Så er jeg på igen.......
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-03 03:16

Hej

Med hjælp fra GERT BO THORGERSEN er jeg på NG'en igen. Jeg har været i
Thailand i nogen tid nu og brugt Sunsite til at læse her. Men af en eller
anden grund har jeg ikke kunnet skrive.
Tak til Gert.

Her er en trilion MC'er, dog mest små. Har kun set nogle få større MC'er.

Jeg er arbejder/bor mellem Bangkok og Racthaburi, hvis nogen skulle kommer
forbi

Det bedste er at frostgrader og salt er en by i Rusland hernede

--
Mvh.
Henrik (som nok skal være her i ca. 14 dage endnu)

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Megas

Dato : 28-02-03 03:30

Henrik Nielsen - RaptorMC wrote:
> [...]
> kommer forbi
>
> Det bedste er at frostgrader og salt er en by i Rusland hernede

Hey Henrik

Hvor må det være herligt at tøffe rundt derovre i solen *suuuk* Jeg er ret
ny her i NG´en & véd jo ikke om du tidligere har skrevet noget om hvad du
laver derovre, noget mc-relateret eller er det ren fornøjelse..? Hvad med
nogle bike/natur-billeder på fx http://dfm.nathue.dk ?

--
Megas
---

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-03 03:59

Jeg arbejder herovre. Men der bliver også lidt tid til fornøjelse. Men det
er desværre ikke MC-relateret.
Planen var i starten at jeg ville leje en MC, men trafikken er for os
danskere rent kaos og livsfarlig, nu er det 3. gang jeg er her, og der er
faktisk en form for system i deres færdsel. Men man skal vænne sig til at
køre imod færdselsretning, der er som regel ikke vejkryds på store veje, som
gør det muligt at passere den modsatte vognbane, kun U-turn. Det betyder at
de enten skal køre forbi og lave et U-turn eller skifte over til de
modkørende, hvor det er muligt, og så køre imod færdselretningen. Det er
åbenbart helt normalt og politiet reagere ikke på det....

På trods af den tætte trafik, og et virvar af MC'er, som køre ind og ud
mellem biler, i en grad man ikke fatter, har jeg ikke set nogen ulykker.
Heldigvis, de har ikke nogen form for beskyttelse. Ude på landet kører de
stort set ikke med hjelme.

Så pt. har jeg en chauffør i bil. Det har yderligere den fordel at han kan
læse skilte

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 28-02-03 09:19

"Henrik Nielsen - RaptorMC" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> er desværre ikke MC-relateret.
> bla bla...
> Så pt. har jeg en chauffør i bil. Det har yderligere den fordel at han

Hej henrico, godt at høre fra dig...

Du skal da leje en 1100 XX dernede )

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-03 10:45

Hej Kenneth

"Du skal da leje en 1100 XX dernede )"

Tja, fartbøde er der vist ingen chance for at få, de har ikke råd til at
købe måleudstyret og her der ingen der nogensinde har hørt om en
fartbøde....
Jeg har spurgt de lokale om hastighedsbegrænsningen på landevejen, de er
ikke helt sikre på om det er 80 eller 100 km/t.....

Men vejene er ikke helt gode nok overalt. Og i byerne er det nok lettere at
komme frem mellem biler og rækker på de små, de zig-zagger mellem rækkerne
så man skulle tro det var løgn, det var aldrig gået i DK.
Så jeg tror faktisk min XT'er ville være sjovere hernede. Så er det også
nemmere at forcere midterrabatter mv. ligesom de lokale

Jeg ved slet ikke om "XX" findes hernede, men har dog set et enkelt
"fejeblad", så store MC'er findes da.

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 28-02-03 16:14

Henrik Nielsen - RaptorMC wrote:
> Planen var i starten at jeg ville leje en MC, men trafikken er for os
> danskere rent kaos og livsfarlig,

Ja ved første øjekast, ikke? - jeg var dybt irriteret over at høre
Biker-Jens, der med sin millimeterlave indlevelsesevne i fremmede
kulturer, efter 200 meters kørsel i bangkok erkærede sig forfulgt, fordi
"de andre hele tiden var ude efter hans plads i trafikken." Alt for
megen ære. Thai'erne udnytter jo bare pladsen til sidste millimeter!

Buddister må jo ikke slå andre ihjel eller gøre dem fortræd pga den
skæbne, der så vil møde dem selv hinsides, så når først man er ude i
trafikken, passer de andre på og tager hensyn til en. Risikoen er det
første skridt ud på vejbanen hhv de første meter efter igangsætningen IMHO.

Efter et par dage i B. ville jeg ikke have haft noget mod at køre selv;
det ser ikke værre ud end i så mange andre storbyer, men selvfølgelig
ifht mindre byer - i trafikmæssig sammenhæng - som Kbh-strup. Se fx
Paris hvor trafikanterne "læser" trafikken aktivt og derved undgår
ulykker, men får trafikken afviklet meget hurtigere og sikrere end
herhjemme. Her er vi - også som trafikanter - blevet overadministreret i
den grad, så alle venter, at de andre trafikanter også følger reglerne,
i stedet for at se, hvordan de faktisk kører og så placere sig og køre
efter det.

> Så pt. har jeg en chauffør i bil. Det har yderligere den fordel at han kan
> læse skilte

Se det er jo ikke dårligt - ellers må man jo køre efter mundtlige
anvisninger alene :)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-03-03 02:47

"Ja ved første øjekast, ikke?"

Jeg er sådan set enig med dig. Jeg tror også der er et vist system. Og du
har ret, vi er overadministrerede i DK. Herude viser man oven i købet,
hensyn til én som kører i mod, færdselsretning. Og i dag ville jeg da heller
ikke være så nervøs, for at køre selv. Mit største problem nu, er at læse
skilte. Herude på landet står nogen skilte kun på Thai. Som regel er skilte
til storbyer, dog også på engelsk. Men jeg håber da på engang, at kunne
holde en rigtig MC-ferie herude. Nu har jeg jo også lært nogle lokale at
kende, og det kan jo nemt vise sig at være en fordel.

Måske trafikken ville gå nemmere/bedre i DK, hvis vi alle var Buddister
Vi kunne godt lære at have lidt mere tolerance i trafikken, hernede fra

--
Mvh.
Henrik (som aldrig har set BikeJens programmerne)

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 01-03-03 13:05

> [...]
> har ret, vi er overadministrerede i DK. Herude viser man oven i købet,
> hensyn til én som kører i mod, færdselsretning.

Baggrunden for min tese blev født allerede i '74 ved mit første besøg i
Paris. Jeg blev så imponeret af at se deres årvågenhed at jeg dengnag
påstod at man ville kunne slippe levende fra at køre den forkerte vej
rundt om triumfbuen selv i myldretiden!
- har aldrig fået det efterprøvet, men fik indtryk af en tilsvarende
trafikmæssige årvågenhed i Bangkok efter et par dage der.

> Mit største problem nu, er at læse
> skilte. Herude på landet står nogen skilte kun på Thai. Som regel er skilte
> til storbyer, dog også på engelsk.

Ja sproget er det store problem ved kørsel i lande med andre alfabeter
eller bare ukendte ord for sædvanlige landmærker som centrum, banegård
etc. Jeg hentydede naturligvis til at køre ad en kendt vej.

> holde en rigtig MC-ferie herude. Nu har jeg jo også lært nogle lokale at
> kende, og det kan jo nemt vise sig at være en fordel.

Det kunne jeg også rigtig godt tænke mig. Jeg synes ikke trafikken er
afskrækkende på landevejene uden for Bankok. Så hvis bare man kunne få
en ordentlig kværn og ikke en lille rispisker. Men allerede en Honda
Bros, som jeg så en del af derude, ville da kunne gøre det.

> Måske trafikken ville gå nemmere/bedre i DK, hvis vi alle var Buddister
> Vi kunne godt lære at have lidt mere tolerance i trafikken, hernede fra

Ja det ville være en revolution ;)
Har tænkt på om ikke det var rimeligt at lade i det mindste en tur rundt
i Hamborg indgå i det tvungne køreskolepensum. Eller selve køreprøven.
Hamborg er vist den nærmeste by, hvor vi danskere kan møde noget, der
ligner storbytrafik IMHO.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-03-03 04:00

"Jeg blev så imponeret af at se deres årvågenhed"

Jeg har aldrig forstået at folk synes de kører som en brækket arm. De er
vist nærmere omvendt. Jeg diskuterede med en dansker dernede for nogle år
siden. Som han sagde, folk køre lige ud foran min i rundkørsler..... Så var
det jeg gjorde ham opmærksom på at han sikkert havde højrevigepligt.....
Hvis man lige gider at køre efter reglerne (og lige glemme hvordan man
plejer at gøre, og huske at hvis alle andre er idioter, kunne det være en
selv det var galt med) så går det hele meget nemmere. Italien synes også
godt om at køre i.

"en tur rundt i Hamborg indgå i det tvungne køreskolepensum"

Go' idé. Jeg har altid sagt man først lære at køre, efter man har kørt
1000km i Tyskland

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 03-03-03 16:18

Henrik Nielsen - RaptorMC wrote:
> "Jeg blev så imponeret af at se deres årvågenhed"
>
> Jeg har aldrig forstået at folk synes de kører som en brækket arm. De er
> vist nærmere omvendt.

Ja vi - og politikerne - kunne helt sikkert lære en del af at skulle
gennemføre trafik skulder-ved-skulder for på den måde at få mere
smidighed i trafikmønsteret og mindre formynderiske regler, der luller
trafikanterne i søvn.

> [...]
> selv det var galt med) så går det hele meget nemmere. Italien synes også

Ja, en finger i jorden - eller i rabbatten - er nødvendigt for at begå
sig lokalt :)

> Go' idé. Jeg har altid sagt man først lære at køre, efter man har kørt
> 1000km i Tyskland

Ja selv den 6-sporede og tæt trafikerede Åboulevarden i Kbh. er jo blot
en sidegade samelignet med trafikken på motorgaderne i de store byer. Så
hvordan skulle danskerne kunne klare sig første gang, der er ude i den
store verden?

Husker forrige år hvor familien var i sydfrankrig og hvoe min søn med <1
års kørekort kørte hjem en pæn del af veje. Hans kammerater fra
Nordsjælland var ved at dø af skræk for Autobahn - Farum-motorvejen var
rigelig udfordring for dem ;) men de kommer nu nok efter det.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-03-03 17:36

> Husker forrige år hvor familien var i sydfrankrig og hvoe min søn med
<1
> års kørekort kørte hjem en pæn del af veje.

Jeg huske også en bilferie sydpå 4 måneder efter at jeg havde fået
kørekort. Jeg lå i andet af 3 spor i et blødt sving med ~130 da
trafikken stoppede. Der var før ABS var standard og når man ikke er vant
til at maks-stoppe en ferieproppet bil gav det godt nok sved på panden,
og "unødvendigt" dækslid, men jeg holdt da ekvipagen i banen og havde
også en hel meter til ham foran...

Man kan udvide pensum lige så tovligt som man ønsker men rutinen kommer
først med årene ...

