hvis det var det samme jeg så, så hed de Radicals. Som jeg forstod det så
sagde de "a Suzuki superbike engine". De sagde også at de ydede 195 hk og
løbet varede 2 timer. Ud fra de 3 oplysninger tror jeg at det var en let
tunet hayabusa motor. Med andre motorer (mindre motorer) vil jeg tro at det
er for svært at nå 195 hk og holde i to timer uden at det bliver alt for
dyrt.

Peter



Armand (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-03-03 12:59


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e63a8eb$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b405ok$2upl$4@news.cybercity.dk...
>
> > Motorbremsen er vel heller ikke af betydning, hvorved det i sig selv kan
> > være problematisk at geare heftigt ned :-/
>
> Du har ikke prøvet en speedway-cykel, vel?

Nope!

>Jeg tror faktisk ikke jeg har prøvet noget med mere motorbremse end dem.
> Den er omtrent lige så kraftig som på min 600cc off-roader, og ihvertfald
> større end på en række-4.

Min vurdering er kun subjektiv ud fra olevelsen af opvarmende
speedwaymotorer: *BRRUMMMMMMmmmmmmm mm m m m m m*
En moderne højtydende firecylindret trækker nok det dobbelte antal
omdrejninger, men kan klare sig med et: *WROOWWw* og så er den ged kneppet -
Og kan en motor ikke af sig selv falde i omdrejninger, kan den vel heller
ikke bremse hele ekvipagen :-/

> > Endelig er turbo på en et-cylindret langtfra optimalt, ikke mindst når
> > den ikke skal gå med et fast omdrejningstal
>
> Igen, hvorfor ikke? Trykforskellene der stammer fra stempelslagene må da
> være af en frekvens der ikke påvirker turbo-møllen nævneværdigt?

Det ved jeg snart ikke: CX-turbo skulle som (kun) tocylindret leve på sine
omdrejninger, men det floppede så meget at Honda forsøgte med en halvredder
qua opboringen til 650ccm.
En et-cylindret fordobler dette problem, og med speedwaymotoren er vi atter
nede på 500 ccm som ur-CX'eren!

Turbinen må ikke have nogen egenvægt hvis den skal reagere prompt på
punch'et fra udstødningen, det medfører desværre også at den ikke har inerti
til at holde sig i topomdrejninger til næste punch- faktisk bremses den ned
af at der halvdelen af tiden ikke er hverken punch eller arbejde at lave
(snarere modstand qua den lukkede indsugn.ventil)!!

--
Armand.






Claus Rittig (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-03-03 18:02

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b424hv$24uv$3@news.cybercity.dk...

> Min vurdering er kun subjektiv ud fra olevelsen af opvarmende
> speedwaymotorer: *BRRUMMMMMMmmmmmmm mm m m m m m*
> En moderne højtydende firecylindret trækker nok det dobbelte antal
> omdrejninger, men kan klare sig med et: *WROOWWw* og så er den ged
kneppet -

Den tror jeg ikke holder i virkeligheden. Vi må ud at prøve...

> > Igen, hvorfor ikke? Trykforskellene der stammer fra stempelslagene må da
> > være af en frekvens der ikke påvirker turbo-møllen nævneværdigt?

> Det ved jeg snart ikke: CX-turbo skulle som (kun) tocylindret leve på sine
> omdrejninger, men det floppede så meget at Honda forsøgte med en
halvredder
> qua opboringen til 650ccm.

Hvad så med XJ650 turbo? Den var endnu værre, den var 650cc 4-cul. og den
floppede endnu værre (Wild Ting havde sådan en mens han arbejdede i Action
Park'en).
Hvilket sidespor løb det argument ud af?

> Turbinen må ikke have nogen egenvægt hvis den skal reagere prompt på
> punch'et fra udstødningen, det medfører desværre også at den ikke har
inerti
> til at holde sig i topomdrejninger til næste punch- faktisk bremses den
ned
> af at der halvdelen af tiden ikke er hverken punch eller arbejde at lave

Hmmm.... Nå. Jeg ved altså ikke nok om turbo'er.

