/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
I mod alle råd...
Fra : Kresten Buch


Dato : 02-03-03 21:21



 
 
Henrik (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 02-03-03 20:43

prøv en yamaha virago 250 ... den koster det samme og har mere "stil"

/Henrik - uden MC for en stund


"Kresten Buch" <krestenbuch@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.LNX.4.44.0303022009390.2014-100000@0x50c63b41.hrnxx6.adsl-dhcp.tel
e.dk...
> Hej
>
> Stik i mod alle kloge folk der råder mig tror jeg nok jeg går hen og køber
> en Suzuki GN 250.
> Jeg går på SU til sommer og så bliver der ikke meget tilovers til benzin
> og forsikring. Så er det rart at maskinen er hyber billig i drift.
>
> Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?
>
>
> --
> Venlig hilsen Kresten Buch
>



Anders Majland \(Rep~ (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 02-03-03 22:33

> prøv en yamaha virago 250 ... den koster det samme og har mere "stil"

Nej - den har en "anden" stil

/A



vmx (02-03-2003)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 02-03-03 22:33

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:b3ttak$42$1@sunsite.dk...
> > prøv en yamaha virago 250 ... den koster det samme og har mere "stil"
>
> Nej - den har en "anden" stil
>
> /A
>

dobbeltplusnej, den "har" stil

Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194




Anders Majland \(Rep~ (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 02-03-03 22:44

> > > prøv en yamaha virago 250 ... den koster det samme og har mere
"stil"
> > Nej - den har en "anden" stil
> dobbeltplusnej, den "har" stil

Det kan nu diskuteres. Jeg er ikke til "chrom-cruisere" og vil til
enhver tid påstå at en transalp der drypper af mudder også har stil.

Men til kresten - Tillykke med cyklen. Den skal nok give mange hyggelige
timer (også med andet end pudsekluden) ...

/A



Mikkel Christensen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-03-03 10:07

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> writes:

> "Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
> <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> news:b3ttak$42$1@sunsite.dk...
> > > prøv en yamaha virago 250 ... den koster det samme og har mere "stil"
> >
> > Nej - den har en "anden" stil
> >
> > /A
> >
>
> dobbeltplusnej, den "har" stil

Tsk. Den har "stil"

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

Danteknik (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Danteknik


Dato : 02-03-03 22:32


"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e625de8$0$42631$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> prøv en yamaha virago 250 ... den koster det samme og har mere "stil"
>
> /Henrik - uden MC for en stund


Hej Henrik.

Det er to forskellige motorcykler, og Viragoen er noget dyrere.

Mvh

KD Bandit 600 S (Og fruen kører GN 250)



Pwh (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 02-03-03 21:06

>snip<

> Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?
>
> Venlig hilsen Kresten Buch
>

Ja den fra 91 er 7 år yngre.
Undskyld jeg kunne ikke nærer mig

Mvh Jens



Emil Gundersen (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Emil Gundersen


Dato : 02-03-03 21:13

Hejsa

> Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?

Tja.. det eneste jeg umildbart kan sige er KM antalet, og tilstanden.
Ellers mener jeg det er det samme.

Mvh Emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Emil_Gundersen


Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 16:53

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3E6265E9.9020807@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> > Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?
>
> Tja.. det eneste jeg umildbart kan sige er KM antalet, og tilstanden.
> Ellers mener jeg det er det samme.

Jo, men der kan også være et problem omkring reservedele. Mange dele til
japanske cykler går ud af produktion, og det kan let give nogle ret
irriterende problemer når man står og mangler den dims der ikke længere kan
fås.

Rittig
(Jeg stemmer for den nyeste)



Martin L. Johansen (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 02-03-03 23:10

Kresten Buch wrote:

> Stik i mod alle kloge folk der råder mig tror jeg nok jeg går hen og køber
> en Suzuki GN 250.

Jamen... jamen.. det er jo en forvokset øvert?!

Så hellere en Aprillia RS250 (eller noget i den stil).

Har tullet en del rundt på en GN250 og damn hvor blev jeg hurtigt træt af
den. Lige før min gamle Yamaha 4g. knallert med tun var hurtigere.. *GG*

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Anders Majland \(Rep~ (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 03-03-03 08:15

> > Stik i mod alle kloge folk der råder mig tror jeg nok jeg går hen og
køber
> > en Suzuki GN 250.

> Så hellere en Aprillia RS250 (eller noget i den stil).

Ikke alle finder behov for at køre på "ræser". Og en RS250 droslet til
34hk vil du sikkert også finde ligeså kedelig som en GN250 ....

