Den store buksejagt
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-02-03 16:14

Hej alle

Jeg er pt. igang med at finde mig nogle mc-bukser her inden den nye sæson
starter, og der er nogle krav, som tilsyneladende er lidt svære at opfylde
for de forhandlere, jeg har snakket med:

- Bukserne skal helst være af læder
- De skal passe til min blå / sorte jakke og støvler
- Der skal være velcro påmonteret til knee sliders
- De skal ikke koste en bondegård!

Jeg har snuset lidt rundt på internettet og fundet nogle Vanucci hos louis
til ca. 1500,-
De kan ses her: http://www.louis.de/shop/img450/206385_140_03.JPG
Ellers har jeg hørt på nogle (i mine øjne) rigtig fede bukser fra IXS som
hedder Venom, men som desværre koster 2899,- hos Bruun-Larsen ApS, hvilket
er lige i overkanten synes jeg.
De kan ses her: http://www.ixs.de/catalog/Z7170.JPG

Er der nogen herinde, som har nogle gode forslag, der kan opfylde mine
kriterier?

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Richard

Dato : 26-02-03 16:42

Psycho Cowboy wrote:
> Jeg er pt. igang med at finde mig nogle mc-bukser her inden den nye sæson
> starter, og der er nogle krav, som tilsyneladende er lidt svære at opfylde
> for de forhandlere, jeg har snakket med:

Tror du ikke, det er lettest at finde et par uden velcro til knee
sliders og så selv montere den? Det burde give et meget større udbud at
vælge i mellem.

Er selv ude i lidt det samme ærinde - dog uden velcro ;)- og prøvede i
Bella et par fra Jaguar Gloveco på Søborg Hovedgade 23 til "messepris
1.500,-" inkl bløde protektorer på knæ og hofter og smal ryglynlås til
jakken. Kvaliteten virkede OK (for en uden større læderkendskab). Ifht
køb hos Louis får du mulighed for at prøve dem, inden du køber...

Jeg skal bruge et klassisk look aht GB'en og går nok efter et sæt nyere
brugt lædertøj, men måske kan andre bruge Jaguars? - tlf er 3942 4422.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-03 07:55

"Ifht køb hos Louis får du mulighed for at prøve dem, inden du køber..."

Noget som jeg synes er vigtigt. Der er ikke noget værre en tøj der ikke
sidder godt. Det ender alligevel med at man bliver træt af det og hurtigt
køber noget andet.

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 19:41

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> - De skal ikke koste en bondegård!
> Jeg har snuset lidt rundt på internettet og fundet nogle Vanucci hos

Hvilken jakke har du i forvejen?
For at være sikker på at sammenlyníngen matcher er det nok smartest at
troppe op hos Louis/HG/POLO og teste :-/ I Kiel Ligger Louis og Hg indenfor
gåafstand af hverandre, og i hamborg ligger alle tre endsamt alt andet
(Schwabenleder, Helmstudio - You name it!), klods op af hinanden på samme
gade !!!

Senest har jeg ved HG købt en Cordura-jakke til min datter (i stedet for en
Bilka/H&M skijakke, som alle og enhver har!) , og dén havde en komplet(!)
lynlås isyet, således at man kunne sy den løse halvdel i forekommende egne
bukser
Måske at det samme er gældende for løse bukser :-/

> Ellers har jeg hørt på nogle (i mine øjne) rigtig fede bukser fra IXS
> som hedder Venom, men som desværre koster 2899,- hos Bruun-Larsen

IXS er da vist også mærke ved én af "de tre" :-/
[bladre...bladre...] mnjaarh, tilsyneladende ikke længere

Men til dén pris kan man for en tusse eller 1500 oveni finde en komplet
dragt ved den af "de tre"

Rent faktisk har Louis følgende på tilbud til omkring 1.500,- kr
>http://www.louis.de/shop/shop_article_big.php?IMG=%2Fshop%2Fimg450%2F208405
_150_03.JPG&TITLE=208404<
(Kopiér begge linier og sæt dem ind i browserens adresselinie!)

Eller hvad med D@n Detlefsens brugte Harro Linea til ca det halve :-/

-- Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 26-02-03 22:07

Armand wrote:
> Hvilken jakke har du i forvejen?
____________________________

Den hedder Jopa, og er købt hos Suzuki i Slagelse. Den er lavet i noget
condura / goretex -værk, og der er desværre ingen lynlås til at lyne
bukserne på.
Dog er der heller ikke lynlås på mange af de bukser, jeg har være rundt og
kigge på, så det gør ikke det store.
____________________________

> [...]
> indenfor gåafstand af hverandre, og i hamborg ligger alle tre endsamt
> alt andet (Schwabenleder, Helmstudio - You name it!), klods op af
____________________________

Jeg har faktisk overvejet lidt at fare til tyskland og kigge, og så samtidig
tanke traileren op med diverse flydende genstande!
____________________________

> Men til dén pris kan man for en tusse eller 1500 oveni finde en
> komplet dragt ved den af "de tre"
____________________________

Mjae... Læderdragten har da også strejfet mig, men til mit brug vil jeg
næsten lige så gerne bruge den jakke jeg har, og så have et par bukser til,
uafhængigt af hinanden.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : John Nielsen

Dato : 27-02-03 07:26

Jeg kan anbefale et sæt jeg har købt hos Louis. Det er Vanucci Atlantis 1,2
mm tyk, sort nubuk., 3700,- for et sæt. Det kan lynes sammen og har
sikkerhedsbeskyttelse de rigtige steder efter DIN norm.
Kvaliteten er helt i top og sættet er velsiddende og føles rart at have på -
Det kan også klare et par timers regn.
Det er præcis som det BMW sæt til 9.500,- Hos Bruun-Larsen som jeg ikke
havde råd til.
Mvh John

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-02-03 09:35

> Den hedder Jopa, og er købt hos Suzuki i Slagelse. Den er lavet i
noget
> condura / goretex -værk, og der er desværre ingen lynlås til at lyne
> bukserne på.

Overvej også "overalls" så du har lidt mere læder hvis du skulle skille
på midten ved det styrt. På mine rukka bukser var det en lynlås hvor man
kan sy den løse den fast i jakken.og i min jakke det samme. Til dagligt
lyner jeg dem ikke sammen da det er for besværligt. Istedet har jeg
seler med rygbeskytter til bukserne - og det gør at jeg altid husker
den. Men mit er ikke læder ...

/A

Fra : Armand

Dato : 27-02-03 16:59

Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> bukserne på.
> Dog er der heller ikke lynlås på mange af de bukser, jeg har være rundt og

Ønske om kneesliders må bero i ønske om brug af samme :-/
Kneesliderbrug med Cordura-påklædning kan der vel argumenteres for; men med
ikke-sammenlynelig beklædning vil jeg nu nok kaldet for en ting imellem
letsindig og dum :-|

> Mjae... Læderdragten har da også strejfet mig, men til mit brug vil jeg
> næsten lige så gerne bruge den jakke jeg har, og så have et par bukser
til,
> uafhængigt af hinanden.

Du fulgte ikke op på Louis-tilbuddet: 200? for en komplet sammenlynelig
læderdragt incl kneeslider-plads

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 27-02-03 19:21

Armand wrote:
> [...]
> Kneesliderbrug med Cordura-påklædning kan der vel argumenteres for;
> men med ikke-sammenlynelig beklædning vil jeg nu nok kaldet for en
_______________________________

Tjae... Det har du jo nok egentlig ret i.
Men så må man vel kunne finde en lynlås til at sy på?
_______________________________

> Du fulgte ikke op på Louis-tilbuddet: 200? for en komplet
> sammenlynelig læderdragt incl kneeslider-plads
_______________________________

Jae... Jeg tygger stadig på den. Det er jo rygende billigt - andet kan man
sq ikke sige!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Armand

Dato : 27-02-03 21:59

> Jae... Jeg tygger stadig på den. Det er jo rygende billigt - andet kan man
> sq ikke sige!

Og efter det foreløbige at dømme, vil du end ikke kunne finde de påtænkte
bukser til dén pris!

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-02-03 11:10

Armand wrote:
> Og efter det foreløbige at dømme, vil du end ikke kunne finde de
> påtænkte bukser til dén pris!

Jeg har nu faktisk også set mig lidt varm på Vanucci-bukserne på dette
billede:
http://www.louis.de/shop/img450/206385_140_03.JPG
De koster ligeledes 1500,- dog unden kneesliders, som fås til 140,- for et
sæt.
Hvordan er nu lige med de størrelser, der står beskrevet fra str. 36 til
110... Hvad angiver de helt præcist?

Psycho Cowboy
Babygixxer