Rittig



Armand (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-03-03 19:40


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e64dad9$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b424hv$24uv$3@news.cybercity.dk...
>
> > Min vurdering er kun subjektiv ud fra olevelsen af opvarmende
> > speedwaymotorer: *BRRUMMMMMMmmmmmmm mm m m m m m*
> > En moderne højtydende firecylindret trækker nok det dobbelte antal
> > omdrejninger, men kan klare sig med et: *WROOWWw* og så er den ged
> kneppet -
>
> Den tror jeg ikke holder i virkeligheden. Vi må ud at prøve...

Jup!
Op på et felt med et par stykker af slagsen!

> > Det ved jeg snart ikke: CX-turbo skulle som (kun) tocylindret leve på
sine
> > omdrejninger, men det floppede så meget at Honda forsøgte med en
> > halvredder qua opboringen til 650ccm.
>
> Hvad så med XJ650 turbo? Den var endnu værre, den var 650cc 4-cul. og den
> floppede endnu værre (Wild Ting havde sådan en mens han arbejdede i Action
> Park'en).
> Hvilket sidespor løb det argument ud af?

Turbo'erne floppede generelt, men Honda nåede da at komme med en ,måske
utilsigtet, indrømmelse i kraft af 650'eren :-/
Læser man de gamle turbo-tests er Kawa'en forøvrigt den der høster bedst -
alene qua størst volumen, som får den til at slæbe sig forholdsvis bedre
afsted uden turbovirkning, og som medfører en større luftmængde til at drive
møllen.

> > Turbinen må ikke have nogen egenvægt hvis den skal reagere prompt på
> > punch'et fra udstødningen, det medfører desværre også at den ikke har
> > inerti til at holde sig i topomdrejninger til næste punch- faktisk
bremses den
> > ned af at der halvdelen af tiden ikke er hverken punch eller arbejde at
lave
>
> Hmmm.... Nå. Jeg ved altså ikke nok om turbo'er.

Så informeret er jeg nu heller ikke - Hvornår kommer ham i ved nok ind på
banen med nogle turbo-grynt!?

--
Armand.



Mads Lund (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 05-03-03 08:43

Det var dog en frygtelig omgang turbo vås

Problematikken med den tids systemer var ikke mangel på inerti i turbinerne,
men det stik modsatte. De havde typisk en for lang spool up tid (transistens
med et finere ord) som var betinget af relativt dårlige design af
turbinehjulene medførrte at turbinerne skulle være rimeligt store og dermed
tunge. Dertil kom at de fleste systemer havde monteret turboen bag
cylinderblokken, hvilket giver en lang føring af udstødningerne = stort
volumen i udstødningen før turboen som forværre situationen.

Angående montering af turbo på en én cyl, så er det noget der sagtens kan
løses. Først og fremmest skal man have en rimeligt lille turbo (som passer
til luftflowet af hhv udstødning og indsugning). Så tager vi lige det
forhold, at man endnu ikke er kommet under 1 sek i spoolup tid på turboer og
sammenholder det med at vi pulserer med en frekvens på 100HZ (12000 omdr / 2
/ 60) hvilket i runde tal vil sige at lufttilførslen pulserer 100 gange så
hurtigt som turbinen skal bruge på at ændre fra tomgangshastighed til fuld
hastighed. (eks 40.000-220.000 omdr/min)

Når det så er sagt, så kan man jo uden større krumspring designe en manifold
som "modarbejder" pulseringen fra udstødningen. Luften i
udstødningsmanifolden virker som en fjeder, og ved at designe denne fjeder
korrekt vil man kunne udjævne flowet (eks brug af resonans kamre).

Så dermed kan man sagtens designe et turbo system til en én cyl motor.

Mads Lund
Ninja9RT



Armand (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-03 13:18


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:WVh9a.10$262.4@news.get2net.dk...
> Det var dog en frygtelig omgang turbo vås
> Angående montering af turbo på en én cyl, så er det noget der sagtens kan
> løses. Først og fremmest skal man have en rimeligt lille turbo (som passer
> til luftflowet af hhv udstødning og indsugning). Så tager vi lige det
> forhold, at man endnu ikke er kommet under 1 sek i spoolup tid på turboer
> og sammenholder det med at vi pulserer med en frekvens på 100HZ (12000
> omdr /2 / 60) hvilket i runde tal vil sige at lufttilførslen pulserer 100
gange så
> hurtigt som turbinen skal bruge på at ændre fra tomgangshastighed til fuld
> hastighed. (eks 40.000-220.000 omdr/min)

I rest my case!

