MC synsregler
Fra : Omar Diemer

Dato : 02-03-03 13:31

Hej,

Jeg skal til syn imorgen og opdagede idag da jeg var afsted på prøveplader,
at hornet kun giver en svag lyd med motoren tændt. Er hornet lovpligtigt,
jeg blev lidt i tvivl ved at læse nedenstående.
www.retsinfo.dk står der at et horn MÅ kun være forsynet....

Jeg skal naturligvis under alle omstændigheder have det fixed, men jeg er
bare lidt presset med tiden.

Nogle bud på hvad synsmanden siger.

6.06
LYDSIGNALAPPARATER

6.06.001
GENERELLE BESTEMMELSER

(1)
Et køretøj må kun være forsynet med lydsignalapparat, der opfylder
følgende bestemmelser:

a)
Lydsignalapparat skal i hele aktiveringsperioden afgive klart lydende
tone med konstant styrke og frekvens.

b)
Lydsignalapparat kan bestå af flere sammenkoblede lydgivere, der virker
samtidigt.

Fra : Megas

Dato : 02-03-03 13:40

Omar Diemer wrote:
> [...]
> På www.retsinfo.dk står der at et horn MÅ kun være forsynet....
>
> Jeg skal naturligvis under alle omstændigheder have det fixed, men

Det er vel fifty fifty hva humør han er i ;) Men du bli´r sikkert ikke
kaseret, men får at vide at du skal lave det & måske kommer der en
anmærkning på godkendelsen. Men prøv lige at pille stikket af hornet & rens
det for evt. rust/skidt.. Det kan jo bare være sådan en simpel ting som
dårlig stelforbindelse..

Held & lykke :)

--
Megas
---

Fra : Jens Jessen

Dato : 02-03-03 13:58

"Omar Diemer" <okd@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tone med konstant styrke og frekvens.
>
> b)
> Lydsignalapparat kan bestå af flere sammenkoblede lydgivere, der

Selvfølgelig skal hornet sige noget. Det er stadig med i pensummet til
kørekortet.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-03-03 18:36

On Sun, 2 Mar 2003 13:31:00 +0100, "Omar Diemer" <okd@email.dk> wrote:

> [...]
>at hornet kun giver en svag lyd med motoren tændt. Er hornet lovpligtigt,
>jeg blev lidt i tvivl ved at læse nedenstående.

Så vidt jeg husker ståe der noget med at ethvert køretøj skal være
udstyret med et klartlydende signalhorn .......

>Jeg skal naturligvis under alle omstændigheder have det fixed, men jeg er
>bare lidt presset med tiden.

Det kan ikke tage mange minutter at skille det ad, rense og justere.

>Nogle bud på hvad synsmanden siger.

Du ved det sikkert godt siden du spørger
Alt fra at han ikke opdager det, siger: Få det lavet hurtigt, til et
omsyn.
Du skal ikke have mange andre småfejl før der er dømt omsyn, og
hvorfor tage chancen når du ved den er gal?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk