Yamaha fj-1100 og sidevogn, må man det ???
Fra : Ole M

Dato : 26-02-03 10:12

Hej med jer..
Har en Yamaha FJ-1100 og vil gerne finde en sidevogn til den, er der nogen
der ved om denne mc må køre med sidevogn.

Råd modtages med tak

Hilsen Ole

Fra : lange

Dato : 26-02-03 10:39

> Har en Yamaha FJ-1100 og vil gerne finde en sidevogn til den, er der nogen
> der ved om denne mc må køre med sidevogn.
>
> Råd modtages med tak

Medmindre at de har ændret reglerne siden jeg kørte sidevogn er det sådan at
man kan få en sidevogn på en given mc på 2 måder: Fabrikken (importøren) af
mc'en leverer papirer der dokumenterer at mc'en er egnet til at trække en
sidevogn, eller find en tilsvarende kombination (mc/sidevogn) i Tyskland og
få en kopi af tüv papirerne (det er her vigtigt at både mc og sidevogn er
identiske med det du har i tankerne).

Før i tiden var Yamaha til at tale med ang sidevogn så mit forslag er at
starte med at kontakte dem.

Ellers kontakt http://www.sidevogn.dk/. Der vil med garanti være hjælp at
hente.

Lange

Fra : Jake

Dato : 01-03-03 13:50

"Ole M" <om@oz9tm.dk> wrote in message
> Hej med jer..
> Har en Yamaha FJ-1100 og vil gerne finde en sidevogn til den, er der nogen
> der ved om denne mc må køre med sidevogn.

Det må man gerne! der er et medlem af Århus Yamaha club der har en sådan (se
deres hjemmeside).

Men hvorfor putte en sidevogn på en sådan cykel og dermed tage alle dens
køreegenskaber fra den?

/Jake