Dog med det lille grynt at de beskrevne 12.000rpm ikke holder for en
speedwaymotor og at man vel skal anskue uf fra mindst tænkelige
omdrejningstal ved gearskifte :-/

--
Armand.





Mads Lund (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 05-03-03 15:07


> Dog med det lille grynt at de beskrevne 12.000rpm ikke holder for en
> speedwaymotor og at man vel skal anskue uf fra mindst tænkelige
> omdrejningstal ved gearskifte :-/



Måske ikke, men vores 500 speedway motor (GSbæstet) skal op og ringe på
12.000

Med et gsx400 topstykke og ZX9RC stempler (jeg kan ikke finde nogen 4 vent
stempler med 74 i boring) sammen med lettet krumptap, ingen generator og
balanceaksel, så skal vi nok få den GS motor i omdrejninger.

Mads Lund
GS500 dirttrack



Mads Lund (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 04-03-03 08:15

> Tak, for de mange gode svar!! Vi har fået en masse svar, som har sat en
del
> tanker igang, men desværre også en del forvirring. Der er blevet foreslået
> både 2-takt og 4-takt motorer, men vi skal HUSKE at det kun, ifølge
> reglementet, er lovligt at benytte sig af 4-takt motorer. Vi har fået
> forslået følgende, med div. konstruktion ændringer:
> < Suzuki GSX-R600
> < Kawasaki ZX6R
> < Yamaha YZF-R6
> < Honda CBR600
> < 2 stk. ZXR 300 med
> - Garett GT 12 Turbo
> - Intercooler.
> < Suzuki GSXR 400 eller ZXR 400 med
> - Garett GT 12 Turbo
> - Intercooler.

Hov hov, i glemmer helt de 1 cylindrede. Sådan en KTM LC4 er ideel til
formålet
http://www.ktm-club.de/html/motor_lc4.html

Den er kompakt, let (ca 40-42 kg) og ydelsen kan med trykladning sagtens
komme op på de 70-75 hk vi kan suge igennem begrænseren.

Mads Lund
ex. KTM ejer



Jakob D (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 04-03-03 23:08


"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
news:epY8a.5$NK4.3@news.get2net.dk...
> Hov hov, i glemmer helt de 1 cylindrede. Sådan en KTM LC4 er ideel til
> formålet

Tjae eller denne XR650 med turbo
http://www.desertdealer.se/honda/xr650rturbo/xr650rturbo.htm ,
som PG Lundmark trænende på, men vist blev lidt ked af da turbo var forbudt
i Paris Dakar. Jeg snakkede ellers med dem sidste forår tror jeg det var, så
den står sikkert og trækker støv oppe hos mc-express hvis nogen lige står og
mangler sådan et jern...............................

Jakob D
www.supermotard.dk



Lars T. Thomsen (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 05-03-03 17:53

Hej Gruppe 207!

> Hvis vi skal vælge, hvilken motor der er bedst til
> vores racerbil, hvilken bør vi da vælge?? (Vores budget er på 25.000$,
> derfor er prisen på motoren ikke noget problem i første omgang.)

Særdelest meget off-topic, men ku' ik' la' vær'!
Der er immervæk sket *meget* med projekterne på basis! - Da jeg gik på basis
(i '99), der rodede vi bl.a. med uhørt spændende ting som f.eks.:
"Kanalmodellering af en mobil transmissionskanal", hvis "mobilitet" bestod
i, at simulere Rayleight fadings i Turbo Pascal!

Hvordan har I tænkt jer, at fremlæggelsen skulle foregå?!

Hilsen
Lars



Peter Christiansen (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Christiansen


Dato : 05-03-03 21:21

Lars T. Thomsen wrote:
> Hej Gruppe 207!
>
>> Hvis vi skal vælge, hvilken motor der er bedst til
>> vores racerbil, hvilken bør vi da vælge?? (Vores budget er på
>> 25.000$, derfor er prisen på motoren ikke noget problem i første
>> omgang.)
>
> Særdelest meget off-topic, men ku' ik' la' vær'!
> Der er immervæk sket *meget* med projekterne på basis! - Da jeg gik
> på basis (i '99), der rodede vi bl.a. med uhørt spændende ting som
> f.eks.: "Kanalmodellering af en mobil transmissionskanal", hvis
> "mobilitet" bestod i, at simulere Rayleight fadings i Turbo Pascal!
>

Da jeg gik der i 96/97 lavede vi noget med busser på naturgas og
svejserobotter. Det med at lave en racer lyder da helt afsindigt spændende.
Tillykke med de penge der er afsat, da jeg gik der var det meget sværer at
få penge ud af dem.

