Motorcykelhandsker..
Fra : Anders Dragsdahl

Dato : 28-02-03 16:26

Da jeg her den 5/3 skal begynde at tage kortet til motorcykel, vil jeg høre
hvor jeg finder et sæt Kørehandsker, som køreskolen kræver at man selv
medbringer? Hvad med kvaliteten? Hvad bør jeg vælge, når jeg ikk PT. har
en motorcykel til rådighed, og derfor sikkert alligevel køber nogle nye når
jeg får mig en maskine..?? Hvad ligger priserne i cirka? Kiggede på nogle i
Bellacenter til messe, og de kostede mellem 300 og 600, men ALLE dem jeg har
set i Mc-shops på nettet koster 600-1200 kr... Skal man virkeligt helt derop
før de Beskytter hvad de skal beskytte?
Evt henvisning til gode butikker i storkøbenhavns området evt Nordsjælland

Alle Svar/gode råd/erfaringer er meget velkomne.

Mvh Anders Dragsdahl

Fra : Claus Kenberg

Dato : 28-02-03 17:00

"Anders Dragsdahl" <Dragsdahl@hotmail.com> wrote in message
.... Skal man virkeligt helt derop
> før de Beskytter hvad de skal beskytte?
> Evt henvisning til gode butikker i storkøbenhavns området evt Nordsjælland
>
> Alle Svar/gode råd/erfaringer er meget velkomne.

Hej du!

Jeg købte mine hos Aagensen (www.aagesen.dk).
Mener at jeg gav 350.-
De er lange, med læder på undersiden/håndfladen, og cordura, nylon på
oversiden.
De har Thinsulate thermofor, og er ydermere vandtætte (dog åndbare) via en
Goretex lign. membran.
Og så har de strategisk placerede implantationer af kevlar, af
sikkerhedsårsager.

Og...så de er meget anbefalesesværdige til prisen.

Go' fornøjelse med kørekortet

Claus Kenberg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/claus_kenberg

Fra : NikolajH

Dato : 28-02-03 16:59

Hej Anders
Jeg har haft købt et par handsker gennem www.mconline.dk Umiddelbart
virker det som et kanon køb, men nu har jeg hverken været ude at køre med
dem endnu, endsige været så uheldig at have behov for beskyttelsen! :)

God fornøjelse
Nikolaj

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-03-03 16:35

> Hej Anders
> Jeg har haft købt et par handsker gennem www.mconline.dk Umiddelbart

Det har jeg også - nærmere betegnet dem her:

http://www.mconline.dk/vare.php?ma=3&mo=28&col=82

Og jeg er rigtig tilfreds

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 28-02-03 17:11

"Anders Dragsdahl" <Dragsdahl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Alle Svar/gode råd/erfaringer er meget velkomne.

Hejsa

Well hvis du kigger en del tilbage i gruppen (søg evt på google), har der
været et par meninger om hvor meget man bør/skal gøre ud af pålædningen i
forbindelse med at tage kortet..

Flere har oplevet, eller hørt, nogen som er kommet lettere til skade i
forbindelse med at tage kortet, netop grundet mangel på erfaring, hvorfor
nogle forholdvis dumme manøvrer gør at man (og ikke nødvendigvis uden at
have skyld i det selv) kommer lettere til skade..
Nu siger jeg ikke at der ikke ville have sket noget hvis alle var
"reglementeret" påklædt, men det er altid en god ide..
Pointen er derfor brug de penge der skal til, velsagtens omkring de 300/500
kr for et par gode handsker som er brugbare..

Når du først har fået kortet og derfor gerne vil have MC'en er det alligevel
en mulighed at du siger til dig selv du har handsker og køber så ikke nogle
nye alligevel..
Hvis du så alligevel køber et par handsker efterfølgende har du måske brugt
1-2 køretimer på et par handsker alligevel (alt efter hvor meget en time nu
koster),
og det er vel heller ikke helt tosset alligevel..

-steffen

Som selv fik købt sit udstyr alt for sent.. det blev jo lidt koldt til sidst
at køre uden ordentligt tøj på

Fra : HM

Dato : 28-02-03 17:45

Har lige købt disse, det er luffer, men det er sgu også koldt endu

http://www.thansen.dk/product.asp?c=124422110&n=282593821&pn=282593848

De er mere compakte end de langskaftede "jaguar" luffer fra f.eks MASI i
holdbæk,
jeg har købt dem i XXL, (de er lidt små i numrene), detter åbner up for at
bruge et
par inder-hansker, nogle af disse i dejligt blødt stof fra NIKE, når
temperaturen er
under -5 gr trækker jeg en frysepose ud over, så kan jeg holde varmen i
mindst 40
minutter hvis de er KNAS-tørre og varme fra begyndelsen, skindet er megt
blødt
og lækkert, og modsat "jaguar" lufferne som jeg havde på prøve i et par uger
så kan
de grundet mindre størrelse og stor blødhed gemmes af vejen i hjelmen sammen
med
diverse andre ting.