/A - Der opponerer mod at man da mindst skal have en cbr600 rller lign
for ikke at blive træt af den på en sæson



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 11:56

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Ikke alle finder behov for at køre på "ræser". Og en RS250 droslet til
> 34hk vil du sikkert også finde ligeså kedelig som en GN250 ....

Helt sikkert.

> /A - Der opponerer mod at man da mindst skal have en cbr600 rller lign
> for ikke at blive træt af den på en sæson

Jeg har slet ikke MC nu, men efter en måned på en GN250 skal det ihvertfald
_ikke_ være sådan en

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 16:55

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> skrev i en meddelelse
news:FwG8a.107780$Hl6.9885228@news010.worldonline.dk...

> > /A - Der opponerer mod at man da mindst skal have en cbr600 rller lign
> > for ikke at blive træt af den på en sæson
>
> Jeg har slet ikke MC nu, men efter en måned på en GN250 skal det
ihvertfald
> _ikke_ være sådan en

Jeg forstår godt dit synspunkt, men vi er alle forskellige - og din
drømmecykel kan være en andens mareridt.

Det er svært at rådgive andre om ting så følelsesladede som motorcykler,
uden at komme til at nedgøre andres drømme på det groveste - selvom det ikke
er det man ønsker.

Rittig



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 18:42

Claus Rittig wrote:

> Jeg forstår godt dit synspunkt, men vi er alle forskellige - og din
> drømmecykel kan være en andens mareridt.

Det har du helt ret i.

> Det er svært at rådgive andre om ting så følelsesladede som motorcykler,
> uden at komme til at nedgøre andres drømme på det groveste - selvom det
> ikke er det man ønsker.

Enig.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

RacerNiels (03-03-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 03-03-03 11:00

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> wrote in message
news:jjv8a.106771$Hl6.9841326@news010.worldonline.dk...
> Jamen... jamen.. det er jo en forvokset øvert?!
>
> Så hellere en Aprillia RS250 (eller noget i den stil).

Er du fuld?? Apriliaen lyder mere som en knallert, og den er nok ikke
supergod til SU-budgettet. Den ryger og drikker som de damer min far altid
har advaret mig imod, og så er den knap så behagelig som transportmiddel som
jeg kunne forestille mig at GN250'eren bl.a. skal bruges til.

GN250 er en glimrende cykel til pengene. Jeg har en kammy der har haft en i
6-7 år. Gu er han træt af den, men den er håbløst billig i drift og det kan
der bare ikke argumenteres for når man (stadig) er på SU.


Niels *på SU*
SV650 *bankens*
www.sqzuki.subnet.dk *gratis*



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 11:54

RacerNiels wrote:

> Er du fuld?? Apriliaen lyder mere som en knallert, og den er nok ikke

Fuld, he he.

> supergod til SU-budgettet. Den ryger og drikker som de damer min far altid
> har advaret mig imod, og så er den knap så behagelig som transportmiddel
> som jeg kunne forestille mig at GN250'eren bl.a. skal bruges til.

....

> GN250 er en glimrende cykel til pengene. Jeg har en kammy der har haft en
> i 6-7 år. Gu er han træt af den, men den er håbløst billig i drift og det
> kan der bare ikke argumenteres for når man (stadig) er på SU.

Jeg skal ikke blande mig i folks valg, men hvis det var mig, så havde jeg
købt en knallert-45 istedet for, og ventet med MC til man havde råd til en
større MC.

Kommer jo også lidt an på behovet..


--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Tommy Hasen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Hasen


Dato : 03-03-03 12:47

>
> Jeg skal ikke blande mig i folks valg, men hvis det var mig, så havde jeg
> købt en knallert-45 istedet for, og ventet med MC til man havde råd til en
> større MC.
>
Jeg kan ikke lade være at spørge, hvad skal han med en større MC ?
GN 250 går vel ca 130km/t på toppen, burde være nok i Danmark.
En knallert 45 kører 50km/t hvis du ikke konstant skal være bange for at
blive stoppet, og i sidste ende få den konfiskeret.

Tommy



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 15:13

Tommy Hasen wrote:

> Jeg kan ikke lade være at spørge, hvad skal han med en større MC ?
> GN 250 går vel ca 130km/t på toppen, burde være nok i Danmark.

Har du prøvet den? I så fald vil du vide at den er _ret_ ubehagelig over
km/t he he. Faktisk slet ikke sjov at køre på der.

> En knallert 45 kører 50km/t hvis du ikke konstant skal være bange for at
> blive stoppet, og i sidste ende få den konfiskeret.

Så slemt er det nu heller ikke :)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 16:58

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> skrev i en meddelelse
news:NxI8a.107918$Hl6.9896514@news010.worldonline.dk...

