Hvad koster det?
Fra : Veset

Dato : 25-02-03 15:17

Hej i NG

Jeg vil ha en cykel i år. Cyklen jeg kunne tænke mig er en Honda XRV
750 Africa Twin. Derfor gjort mig nogle overvejelser, over hvad det
koster at købe en motorcykel. Der er jo finansiering af cyklen,
udstyr, forsikring og evt. reparationer, men hvad er der ellers?

mvh
Veset

Fra : Kim Lundgaard

Dato : 25-02-03 15:27

Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev:
> [...]
>koster at købe en motorcykel. Der er jo finansiering af cyklen,
>udstyr, forsikring og evt. reparationer, men hvad er der ellers?

Lige en indskydelse.
Hey det er fed cykel, det var den første jeg havde
i tankerne, da jeg skulle have en mc som 22årig!
Desværre slog jeg den ud af hovedet igen, efter at
have talt med flere forsikringsselskaber! Drømmer
stadigt om den! Ved desværre ikke noget om prisen
på sårn en idag!
--
Mvh.
Kim Lundgaard

Fra : Veset

Dato : 25-02-03 15:35

> [...]
>have talt med flere forsikringsselskaber! Drømmer
>stadigt om den! Ved desværre ikke noget om prisen

Det med forsikring har jeg undersøgt, og det er ikke så dyrt,
endvidere bliver jeg snart 26........

Veset

Fra : Kim Lundgaard

Dato : 25-02-03 16:01

Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev:>
>Det med forsikring har jeg undersøgt, og det er ikke så dyrt,
>endvidere bliver jeg snart 26........
>Veset

Men at finde en, er vel snart det sværste, der
er ikke så forfærdeligt mange til salg af dem!
Men i udlandet, findes de i et større udvalg!!
Jeg kan iøvrigt huske jeg skulle give 7200kr
alene i ansvar for XRVeren Ligeledes skulle
jeg give 7200kr for ansvar for GSX600F..(Vildt) jeg er
også 26 idag, og det er da blevet lidt mere fornuftigt!
Se iørigt på tenere.dk , der står lidt om XRVeren!!
--
Mvh.
Kim Lundgaard

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 25-02-03 15:50

Veset wrote:
> [...]
> koster at købe en motorcykel. Der er jo finansiering af cyklen,
> udstyr, forsikring og evt. reparationer, men hvad er der ellers?

Regn med omkring 10.000,- til udstyr

--
MVH Rune Rohleder
http://dfm.divvy.dk/rune_rohleder

Fra : Veset

Dato : 25-02-03 22:54

>Regn med omkring 10.000,- til udstyr

Det er også deromkring jeg havde tænkt mig.......

Veset

Fra : Morten Juel

Dato : 25-02-03 17:32

> , men hvad er der ellers?

Uha der er den gigantiske omkostning til benz, når du bliver bidt af det og
køre rundt hele tiden bare for sjov, som vi andre gør )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 9500,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Veset

Dato : 25-02-03 22:51

On Tue, 25 Feb 2003 17:32:27 +0100, "Morten Juel"
<MP@stofanet.invalid> wrote:

>Uha der er den gigantiske omkostning til benz, når du bliver bidt af det og
>køre rundt hele tiden bare for sjov, som vi andre gør )

Ja det kunne jeg godt forestille mig, at den ville blive ret stor. Men
det jeg tænkte mere på var om der også er sådan nogle grønne afgifter
eller ligenende på MC !?

Veset

Fra : Kim Lundgaard

Dato : 25-02-03 23:42

Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev:
>Men
>det jeg tænkte mere på var om der
>også er sådan nogle grønne afgifter
>eller ligenende på MC !?
>
>Veset

Nah mener det er en 5-600kr det koster, kan ikke
lige huske det præcist, men det er deromkring i
ejer/vægt/grøn afgift eller hva de nu ynder at
kalde det lige for tiden! Det er vist ens for alle
motorcykler.
--
Mvh.
Kim Lundgaard

Fra : Morten Juel

Dato : 26-02-03 10:24

> Ja det kunne jeg godt forestille mig, at den ville blive ret stor. Men
> det jeg tænkte mere på var om der også er sådan nogle grønne afgifter
> eller ligenende på MC !?
nej, men der er vægtafgift på dem, men det er en 550,- så vidt jeg husker !

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 26-02-03 07:10

> Jeg vil ha en cykel i år.

Men den udtalelse har du vist sat dig ud over små ligegyldige ting som
f.eks. økonomi, ligesom mange af alle os andre ;>)
God sæson

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 56 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Veset

Dato : 26-02-03 13:06

>Men den udtalelse har du vist sat dig ud over små ligegyldige ting som
>f.eks. økonomi, ligesom mange af alle os andre ;>)

Det kan man måske nok mene, men det er fordi jeg tog kortet dengang
jeg blev 18, og så var der nemlig et økonomisk spørgsmål der har gjort
at jeg ikke realiserede det med MC dengang, det var jo pissedyrt det
med forsikring, så derfor har jeg ventet til nu, hvor forsikringen
ikke er så dyr længere. Så det med MC har været et latent behov, der
blev vækket i sommers, hvor jeg godt nok kun sad bagpå, men det var
sgu fedt at køre på MC, så sådan en skal jeg bare ha!

>God sæson

Tak skal du ha og i lige måde!

Veset