Honda Bol d'or
Fra : Per-Ove Kristensen

Dato : 24-02-03 22:02

Kan man få hjælp blandt jer MC folk, jeg er ved at skifte lejerne i
kronhovedet på min gamle Bol d'or, den nederste lejeskål kan jeg ikke få ud
da den sidder i et rørstykke der har større indvendig diameter end selve
kronhovedrøret.

Per-Ove

Fra : Danteknik

Dato : 24-02-03 22:34

"Per-Ove Kristensen" <julie-e@kristensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ud
> da den sidder i et rørstykke der har større indvendig diameter end selve

Hej Per-Ove.

Ofte er der fræst et spor i "kronhovedrøret", så du kan komme til at ramme
lejeskålen med en dorn eller lign.

Prøv at rense delene af for fedt, så kan du bedre se.

Mvh

KD

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 00:05

> [...]
ud
> da den sidder i et rørstykke der har større indvendig diameter end selve

Ellers er det blot at udnytte nattefrosten til at fylde kronrøret med vand
om aftenen, og om morgenen, når vandet er frossent og derved holder ringen
nedkølet, forsøge sig med en varmepistol hele vejen rundt om kronrørets
nederste ende :-/

--
Armand.

Fra : OK

Dato : 25-02-03 19:02

Hej Per Ove.
Jeg kender problemet - skiftede selv sidste vinter.
Jeg ofrede en meget stor og gammel skruetrækker. Jeg sleb bladet (hedder det
sådan?) på skruetrækkeren skævt så den havde fuld bredde i bunden (altså det
stykke man normalt sætter i skruen) og snævrede indad opad resten af
bladet/skaftet.
Med dette specialværktøj kunne jeg komme til at slå på lejet oppefra og ned.
Relativt forsigtigt jævnt fordelt hele vejen rundt, og vupti! - efter en
weekend røj lejet ud

Bemærk at lejet derefter ikke længere er til pænt brug - men ligegyldigt når
der skal monteres nyt.

M.v.h. Ole
CB900F