Jeg er blevet glad for at bruge et par tynde hansker indvendigt, det er på
en eller anden
måde lækkert, og når man taker den yderste af så kan man bruge fingrende
pænt godt
hvis nødvendigt uden straks at fryse, begynder man først at fryse er det tit
uopretteligt

Varme-håndtag ligger iøvrigt på posthuset og venter

HM

Fra : Mikael.N

Dato : 01-03-03 07:40

Hej
jeg har som tidligere beskrevet købt et par vinterhansker hos
www.mconline.dk og de er af cordura og de er faktisk gode jeg kørte i -2
grader,men hænderne var da lidt kolde men ikke mere end det var til at holde
ud.
, og til en pris af 149 plus forsendelse kan alle være med.

mikael nordsjælland

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-03-03 08:22

www.louis.de har en del gode og billige handsker. For et par hundrede er man
okay kørende ! Og især når der er restposten for tiden :)

/Thomas
GSX-R 250

Fra : Denise

Dato : 01-03-03 11:17

"Mikael.N" <mlv@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
holde
> ud.
> , og til en pris af 149 plus forsendelse kan alle være med.

Hej
Håber du har ret, har lige bestilt et par: Ja, 149 er godt nok billigt, så
må jeg se om de er noget værd. Jeg vil jo alligevel tage de tynde termo til
139 fra Aagesen indeni. Så burde jeg vel kunne holde varmen.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel

Fra : Jake

Dato : 01-03-03 10:17

"Anders Dragsdahl" <Dragsdahl@hotmail.com> wrote in message
> Da jeg her den 5/3 skal begynde at tage kortet til motorcykel,

Godt initiativ glæd dig

> [...]
> før de Beskytter hvad de skal beskytte?
> Evt henvisning til gode butikker i storkøbenhavns området evt Nordsjælland

Hvis jeg var dig ville jeg ikke spare på handskerne, for som en eller anden
en gang har udtalt
her i gruppen så er det svært at finde en der gider at tørre røv på dig bare
fordi dine hænder er blevet
ødelagt i et uheld.

just my 5 cents
Jake

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 01-03-03 12:56

Det var smuk og solrig dag da Jake skrev
news:3e607a91$0$25841$ba624c82@nntp03.dk.telia.net i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> anden en gang har udtalt
> her i gruppen så er det svært at finde en der gider at tørre røv på

Det er da bedre end at spare på bukserne, så er der ingen røv at tørre

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Jake

Dato : 01-03-03 13:06

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in message

> Det er da bedre end at spare på bukserne, så er der ingen røv at tørre

God pointe der! men er lektionen ikke bare at man altid bør køre i fuld
'uniform'

/Jake

Fra : Armand

Dato : 01-03-03 23:14

Jake <gadegaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> [...]
tørre røv på
> dig bare fordi dine hænder er blevet ødelagt i et uheld.

Jup!
Det er Brian Pedersen's (T595'er) ord fra vore lille D.F.M. live meeting/tur
sidste sommer, der er gået hen og blevet en hel klassiker!

Og der er tunge argumenter bag: Man kan få fine krykker, fodproteser, og
sågar rullestole men uden fingre/hænder er man ilde stedt :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-03-03 18:22

Netop nu har Louis.de følgende :
http://www.louis.de?topic=empfehlung&artnr_gr=771122 til 29,95 Euro. Nedsat
fra 89,95.

Kombineret med et par http://www.louis.de?topic=empfehlung&artnr_gr=201030
fra Held, har du et par rigtige fede race handsker, der også tåler kørsel i
ydersæssonen. De koser 14,95.

Jeg har en lignende kombination, og jeg er godt tilfreds. Bliver handsken
for varm, så er det bare ud med inderhandsken :)

Mvh Thomas
GSX-R 250

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 00:06

Thomas Buus Andersen wrote:

> [...]
>
> Jeg har en lignende kombination, og jeg er godt tilfreds. Bliver handsken
> for varm, så er det bare ud med inderhandsken :)

Nu har jeg lige bestilt den kombination, så jeg håber for dig at det er
noget der duer
Tak for tippet!
--
mvh Jes Vestervang - der har grublet over denne handel siden Thomas sendte
indlægget