fjernelse af maling.
Fra : karsten

Dato : 25-02-03 09:47

er der nogen der ved hvordan man fjerner maling fra aluminium på motor.
m.v.h. karsten

Fra : Janner

Dato : 25-02-03 10:00

"karsten" <karsten.niel@privat.dk> wrote in message
> er der nogen der ved hvordan man fjerner maling fra aluminium på motor.
> m.v.h. karsten

Den hårde måde er "bums" altså det underlige kradsbørstige stads man bruger
til afsyre møbler med.

En anden måde er smøre den ind i brun sæbe, det kan tit løsne lakken hvis
det får lov til sidde længe nok.

Ståluld og autosol og kno fedt , sådan lavede jeg selv blanke fælg kanter på
min god gamle trofaste ganger af en ZX9R-B, ståluld lyder voldsomt men ikke
destro mindre virker det og efterlader et perfekt resultat. Efterfølgende
fortsætter du med autosol og en klud til du opnår et helt skinnende
resultat.

Hygge

Onkel Jan
CBR929 RR
www.gugmc.dk

Fra : Brian Luckow

Dato : 25-02-03 23:03

> Den hårde måde er "bums" altså det underlige kradsbørstige stads man
bruger
> til afsyre møbler med.

Ja, eller Nitromors (kan købes hos Silvan og div. farvehandlere). Husk go'
udluftning når du bruger det, for det er kradse sager.

Mvh., Brian Luckow

Fra : palle jarnbak

Dato : 26-02-03 01:42

> [...]

ikke
> destro mindre virker det og efterlader et perfekt resultat

Brug aldrig ståluld på alu. da ganske små partikler af stålulden
bliver i alu'en efter pudsning og giver korision og så kan man
starte forfra.
Hej Palle.

Fra : Hekto

Dato : 25-02-03 10:00

In article <3e5b2d55$0$15903$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
karsten.niel@privat.dk says...
> er der nogen der ved hvordan man fjerner maling fra aluminium på motor.
> m.v.h. karsten

Jeg plejer at glasblæse det væk; men det kræver som regel en
adskildelse. Derefter en god gang gnubning med en 3M-svamp og så
poléring, med mindre der skal maling på igen.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Maria & Anders

Dato : 25-02-03 14:24

Halløj
Ellers kan du tage malinge af med fortynder, eller acetone, og så polere det
blankt bagfter med en polerskive på en slibemaskine, eller med knofedt og
autosol.
mvh
AZ