> > Jeg kan ikke lade være at spørge, hvad skal han med en større MC ?
> > GN 250 går vel ca 130km/t på toppen, burde være nok i Danmark.
>
> Har du prøvet den? I så fald vil du vide at den er _ret_ ubehagelig over
> km/t he he. Faktisk slet ikke sjov at køre på der.

Og du har tydeligvis til gode at prøve de fleste off-roadere - som er endnu
"værre" over ? km/t!
Du skulle prøve min KTM EXC380 en dag. Joh, den kan godt køre 130 på en
motorvej. Men det er ikke noget man gør frivilligt.

Rittig



Morten Juel (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 03-03-03 17:09

> Og du har tydeligvis til gode at prøve de fleste off-roadere - som er
endnu
> "værre" over ? km/t!
> Du skulle prøve min KTM EXC380 en dag. Joh, den kan godt køre 130 på en
> motorvej. Men det er ikke noget man gør frivilligt.
hmm der klare min DR350 sig da helt godt oppe, den er ikke ubehagelig så
vidt jeg husker ! )
Men ok det er jo også en twinsport og ikke en ægte fuldblods offroader

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 9250,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 18:08

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:b3vugt$hc1$1@sunsite.dk...
> > Og du har tydeligvis til gode at prøve de fleste off-roadere - som er
> endnu
> > "værre" over ? km/t!

> hmm der klare min DR350 sig da helt godt oppe, den er ikke ubehagelig så
> vidt jeg husker ! )

Alting er relativt i forhold til ens egen referenceramme. Du synes din DR350
kører fint på motorvej. Hvad ville du synes om en GN250 under samme
omstændigheder? Mit gæt er: Det samme - den kører da fint nok.
Men Hr. Johansen synes ikke det er en positiv oplevelse - og se det i øjnene
Morten, hvis man er typen der mener motorcykler har over 100 heste, så
finder man let din DR enten kedelig eller anstrengende på motorvej.

Jeg prøver bare at sige, at nogle af os finder morskab meget uafhængig af
hestekræfter, og vi er slet ikke så få! (Jeg tror endda vi er i flertal, men
det er ofte svært at forklare en 20-årig hormonbombe).

Jeg er meget, meget glad for min GS500, den har givet mig utrolig mange fede
oplevelser både i DK og rundt omkring i europa, men jeg møder tit
motorcyklister der synes jeg kører rundt på verdens kedeligste
begynder-motorcykel. Og jeg er altså ikke begynder.

Rittig




Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 18:41

Claus Rittig wrote:

> Og du har tydeligvis til gode at prøve de fleste off-roadere - som er
> endnu "værre" over ? km/t!

Av av.

> Du skulle prøve min KTM EXC380 en dag. Joh, den kan godt køre 130 på en
> motorvej. Men det er ikke noget man gør frivilligt.

He he, kan godt forestille mig mareridtet ved det :-/

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 18:01

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> skrev i en meddelelse
news:pAL8a.108461$Hl6.9922902@news010.worldonline.dk...

> > Du skulle prøve min KTM EXC380 en dag. Joh, den kan godt køre 130 på en
> > motorvej. Men det er ikke noget man gør frivilligt.
>
> He he, kan godt forestille mig mareridtet ved det :-/

Det kan godt være du tror du kan. Men det kan du ikke! Det skal prøves, før
man tror det.
Sig til, hvis du en dag passerer Aalborg.

Rittig



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 18:30

Claus Rittig wrote:

> Det kan godt være du tror du kan. Men det kan du ikke! Det skal prøves,
> før man tror det.
> Sig til, hvis du en dag passerer Aalborg.

He, det skal jeg have i mente.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Jes Vestervang (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-03-03 00:06

Claus Rittig wrote:

> Du skulle prøve min KTM EXC380 en dag. Joh, den kan godt køre 130 på en
> motorvej. Men det er ikke noget man gør frivilligt.

Jeg troede egentlig ikke at det var så slemt. Hvad er det egentlig den gør?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R (med defekt speedometer)
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Mads Lund (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 04-03-03 08:39

> Jeg troede egentlig ikke at det var så slemt. Hvad er det egentlig den
gør?

Mange ting.

først og fremmest er det stort set en cross cykel, så hjulene er oftest
skæve og ude af balance. Så de hopper lystigt. Dernæst er stelgeometri og
affjedring ikke lige deignet til gadebrug. Så de forværrer slaskeriet. Men
frem for alt så er motoren overhovedet ikke lavet til motorvejsbrug. Det
føles mest af alt som om at man sidder stripset fast til en tryklufts hammer
og efter mindre end et minuts kørsel sover alle led fra skulderen og ud.
Samtidigt ryster kraniet så meget at synet er totalt sløret og man skal bide
hårdt sammen for at tænderne ikke klapre.

