Motorcykelkøb i Tyskland
Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 02-03-03 16:40

Hej

Jeg sidder i Tyskland (Saarbrücken, nærmere bestemt) hvor jeg skal
befinde mig de næste 4-5 måneder. Jeg planlægger at købe min første
motorcykel hernede og så køre den til Danmark engang i juli. Det store
spørgsmål er så bare hvad skal jeg købe... Er der nogen der kan give
nogle gode råd eller anbefalinger til model, forsikring, tyske regler
og alt muligt andet? Mit max-budget ligger på omkring 25000 kr nu og
total 75000 kr (dog helst lidt mindre). Typen af motorcykel jeg går
efter er nok primært Sport/Touring.

På forhånd tak,
Bjarke
build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying
to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning."
- Rich Cook.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 02-03-03 18:27

"Bjarke Skjernaa" <skjernaa@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og alt muligt andet? Mit max-budget ligger på omkring 25000 kr nu og
> total 75000 kr (dog helst lidt mindre). Typen af motorcykel jeg går

Øh, skal det forstås sådan at du vil købe for 25kkr mc i tyskland, og have
den med over grænsen og på en dk plade for 75000 ?
eller?

Hvis det er tilfældet så ville jeg nok kigge efter noget relativt nyt,
eftersom tyske cykler efter sigende bliver brugt noget hårdere end her i dk.
Måske en xj600'er fra '00 eller '01... Men som altid, er det også et
spørgsmål om temperament hvad man vil kører på. måske kan du finde en
gpz-500'er hvis du vil have lidt mere sport, eller en sv650'er.

Mvh
Kristoffer

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 02-03-03 18:29

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> writes:

> [...]
>
> Øh, skal det forstås sådan at du vil købe for 25kkr mc i tyskland, og have
> den med over grænsen og på en dk plade for 75000 ?

Hvis jeg forstår din uddybning så ja Det skal forståes sådan at
jeg vil(/kan) betale op til 25kkr her i Tyskland, og når jeg får den
til Danmark vil jeg så hive den over på danske plader, så det alt i
alt højest har kostet 75kkr (dvs max 50kkr i afgift til Skattefar).

Fra : Jake

Dato : 02-03-03 18:51

Hej Bjarke

Har du ikke fået min mail?

mvh Jake

Fra : Morten dahl

Dato : 03-03-03 09:20

> [...]
> og alt muligt andet? Mit max-budget ligger på omkring 25000 kr nu og
> total 75000 kr (dog helst lidt mindre). Typen af motorcykel jeg går

Det lyder ikke som en umulig opgave når nu vejret arter sig lidt, så tag
ud og prøv nogle stykker.

Men af forslag kunne være:

Suzuki RF600 (lidt under prisniveau,men så er der også til tøj)
Honda CBR600F2
Suzuki GSF600S (nok mer turing end sport)
Kawa ZZr600 (ved ikke så meget om den, men det Kawa)

Alle sammen maskiner med rigeligt af kræfter til sport/touring, samt en tur
hjem og besøg fammilien.

Men tag og kig på www.mobile.de

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 03-03-03 10:38

> [...]
> Kawa ZZr600 (ved ikke så meget om den, men det Kawa)
>
> Alle sammen maskiner med rigeligt af kræfter til sport/touring, samt en

Hmm. Det er nu en smags sag. jeg vil sige at de alle har for lidt kræfter
til touring. men har passende kræfter til daglig transport.

Og med det budget åbner der sig jo muligheder for eks.
ZX10, ZZR1100C
GSXR750W, GSX1100F
CBR1000
FZR1000

Og det er langt mere kompetente touring jern (GSXR'en undtaget)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten dahl

Dato : 03-03-03 10:55

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> Hmm. Det er nu en smags sag. jeg vil sige at de alle har for lidt kræfter
> til touring. men har passende kræfter til daglig transport.

Ikke uenig, men hvis det er hans første cykkel er en gammel tung ZZr1100 nok
ikke lige sagen.

> Og med det budget åbner der sig jo muligheder for eks.
> ZX10, ZZR1100C
> GSXR750W, GSX1100F
> CBR1000
> FZR1000

Ja, men med f.eks. en RF600 (og senere opgraderet til 9..) er der luft i
budgettet til at investere de 6-8Kkr. et komplet outfit hurtigt løber i,
samt lidt til benz og dæk...

> Og det er langt mere kompetente touring jern (GSXR'en undtaget)

Hvad med yams´n den er da såvidt jeg husker heller ikke vandvittig
komfortabel..

-
Morten dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 03-03-03 11:27

> Ikke uenig, men hvis det er hans første cykkel er en gammel tung ZZr1100
nok
> ikke lige sagen.

Hmm, hvorfor ikke det ? sådan rent håndteringsmæssigt er der ikke de store
problemer med at bakse den rundt. Men ok jeg havde ikke lige spottet at det
var et første gangs køb. Men jeg synes altså stadig 600 cyklerne er for små,
undtaget når man har baneasfalt under sutterne.