Peter



Uffe Overgaard Koch (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Overgaard Koch


Dato : 06-03-03 21:50

"Peter Christiansen" <peter.c@oncable.dk> writes:

> > Der er immervæk sket *meget* med projekterne på basis! - Da jeg gik
> > på basis (i '99), der rodede vi bl.a. med uhørt spændende ting som
> > f.eks.: "Kanalmodellering af en mobil transmissionskanal", hvis
> > "mobilitet" bestod i, at simulere Rayleight fadings i Turbo Pascal!
> >
> Da jeg gik der i 96/97 lavede vi noget med busser på naturgas og
> svejserobotter. Det med at lave en racer lyder da helt afsindigt spændende.
Ha, den kan jeg toppe ud af den absurde akse: Vi analyserede på basis (94)
mulighederne for at lave en luftpudedrevet palleløfter!!!

/Uffe

Martin Sørensen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 06-03-03 21:59

>> Da jeg gik der i 96/97 lavede vi noget med busser på naturgas og
>> svejserobotter. Det med at lave en racer lyder da helt afsindigt
>> spændende.
> Ha, den kan jeg toppe ud af den absurde akse: Vi analyserede på basis
> (94) mulighederne for at lave en luftpudedrevet palleløfter!!!

Det skal man da ikke tænke længe over, før det virker som en ret ubrugelig
idé.
Har forhåbentligt været et P0-projekt..

--
signing off.. Martin Sørensen



Lars T. Thomsen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 06-03-03 22:13


> > Ha, den kan jeg toppe ud af den absurde akse: Vi analyserede på basis
> > (94) mulighederne for at lave en luftpudedrevet palleløfter!!!
>
> Det skal man da ikke tænke længe over, før det virker som en ret ubrugelig
> idé.

Ja, mens vi sad og "kanalmodellerede", der sad arkitektur og design ovenpå
og roddede med en batteridreven el-kedel....

> Har forhåbentligt været et P0-projekt..

Det tror jeg faktisk ikke, at du skal satse alle dine sparepenge på!

Hilsen
Lars



Martin Sørensen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 06-03-03 20:30

>> Hvis vi skal vælge, hvilken motor der er bedst til
>> vores racerbil, hvilken bør vi da vælge??
> Der er immervæk sket *meget* med projekterne på basis! - Da jeg gik
> på basis (i '99), der rodede vi bl.a. med uhørt spændende ting som
> f.eks.: "Kanalmodellering af en mobil transmissionskanal"

Du kunne jo også have ladet være med at vælge elektronik-linjen.

--
signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-03-03 23:00

Martin Sørensen wrote:

>>> Hvis vi skal vælge, hvilken motor der er bedst til
>>> vores racerbil, hvilken bør vi da vælge??
>> Der er immervæk sket *meget* med projekterne på basis! - Da jeg gik
>> på basis (i '99), der rodede vi bl.a. med uhørt spændende ting som
>> f.eks.: "Kanalmodellering af en mobil transmissionskanal"
>
> Du kunne jo også have ladet være med at vælge elektronik-linjen.

Elektroniklinjen på aau er da det eneste rigtige
--
mvh Jes Vestervang - også basisdims... som skal i basisbar imorgen
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Martin Sørensen (06-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 06-03-03 23:54

>>> Der er immervæk sket *meget* med projekterne på basis! - Da jeg gik
>>> på basis (i '99), der rodede vi bl.a. med uhørt spændende ting som
>>> f.eks.: "Kanalmodellering af en mobil transmissionskanal"
>> Du kunne jo også have ladet være med at vælge elektronik-linjen.
> Elektroniklinjen på aau er da det eneste rigtige

Tja, det burde jeg vel også sige, når jeg også er E'er.

--
signing off.. Martin Sørensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste