NG´s udsending
Fra : Brian W.

Dato : 27-02-03 18:25

Ja her følger så lige en lille hilsen fra Henrik nielsen i Thailand. Han
læser hverdag på gruppen, men han kan ikke poste noget. hvem der da bare var
i den varme

Her er imellem 25-30 grader i skyggen (det er jo den kolde tid af året
), så det er lige før jeg savner lidt dansk vinter, men kun næsten. Her
kører en miliard små MC'er, men desværre kun nogle få "rigtige". Og jeg har
set helt op til personer på én, det var en hel familie, far, mor og 3 børn
og det var på en 150ccm. De er ikke rigtig kloge.
Men det er nu meget sjovt at se alle de små MC'er som forsøger at ligne de
store. Fx. så kører her en masse 150ccm Kawasakier, hvor bagenden er
designet som på den nye ZZR1200. Men størrelse passe nu meget godt til de
små mennesker hernede.

Hils omkring

Ses

Mvh
Henrik (NG's udsendte i Thailand)

hermed viderebragt

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

Fra : Oros

Dato : 27-02-03 20:29

Brian W. wrote:
> Ja her følger så lige en lille hilsen fra Henrik nielsen i Thailand.
> Han læser hverdag på gruppen, men han kan ikke poste noget. hvem der
> da bare var i den varme

Det forstår jeg ikke helt? Har han prøvet med Sunsite på 130.225.247.90
Den har jeg da kunnet bruge hvorsomhelst, nårsomhelst! ;)

<snip>
en lun historie
<snip>

Jeg skal til Norge/Finland i påskeferien på mc'en, håber ikke at støde på
frost og endnu værre... sne!

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 27-02-03 21:52

"> Brian W. wrote:
> [...]

Hej Henrik

Rart at vide du kan følge med i debatten......
Håber ikke du smelter helt i varmen

Husk nu at tage nogle billeder, som vi kan se når du kommer hjem igen.

--
mvh. Boldreel
www.RaptorMC.dk

Fjern X i mailadresse

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-03 03:22

Nu kan jeg se Boldreel's indlæg på Sunsite, men ikke her på Loxinfo, træls.
Så er der sikkert flere indlæg jeg går glip af.

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 28-02-03 11:23

Henrik Nielsen - RaptorMC <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Nu kan jeg se Boldreel's indlæg på Sunsite, men ikke her på Loxinfo,
træls.
> Så er der sikkert flere indlæg jeg går glip af.

Kan man ikke finde indlæggest ID v.h.a. Sunsite, og derefter hente det
v.h.a. Loxinfo'en??

--
Armand.
(IT-zombie)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-03-03 03:14

Kan man ikke finde indlæggest ID v.h.a. Sunsite, og derefter hente det
v.h.a. Loxinfo'en??

Muligvis. Så stærk er jeg ikke i den slags

--
Mvh.
Henrik (knap så IT-zombie)

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-03-03 04:56

Nu er problemet løst. Når jeg skriver, kan jeg øverst vælge news server. Så
jeg læser i Sunsite, og skifter til Loxinfo før afsendelse. Så nu kører det
bare herude i Østen

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-02-03 08:37

"Henrik Nielsen - RaptorMC" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> Nu kan jeg se Boldreel's indlæg på Sunsite, men ikke her på Loxinfo, træls.
> Så er der sikkert flere indlæg jeg går glip af.

Prøv <http://news.dkfritidmotorcykel.dk/>. Den skulle gerne have god
completeness her i gruppen.

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't get even -- get odd!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-03-03 16:31

> [...]