Og tro mig, så bliver man pludselig meget misundelig på dem med kassebiler


Mads Lund
ex. KTM300



Soren Lindholt (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 04-03-03 11:31


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<5MY8a.7$ET4.5@news.get2net.dk>...
> > Jeg troede egentlig ikke at det var så slemt. Hvad er det egentlig den
> gør?
>
> Mange ting.
>
> først og fremmest er det stort set en cross cykel, så hjulene er oftest
> skæve og ude af balance. Så de hopper lystigt. Dernæst er stelgeometri og
> affjedring ikke lige deignet til gadebrug. Så de forværrer slaskeriet.
Men
> frem for alt så er motoren overhovedet ikke lavet til motorvejsbrug. Det
> føles mest af alt som om at man sidder stripset fast til en tryklufts
hammer
> og efter mindre end et minuts kørsel sover alle led fra skulderen og ud.
> Samtidigt ryster kraniet så meget at synet er totalt sløret og man skal
bide
hårdt sammen for at tænderne ikke klapre.

Læg dertil et sæde med hårdhed som det dyre skærebrædt fra Tupperware
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)


Claus Rittig (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-03-03 18:08

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c2e239$2c7d0800$f20b12ac@pc4148...

> > > Jeg troede egentlig ikke at det var så slemt. Hvad er det egentlig den
> > gør?
> >
> > Mange ting.
> >
> > først og fremmest er det stort set en cross cykel, så hjulene er oftest
> > skæve og ude af balance. Så de hopper lystigt. Dernæst er stelgeometri
og
> > affjedring ikke lige deignet til gadebrug. Så de forværrer slaskeriet.
> Men
> > frem for alt så er motoren overhovedet ikke lavet til motorvejsbrug. Det
> > føles mest af alt som om at man sidder stripset fast til en tryklufts
> hammer
> > og efter mindre end et minuts kørsel sover alle led fra skulderen og ud.
> > Samtidigt ryster kraniet så meget at synet er totalt sløret og man skal
> bide
> hårdt sammen for at tænderne ikke klapre.
>
> Læg dertil et sæde med hårdhed som det dyre skærebrædt fra Tupperware

Og så har de endda glemt at nævne at dine balder sover efter få hundrede
meter pga. vibrationer, dine tæer går ondt (også vibrationer) og fødderne
glider hele tiden ned af fodhvilerne. Det er pisse svært at se noget fordi
hele verden er ude af fokus (også vibrationer), og motoren KAN IKKE køre med
jævn hastighed. Den kan accelerere hårdt, eller motorbremse.

Det er SÅ ufedt at køre motorvej på sådan en.

Rittig



Jes Vestervang (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-03-03 19:17

Claus Rittig wrote:

> "Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev:
>
>> > > Jeg troede egentlig ikke at det var så slemt. Hvad er det egentlig
>> > > den
>> > gør?
>> >
>> > Mange ting.
>> >............
>>....
>......

Ok, så fik jeg det på plads Det lyder næsten lige så sjovt som at kalke
loft
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R - der skal til syn imorgen...
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Anders Majland \(Rep~ (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 03-03-03 13:15

Martin L. Johansen:
> Jeg skal ikke blande mig i folks valg, men hvis det var mig, så havde
jeg
> købt en knallert-45 istedet for, og ventet med MC til man havde råd
til en
> større MC.

Jeg proriterede (og prioriterer stadig) at køre på mc, selvom det ikke
er en drømmemaskine ...

>Jeg har slet ikke MC nu, men efter en måned på en GN250 skal det
ihvertfald
>_ikke_ være sådan en

Og du vil hellere vente - fint nok - men så er du nok ikke lige den der
bør rakke ned på en der prioriterer mc'en højere end dig og køber efter
økonomisk formåen. Prøv en måned med offenlig transport og vurder så
igen hvor ringe sådan en gn250'er er ...

Men hvis til dagligt kører Passat 1,8T og kun skal have en mc til
fornøjelsesture er det jo lidt noget andet. Jeg antager at Kresten
regner med at suzukien skal være hans primære transportmiddel

/A



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 15:15

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Jeg proriterede (og prioriterer stadig) at køre på mc, selvom det ikke
> er en drømmemaskine ...

Fair nok.

> Og du vil hellere vente - fint nok - men så er du nok ikke lige den der
> bør rakke ned på en der prioriterer mc'en højere end dig og køber efter
> økonomisk formåen. Prøv en måned med offenlig transport og vurder så
> igen hvor ringe sådan en gn250'er er ...

Rakke og rakke. Jeg siger min mening ligesom alle jer andre... det er vel
tilladt?

Men jeg skal nok holde mund fremover.. :-/

> Men hvis til dagligt kører Passat 1,8T og kun skal have en mc til
> fornøjelsesture er det jo lidt noget andet. Jeg antager at Kresten
> regner med at suzukien skal være hans primære transportmiddel

Sådan har jeg også forstået det.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Mads Lund (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 03-03-03 14:05

Man kunne jo også købe en offroader. Og der er 30 hk rigeligt til at den er
rigtig sjov. Desuden er det meget let at justere på kedsomheden. Man tager
blot en retning ca 90° på den normale traffik

Mads Lund
mc'ere fra 30 til 200 hk



Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 17:00

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:mrI8a.1224$Mu5.992@news.get2net.dk...
> Man kunne jo også købe en offroader. Og der er 30 hk rigeligt til at den
er
> rigtig sjov.

Jep, mit 20 år gamle lokum med 15 heste er helt _utrolig_ sjov at køre på!
(Og nu er min lyske også ved at være helet fra sidste tur med Mads, hvor
"lokummet" smed mig af)

Rittig



Mads Lund (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 04-03-03 08:41

> Jep, mit 20 år gamle lokum med 15 heste er helt _utrolig_ sjov at køre på!
> (Og nu er min lyske også ved at være helet fra sidste tur med Mads, hvor
> "lokummet" smed mig af)

hvilket minder mig om at vi kører for lidt. Så lige så snart frosten er af
jorden så har jeg 2 stk toptrimmede blå ræserjern der er klar til en tur i
skoven.

Mads Lund
WR - YZ



Claus Rittig (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-03-03 18:09

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:ANY8a.8$gU4.0@news.get2net.dk...
> > Jep, mit 20 år gamle lokum med 15 heste er helt _utrolig_ sjov at køre
på!
> > (Og nu er min lyske også ved at være helet fra sidste tur med Mads, hvor
> > "lokummet" smed mig af)
>
> hvilket minder mig om at vi kører for lidt. Så lige så snart frosten er af
> jorden så har jeg 2 stk toptrimmede blå ræserjern der er klar til en tur i
> skoven.

Jeg er klar!
Øh... Jeg har ingen blå. Er det okay at komme på en rød, hvid eller orange?

Rittig



Ukendt (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-03 03:33

> Stik i mod alle kloge folk der råder mig tror jeg nok jeg går hen og køber
> en Suzuki GN 250.

En GN 250 er en god SU cykel. Nem at vedligeholde og kører langt på
literen...
Lad dog vær med at trille for meget på motorvej.. Kør max 100 km/t på den -
så er
den helt perfekt..

> Jeg går på SU til sommer og så bliver der ikke meget tilovers til benzin
> og forsikring. Så er det rart at maskinen er hyber billig i drift.

Nemmerlig - hør ikke på de andre..
Find en rimelig pæn model på brugtmarkedet - en 92 - 95 - med 20 - 25.000 på
klokken.
Den kan du få til 15 - 20.000 kr...

> Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?

Ja da... 84'eren skal du formentlig skrue noget mere i...

Mvh
Allan Rasmussen



schlæger (03-03-2003)
Kommentar
Fra : schlæger


Dato : 03-03-03 07:48

Kresten Buch wrote:

> Hej

> Stik i mod alle kloge folk der råder mig tror jeg nok jeg går hen og køber
> en Suzuki GN 250.
Det er da en god beslutning. Jeg kørte på en GN250 i sidste sæson, og var
faktisk ret glad for den.
> Jeg går på SU til sommer og så bliver der ikke meget tilovers til benzin
> og forsikring. Så er det rart at maskinen er hyber billig i drift.
Jeg kørte mellem 28 og 31 km/l. Du kan evt. læse mere på min hjemmeside
http://hjem.get2net.dk/schlaeger.
> Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?
Så vidt jeg ved, kom den først på markedet i 1991, så du kan nok ikke
finde en '84'er.
Forårshilsen fra Gert Schlæger




Ole Fisker (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Ole Fisker


Dato : 03-03-03 12:33

Hej

Helt ærligt, jeg fatter ikke diskussionen om at cyklen skal være så og så
stor for ikke at blive kedelig.
Spørgeren stiller jo bare et simpelt spørgsmål om forskellige årgange og
skal bruge et
billigt transportmiddel.

De 3 første MC'er jeg havde var MZ150'ere og de blev også brugt til
ferieture for 2
personer (dog indenfor hjemlandets grænser). Og selv om det ikke var racere,
kørte de
godt og driftsikkert.

Der er forskel på hvad forskellige kørere synes er en OK MC, og det må man
respektere.