Og efter hvad Ian fortalte så var komforten fin på YZF1000'eren og den
ligner da FZR modellerne meget. Og han er da 190, og brugte den en del til
nl-dk kørsel.

Mads Lund
ninja9RT

Fra : Morten dahl

Dato : 03-03-03 13:31

> [...]
> problemer med at bakse den rundt. Men ok jeg havde ikke lige spottet at

Nu kender jeg heller ikke hans størrelse, men kan godt huske mit første møde
med en CBR1000 SC21, dagen efter jeg havde fået pap, og så rundt i vejle i
myldretiden.. ikke sjovt..

Men jeg synes altså stadig 600 cyklerne er for små,
> undtaget når man har baneasfalt under sutterne.

Der er vi to nu nok ikke helt uenige, bla også derfor min Gixxer ryger til
salg i år.. komforten på langtur med Maria er totalt fraværende. Og kan jo
nok regne ud det er der de fleste af mine km. vil komme til at ligge.

> Og efter hvad Ian fortalte så var komforten fin på YZF1000'eren og den
> ligner da FZR modellerne meget. Og han er da 190, og brugte den en del til
> nl-dk kørsel.

Det selvfølgelig rigtig nok, det kunne være jeg skulle overveje at kigge i
de baner også?? det kan da ikke skade.. Var ellers 1sek. fra at få en
lettere bustet RF900 på ebay, til 751Euro!!! men så var der som sædvanlig en
nar der bød 2Euro mere i SIDSTE sekund.. havde ellers været rar at have
liggende på stumpehylden..

Apropos stumper.. damn jeg skal til tyskerlandet i næste uge.. fik mig en ny
750 (karb)motor at pille med. samt en helveds masse andre sjove dele, bla.
et komplet sprøjtsystem fra en ´99, inkl box og hele svineriet..

Ham gutten med kulfibertankene kører jeg så ind forbi og ser om jeg kan
handle med.. han har lovet at tankene er i 110% perfekt stand og i "sicht"
kulfiber!! så må vi lige se hvad jeg kan få ham ned i, skulle jeg tolke Ove
som at kan jeg hive ham under 3000,. så er det intressant??

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 03-03-03 14:13

> [...]
møde
> med en CBR1000 SC21, dagen efter jeg havde fået pap, og så rundt i vejle i

Nej sikkert ikke for en pygmæ

> [...]
en
> nar der bød 2Euro mere i SIDSTE sekund.. havde ellers været rar at have

Sådan er det jo. Er der ikke en eller anden der kan programmere en bud
maskine, så man sender sit bud 0,1 sek før auktionen lukker ?

> [...]
> 750 (karb)motor at pille med. samt en helveds masse andre sjove dele, bla.
> et komplet sprøjtsystem fra en ´99, inkl box og hele svineriet..

Så skal du lige have en motor med hjem til mig. Den ligger i Bremen. Men jeg
synes det er lidt langt at køre 2x550km fra Ålborg for at hente en enkelt
motor. Men hvis nu du aligevel skal i den retning.

> [...]
Ove
> som at kan jeg hive ham under 3000,. så er det intressant??

Nej jeg tror han nøjes med at have den std i år (af udseende). Men hvis han
har noget 1100W motor så er det mere interassant.

Mads Lund
ninja9RT

Fra : Bjarke Skjernaa

Dato : 04-03-03 10:12

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

Tak for svarene.

Morten skrev tidliger:

M> Men af forslag kunne være:
M>
M> Suzuki RF600 (lidt under prisniveau,men så er der også til tøj)

Det gør absolut ikke noget at den er lidt inder prisniveau, så har jeg
også lidt penge tilovers. Tøjet er der styr på. Der var en stor MC
messe hernede i sidste weekend, hvor jeg fik kigget på tøj i stride
strømme. Så mine lyster til at prøve hjelme, jakker og bukser er
stillet for det næste stykke tid (ørene bliver lidt trætte i længden
af at tage så mange hjelme af og på

M> Honda CBR600F2
M> Suzuki GSF600S (nok mer turing end sport)
M> Kawa ZZr600 (ved ikke så meget om den, men det Kawa)

Takker. Jeg tager et kig på modellerne og ser hvad jeg synes.

> en
>
> Sådan er det jo. Er der ikke en eller anden der kan programmere en bud
> maskine, så man sender sit bud 0,1 sek før auktionen lukker ?

Fungere ebay ikke sådan at den der har budt mest får den til det den
der har budt næstmest har budt (måske plus en Euro)? Så er der jo
svært at vide hvor meget man skal byde i det sidste splitsekund. Og
det er farligt bare et byde MEGET, da der kan være en anden der har
fået samme ide. Jeg har selv kigget lidt på ebay, men jeg tror det er
farligt, specielt når jeg ikke har ret meget forstand på mc'er
endnu...

Er der nogen der har erfaring med forsikring i Tyskland? Kan jeg evt
bare tage et dansk forsikringsselskab, selv om den er på tyske plader?
Er der nogen der ved hvordan reglerne er når jeg vil have den til DK?
Jeg må vel ikke bare køre den hjem og så få ordnet tingene, da jeg vel
ikke må køre på den i DK mens den har tyske plader?