> jeg læser i Sunsite, og skifter til Loxinfo før afsendelse. Så nu kører det

Hvorfor poster du ikke bare via SunSITE.dk? Det kræver blot at du
tilmelder dig på <http://sunsite.dk/node/id/31>. Se i øvrigt
<http://sunsite.dk/node/id/14>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Indecision is the true basis for flexibility.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 28-02-03 02:29

Brian W. <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Ja her følger så lige en lille hilsen fra Henrik nielsen i Thailand. Han
> læser hverdag på gruppen, men han kan ikke poste noget. hvem der da bare
var
> i den varme

Jeg forstår heller ikke at han ikke kan poste. Nu har jeg jo boet 4½mdr. i
Thailand og allerede
efter 1 uge fik jeg abonnement hos Loxinfo så jeg siden da har brugt den
bærbare PC på vores adresse. det månedlige abonnement for 34 timer er 440
Baht/72 Kr. Og det viste sig at jeg uden videre kan bruge den på begge
vores telefonnumre til huset.

Problemet herude er jo bl.a. at jeg endnu ikke har fået udleveret min BMW
fra 1976 som den 8/november kom til Langsebank (anløbshavnen udenfor
Bangkok). I Danmark havde den Thailandske Ambassade 2 gange sagt til mig,
som svar på mine forespørgsler vedr. motorcyklen, "No problem. No problem".
Da den så kom til Thailand truede Handelsministeriet med at de ville sende
den retur, og det varede 2½ måned før vi fik udleveret de andre ejendele i
containeren - bl.a. 3.000 videnskabelige bøger - og så måtte betale Mærsk
70.500 Baht/11.500 Kr. for den ekstra leje af containeren, inkluderet 1
mdrs. arbejdsløn til en ansat for skrivearbejdet vedr. motorcyklen i
containeren. Og om motorcyklen har vi end ikke endnu kunnet oplyst hvad der
skal betales til Thailand og Mærks (igen bl.a. for skrivearbejde), og
samlet runder vores telefonregninger i forbindelse med sagen vel 15.000
Baht! For 2 uger siden måtte vi sende "gaver", samlet 5.100 Baht (for mange
er en månedsløn 6.000 Baht) til ansatte i Handelsministeriet, efter at vi
derfra havde modtaget en fax med navne og adresser på 3 kvinder som i
Handelsministeriet arbejde med motorcykelsagen.

Herude ser vi næsten kun 125 cc "knallerter", men enorme mængder af dem. Og
jeg har her i Chiangmai, den næststørste by i Thailand, ledt efter
motorcykelforretninger der solgte rigtige motorcykler, men har kun kunnet
finde et par af nogle 1 cyl. vist 250 eller 500 cc af ukendt mærke, blandt
"knallerterne" og en ny 250 cc Suzuki offroader til 180.000 Baht på et
værksted; altså ingen motorcykelforretninger. Der findes enkelte store
motorcykler, men det er nogle der udlejes især til turister, og så findes
der nogle privatejede Harleyer. Det er ikke lykkedes mig at få oplyst
thailandpriser priser på store motorcykler, 125 cc koster mest 38.000
Baht/6.300 Kr.

Ud over at der kan være op til 5 personer på en 125 cc så ser man at vel
halvdelen af alle personbilerne er dem med lad, og bøjler på begge sider.
Bøjlerne er til for dem der sidder på laddet at holde på hvis nødvendigt,
for der er sgs altid folk bagpå. Man ser op til 16 mennesker siddende bag på
et sådant lad, nemlig når en chef kører folk til og fra arbejde (bl.a. når
vi får lavet noget på vores hus), og de ansatte så sidder 4 * 4, altså på
rækker.

Gert

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-03 03:09

LOXINFO var det forløsende ord. Tak for det.

Jeg har indtil nu brugt sunsite. Men har kun kunnet læse. Godt et være
tilbage igen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-03 03:20

"ledt efter motorcykelforretninger der solgte rigtige motorcykler"

Jeg har set et par stykker i Bangkok, der var både XJ900 og Fireblade i
udstillingen (på fortorvet). Men du må ikke lige spørge mig om et vejnavn
:-/

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-03 03:27

Også lige en tak til dig, Brian, som jeg egentlig også er skyld i at jeg kan
skrive her igen

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Brian W.

Dato : 28-02-03 15:07

Selv tak. vi kan rulle en tur sammen en dag som tak..

--

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-03-03 03:11

"vi kan rulle en tur sammen en dag som tak.. "

Go' idé

--
Mvh.
Henrik