norsk snescooterside
Fra : Hans

Dato : 24-02-03 13:31

Jeg har mistet et link, jeg var meget glad for.
Det var til en norsk side om snescootere. På siden var der bl.a. en
MEGET omfattende linksamling. Meget var relevant i forbindelse med
vinterkørsel på MC.
-nogen der kan hjælpe??

Hans
------
der ikke har problemer med kuldegrader og to hjul, men nemt kommer
til at se sjov ud.

Fra : Bjørn S

Dato : 24-02-03 14:48

Hans wrote:

> [...]
> Det var til en norsk side om snescootere. På siden var der bl.a. en
> MEGET omfattende linksamling. Meget var relevant i forbindelse med

Har du forsøgt et søg på f.eks www.kvasir.no efter snøskoter (ja, det
staves sådan :) - det gir en masse hits, men vet jo ikke om det er blandt
de sider du er på jagt efter. www.google.com er også god, og stavemåden er
jo rimelig unik norsk, hvilket begrænser søgeresultaterne en lille smule

/Bjørn

Fra : Bjørn S

Dato : 24-02-03 14:51

Bjørn S wrote:

>og stavemåden er
> jo rimelig unik norsk, hvilket begrænser søgeresultaterne en lille smule

Sorry, er gået sukkerkold, stavemåden bruges også på svensk.

/Bjørn

Fra : Svein Hesthagen

Dato : 24-02-03 20:39

"Bjørn S" wrote
> [...]
> jo rimelig unik norsk, hvilket begrænser søgeresultaterne en lille smule

Nåda, en danske som skal fortelle om norsk stavemåte?
Går aldri godt

Fra
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=sn%F8skuter&ordbok=b
egge&alfabet=n&renset=j

snøskutersnø|scooter el. ~skuter beltedrevet scooterlignende motorkjøretøy
som brukes utenfor vei på vinterføre

Men, som du ser av treffene på Kvasir er ikke alle i Norge klar over det
heller

--
Svein
'86 FJ1200

Fra : Bjørn S

Dato : 24-02-03 20:47

"Svein Hesthagen" <bamse@c2i.net> skrev

> Nåda, en danske som skal fortelle om norsk stavemåte?
> Går aldri godt

Nei, en miljøskadet normann )

/Bjørn

Fra : Jesper Hedegaard