olie
Fra : Tage Johnsen

Dato : 25-02-03 23:11

Jeg har skiftet olie for nylig, og der er dannet en hvid belægning, -lidt på
dækslet, men også i glasruden, så jeg ikke kan kontrollere oliestanden. -
Hvor kommer det fra, og hvordan får jeg det væk? --Jeg har prøvet at skifte
olie igen uden ændring

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-02-03 23:24

> [...]
> oliestanden. - Hvor kommer det fra, og hvordan får jeg det væk? --Jeg
> har prøvet at skifte olie igen uden ændring

Det er nok såkaldt 'mayonnaise'. Prøv at køre en god lang tur så al vandet i
olien får lejlighed til at fordampe, så skulle det gerne være væk. Det er
selvfølgelig lidt svært, hvis man ikke er sikker på at der er olie nok på..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 17:00

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> Det er nok såkaldt 'mayonnaise'. Prøv at køre en god lang tur så al vandet
> olien får lejlighed til at fordampe, så skulle det gerne være væk.

Er der oliekøler på?
Oliekøling foregår uden termostat, og dét er lige voldsomt nok på denne tid
af året!
Så blænd køleren af med enten et stykke pap og et par strips, eller noget
gaffa-tape!
Glem frygt for overvarm olie - Der er jo helt klare indikationer på at olein
netop er alt(!) for kold lige nu!!

Er der ikke oliekøler på?
Hvordan ser det ud med udluftnings-slangen der bør går fra gearkasse eller
topstykke og over til luftfilterkassen?
Er den klemt eller måske ligefrem bevidst blokket, så ligger fejlen dér!

--
Armand.

Fra : Jens Jessen

Dato : 26-02-03 09:47

Er såmænd kun kondensforbindelser - oftest forårsaget af korte ture. Mogle
motorer producerer mere end andre.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204