MVH
Ole Fisker (årg 56)
BMW 75/5 Ural 650


"Kresten Buch" <krestenbuch@mail.tele.dk> wrote in message
news:Pine.LNX.4.44.0303022009390.2014-100000@0x50c63b41.hrnxx6.adsl-dhcp.tel
e.dk...
> Hej
>
> Stik i mod alle kloge folk der råder mig tror jeg nok jeg går hen og køber
> en Suzuki GN 250.
> Jeg går på SU til sommer og så bliver der ikke meget tilovers til benzin
> og forsikring. Så er det rart at maskinen er hyber billig i drift.
>
> Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?
>
>
> --
> Venlig hilsen Kresten Buch
>



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 15:18

Ole Fisker wrote:

> Helt ærligt, jeg fatter ikke diskussionen om at cyklen skal være så og så
> stor for ikke at blive kedelig.

Det er ligesom med kvinder. De fatter heller ikke at en bil gerne må have
over 100HK.. det er jo et spørgsmål om interesse.

For nogen er det bare et transportmiddel og ikke andet. For andre er det en
livsstil og noget de gerne vil have det sjovt med.

> Spørgeren stiller jo bare et simpelt spørgsmål om forskellige årgange og
> skal bruge et
> billigt transportmiddel.

Korrekt.

> Der er forskel på hvad forskellige kørere synes er en OK MC, og det må man
> respektere.

Ja, men derfor kan jeg vel godt fortælle hvad jeg synes? Det må man vel
respektere..

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Ole Fisker (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Ole Fisker


Dato : 03-03-03 14:27


"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> wrote in message
news:LBI8a.108006$Hl6.9896951@news010.worldonline.dk...
> Ole Fisker wrote:
>
> > Helt ærligt, jeg fatter ikke diskussionen om at cyklen skal være så og

> > stor for ikke at blive kedelig.
>
> Det er ligesom med kvinder. De fatter heller ikke at en bil gerne må have
> over 100HK.. det er jo et spørgsmål om interesse.
>
> For nogen er det bare et transportmiddel og ikke andet. For andre er det
en
> livsstil og noget de gerne vil have det sjovt med.


Man kan sagtens have MC'er som livsstil uden >100hk., det drejer sig ikke
kun om at køre hurtigt, men i høj grad om at KØRE.


>
> > Spørgeren stiller jo bare et simpelt spørgsmål om forskellige årgange og
> > skal bruge et
> > billigt transportmiddel.
>
> Korrekt.
>
> > Der er forskel på hvad forskellige kørere synes er en OK MC, og det må
man
> > respektere.
>
> Ja, men derfor kan jeg vel godt fortælle hvad jeg synes? Det må man vel
> respektere..

Egentlig ikke, det bliver meget "mudret" af alle de extra svar som egentlig
ikke har noget med emnet at gøre.

>
> --
> Martin L. Johansen
> .:: T U X 3 D O . C O M ::.



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 15:59

Ole Fisker wrote:

> Man kan sagtens have MC'er som livsstil uden >100hk., det drejer sig ikke
> kun om at køre hurtigt, men i høj grad om at KØRE.

Men stil.. på en GN250? ej vel Så hellere Yamaha Virago 250.

> Egentlig ikke, det bliver meget "mudret" af alle de extra svar som
> egentlig ikke har noget med emnet at gøre.

Aha..

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 17:08

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> skrev i en meddelelse
news:scJ8a.108204$Hl6.9902173@news010.worldonline.dk...

> Men stil.. på en GN250? ej vel Så hellere Yamaha Virago 250.

Dyyyybt uenig!
Jeg vil til enhver tid hellere køre GN250 fremfor Viagra250.
Er man til blød motorgang, er Yam'en måske marginalt bedre, men jeg synes
bedre om at kunne mærke motoren (som man kan på singles). Suz'en er også
lidt simplere at skrue i, den har fx. ikke benzinpumpe, og der skal ikke
synkroniseres karburatorer.

Begge er da fine cykler, men... Okay, bliv nu ikke stødt, alle XV250 ejere,
men det der med at det ene udstødningsrør er et "snyderør" kun til pynt, det
har jeg altså svært ved at tage alvorligt...

Rittig



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 18:43

Claus Rittig wrote:

> Dyyyybt uenig!

....

> Begge er da fine cykler, men... Okay, bliv nu ikke stødt, alle XV250
> ejere, men det der med at det ene udstødningsrør er et "snyderør" kun til
> pynt, det har jeg altså svært ved at tage alvorligt...

Jeg bliver ikke stødt, men synes der er mere "stil" over en Virago, end en
GN 250. Men det er nok bare mig.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Claus Rittig (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-03-03 17:05

"Martin L. Johansen" <ares@REMOVEc.dk> skrev i en meddelelse
news:LBI8a.108006$Hl6.9896951@news010.worldonline.dk...