/A

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 02-03-03 09:55

Benzinen er jo også billig for en dansker her i Thailand, da vi nu får mere
end 6 Baht for 1 Kr. og benzin koster 15 -17 Baht/lit. For 1½ år siden fik
vi 5,18 Baht pr. Kr.
De har jo et anderledes færdselssystem ved flere store kryds ved at der er 4
"skift" idet hver af de fire vejbaner der mødes ved et kryds på skift har
tur til at køre. Og dette resulterer normalt at mange - dem der skal svinge
til højre (husk på der er venstrekørsel som i England) - kører over i den
modkørende vejbane lige før det bliver deres tur til at køre. Og på kørsel
ud af landeveje med dobbelt optrukne midterlinier kørel alle - også
politiet - på den anden siden deraf. Og om aftenen ser man en hel del uden
lys, fordi det ikke virker.
Brugte motorcykler er utroligt billige, jeg så for 1 uge siden på en Honda
750 cc, kun 2 - 3 år gammel, til 70.000 Baht/11.500 Kr. i en forretning. Så
det ender nok med at jeg senere køber en ud over min BMW. BMWén er for bred
til at kunne sno sig mellem bilerne ber holder stille ved vejkryds.

Gert Thorgersen

Henrik Nielsen - RaptorMC <xng@post.cybercity.dk> skrev i en

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-03-03 03:52

"BMWén er for bred til at kunne sno sig mellem bilerne ber holder stille ved
vejkryds"

Ja, det er faktisk ikke helt dumt at køre på de små MC'er, de er i hvert
fald hurtige i byerne.

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 28-02-03 15:15

Henrik Nielsen - RaptorMC wrote:
> Det bedste er at frostgrader og salt er en by i Rusland hernede

Hmm, betyder det nu, at du ikke kan få en ordentlig duggende Marguerita
- eller at pigerne dernede ikke er særlig kolde

> Mvh.
> Henrik (som nok skal være her i ca. 14 dage endnu)

Ja ja, gnid nu bare noget af det salt, du så inderligt savner, i såret.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-03-03 07:27

"Hmm, betyder det nu, at du ikke kan få en ordentlig duggende Marguerita
- eller at pigerne dernede ikke er særlig kolde "

Mnjaahh, Marguerita'er kan jeg sagtens få kolde. Pigerne overlader jeg til
andre

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 01-03-03 09:43

> Mnjaahh, Marguerita'er kan jeg sagtens få kolde. Pigerne overlader jeg
til
> andre

Hey, nå du går efter de attraktive unge thai fyre ???

MEGALOL

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Armand

Dato : 01-03-03 22:52

Kenneth Egholm <kenneth@FJERNDETTEegholm.org> skrev i en
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=13
> "Henrik Nielsen - RaptorMC" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> til
>
> Hey, nå du går efter de attraktive unge thai fyre ???

Eller dem midtimellem???

--
Armand.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 02-03-03 09:34

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Kenneth Egholm <kenneth@FJERNDETTEegholm.org> skrev i en

> Eller dem midtimellem???
> Armand.

Det med midt imellem er svært her i Thailand. I Tv film og aviser er der
stabler af transvestitter. Og heri Changmai ved den centrale gade med boder
hvor turisterne kommer er deret udendørs samlingssted hvor folk/turister
sidder og spiser mad købt ved boder og samtidig ser nationaldanse eller kun
50 meter derfra sidder ved senen hvor der konstant er optræden af
transvestitter. I forgår da jeg sad på en bænk et lokalt sted og slappede af
kom der efter en ½ time en smuk "pige" som havde været der hele tiden hen
til mig. Hun, eller var det han, var meget interesseret i at få nærkontakt
med mig, men jeg fandt at brysterne var lidt vel små og stemmen lidt vel
dyb. Jeg mindes sagen for mange år siden da den svenske sanger havde 2
"piger" med hjemme og så opdagede at det var mænd.

Gert Thorgersen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-03-03 04:03

"Eller dem midtimellem??? "

Ja, man skal passe på. En af mine venner moto er: De flotteste piger, er
mænd!!!
Jeg vil ikke have dem grimme, så hellere undvære

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 01-03-03 13:07

> [...]
> - eller at pigerne dernede ikke er særlig kolde "
>
> Mnjaahh, Marguerita'er kan jeg sagtens få kolde. Pigerne overlader jeg til

Nåeh så er du altså ikke helt afholdsmand ;)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-03-03 04:05

"Nåeh så er du altså ikke helt afholdsmand ;)"

Hvis jeg sagde andet, ville jeg vist være fuld af løgn

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.