> Det er ligesom med kvinder. De fatter heller ikke at en bil gerne må have
> over 100HK.. det er jo et spørgsmål om interesse.

Interesse er SLET ikke det eneste det handler om. Selvtillid er også en de
laf det. Og meget andet. Nogen har brug for +100 hk for ikke at føle sig
underlegne, andre kan nøjes med langt mindre.
En af mine kammy'er synes det er sjovt at køre ligeud (sikkert lidt i stil
med dig?), og han er helt god til det. Men hans VTR1000 er for langsom, syns
han, så nu har han købt en ZZR1200 (tror jeg det var) som skal voldtunes.
Men han kører som sagt kun ligeud.

> Ja, men derfor kan jeg vel godt fortælle hvad jeg synes? Det må man vel
> respektere..

Selvfølgelig må du det. Du kan bare ikke altid projicere dit eget værdisæt
over på en ukendt køber.

Rittig



Martin L. Johansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 03-03-03 18:47

Claus Rittig wrote:

> Interesse er SLET ikke det eneste det handler om. Selvtillid er også en de
> laf det. Og meget andet. Nogen har brug for +100 hk for ikke at føle sig
> underlegne, andre kan nøjes med langt mindre.

Jeg elsker bare det kraftoverskud der er ved mange HK og stort moment. Jeg
synes ikke der er noget værre end noget hidsigt maskineri som skal piskes
hver gang det skal bestille noget.

> En af mine kammy'er synes det er sjovt at køre ligeud (sikkert lidt i stil
> med dig?), og han er helt god til det. Men hans VTR1000 er for langsom,
> syns han, så nu har han købt en ZZR1200 (tror jeg det var) som skal
> voldtunes. Men han kører som sagt kun ligeud.

Jep, jeg elsker at køre ligeud. Autobahn og hanen i bund - det er mig. Jeg
er ikke lige typen som ligger ned i hvert sving. På 2 hjul gør det pokkers
ondt hvis man kommer for langt ned og i bil koster det bare dyrt :-/

> Selvfølgelig må du det. Du kan bare ikke altid projicere dit eget værdisæt
> over på en ukendt køber.

Det synes jeg heller ikke jeg gør. Måske jeg tager helt fejl, men jeg
opfatter køber's valg som noget han er "nødt" til, og ikke noget han gør af
lyst. Det var det som lige fangede mig.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Mads Lund (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 04-03-03 09:14

> En af mine kammy'er synes det er sjovt at køre ligeud (sikkert lidt i stil
> med dig?), og han er helt god til det. Men hans VTR1000 er for langsom,
syns
> han, så nu har han købt en ZZR1200 (tror jeg det var) som skal voldtunes.
> Men han kører som sagt kun ligeud.

Hov hov. Sådan kan man ikke lige gøre den sag op. Først og fremmest er det
en zzr1100 han har købt og for det andet er dragracing også en motorsport.
Og som det er tilfældet i så mange andre motorsportsgrene så kommer der et
tidspunkt hvor cyklen gør en forskel. Og hvis man skal sammenligne en VTR og
en ZZR1100's muligheder i street klassen, så er det som at sammenligne en
Goldwing med en RS250 på en RR bane, eller en pegaso og en EXC380 på et
endurospor.
Så såvel som du og jeg skifter cykler ud når man kan få noget bedre så er
det vel også ok at drag fyrerne gør lige så. Og dernæst er hk en af de meget
afgørende faktorer i drag, så motortuning står lige så højt hos dem som
affjedrings optimering gør for en cross kører.

Mads Lund
Ninja9RT som ikke må være med i street



Claus Rittig (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-03-03 18:12

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:2hZ8a.16$W%4.12@news.get2net.dk...
> > En af mine kammy'er synes det er sjovt at køre ligeud (sikkert lidt i
stil
> > med dig?), og han er helt god til det. Men hans VTR1000 er for langsom,
> syns
> > han, så nu har han købt en ZZR1200 (tror jeg det var) som skal
voldtunes.
> > Men han kører som sagt kun ligeud.

> Hov hov. Sådan kan man ikke lige gøre den sag op. Først og fremmest er det
> en zzr1100 han har købt og for det andet er dragracing også en motorsport.
> Og som det er tilfældet i så mange andre motorsportsgrene så kommer der et
> tidspunkt hvor cyklen gør en forskel. Og hvis man skal sammenligne en VTR
og
> en ZZR1100's muligheder i street klassen, så er det som at sammenligne en
> Goldwing med en RS250 på en RR bane, eller en pegaso og en EXC380 på et
> endurospor.

Okay, skidt eksempel. Undskyld Lange.

> Så såvel som du og jeg skifter cykler ud når man kan få noget bedre så er
> det vel også ok at drag fyrerne gør lige så.

Hvad mener du? Jeg skifter da ikke cykel, bare fordi der er kommet noget
bedre!

> Og dernæst er hk en af de meget
> afgørende faktorer i drag, så motortuning står lige så højt hos dem som
> affjedrings optimering gør for en cross kører.

Ja, okay.
Jeg har stadig for meget snot i fjæset til at tænke helt klart.

Rittig



schlæger (05-03-2003)
Kommentar
Fra : schlæger


Dato : 05-03-03 07:26

Kresten Buch wrote:

> Hej

> Stik i mod alle kloge folk der råder mig tror jeg nok jeg går hen og køber
> en Suzuki GN 250.
> Jeg går på SU til sommer og så bliver der ikke meget tilovers til benzin
> og forsikring. Så er det rart at maskinen er hyber billig i drift.

> Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?


Jeg har svaret tidligere, men er nødt til at gøre det igen. Der er kommet
mange sjove ytringer, påstande og meninger frem, men hvor mange af Jer jar
rent faktisk prøvet at køre på en GN250 dagligt i en sæson ??

Nej vel - men det gjorde jeg sidste år. Det fungerede aldeles udmærket.
Selvfølgelig er det ikke en motorvejscruiser, men i by og på landevej går
det helt fint. Der er vibrationer - javist - men lad nu være med at gøre
den værre, end den er.

Kresten: Få dig et par solide prøveture, og mærk efter hvad du synes om
dyret. Der findes meget bedre maskiner, men tilfældigvis er de også meget
dyrere.

Mvh Schlæger



Armand (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-03 13:17


schlæger <schlaeger@mail.dk> skrev i en news:b445a3$f25$1@abbeden.bunk.cc...
> Kresten Buch wrote:
>
> > Stik i mod alle kloge folk der råder mig tror jeg nok jeg går hen og
> > køber en Suzuki GN 250.
> > Spørgsmålet er så om det gør nogen forskel om den er fra '84 eller '91 ?
>
> Selvfølgelig er det ikke en motorvejscruiser, men i by og på landevej går
> det helt fint. Der er vibrationer - javist - men lad nu være med at gøre
> den værre, end den er.
> Kresten: Få dig et par solide prøveture, og mærk efter hvad du synes om
> dyret. Der findes meget bedre maskiner, men tilfældigvis er de også meget
> dyrere.

Hæ!
Ind til kernen!!

Jeg vil lige give et grynt der ligeledes relaterer sig til spørgsmålet:
Der er (sikkert) ikke udviklet det store på sådan en low budget-model på de
nævnte 5 år, så forskel på årgangen betyder mindre end forskel på standen!
Hvis man står i valget imellem to modeller der nærmest er identiske i stand
og pris, vil det selvfølgelig være fornuftigst at vælge den yngste; men det
er svært at sige hvor meget billigere den ældste skal være for at du bør
vælge den - Måske at du i din situation skal erkende at du nu engang har
valgt modellen ud fra et økønomisk perspektiv, og at prisen derfor er mest
betydende for dit valg. Det er der intet odiøst i!
Bare du ikke køber noget skrammel alene p.g.a prisen :-|

--
Armand.





Hekto (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-03-03 13:45

In article <b44q0b$26sh$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Hvis man står i valget imellem to modeller der nærmest er identiske i stand
> og pris, vil det selvfølgelig være fornuftigst at vælge den yngste;
>
Måske en sandhed med modifikationer!?

Man skal ikke tage for givet, at en ny model er blevet bedre! Det
eneste man kan tage for givet er, at den er blevet billigere for
fabrikanten at fremstille. Er man rigtig heldig, er der også blevet
rettet evt. fejl, såfremt dette enten har været alvorlige fejl, eller
det medfører en lavere kostpris.

At dette kan bruges til noget, kræver dog ofte indgående kendskab til
modellen og årgangene.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Armand (05-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-03-03 16:13


Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en
news:MPG.18d00fbd5fae183e9897fc@news.uunet.dk...
> In article <b44q0b$26sh$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-
> chaufforerne.dk says...
> > Hvis man står i valget imellem to modeller der nærmest er identiske i
stand
> > og pris, vil det selvfølgelig være fornuftigst at vælge den yngste;
> >
> Måske en sandhed med modifikationer!?
> Man skal ikke tage for givet, at en ny model er blevet bedre!
> Er man rigtig heldig, er der også blevet rettet evt. fejl,............
> At dette kan bruges til noget, kræver dog ofte indgående kendskab til
> modellen og årgangene.

Tjaeh :-/

Jeg tænkte ganske enkelt alene på at en nyere vil holde prisen bedre ved
senere videresalg

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408634
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste