er der forskel på afgiften af en tysk og e~
Fra : Henrik

Dato : 23-02-03 12:26

Har netop diskuteret OM der er forskel på registreringafgiften af en fx.
tysk og en dansk mc(der ikke har været registret i noget land og er købt af
dansk forhandler fra ny). Begge 6år gamle, km16.000, ens stand.

Eksemplet går på at den eneste forskel er at den ene har kørt på tyske
plader og den anden på danske prøveplader.

Jeg kan ikke se hvorfor T&S skulle kunne vurdere forskelligt på disse
cykler? kan (ved) du ?

/ Henrik - overvejer at købe en danske u-indregistreret MC

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-02-03 12:40

"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> plader og den anden på danske prøveplader.
>
> Jeg kan ikke se hvorfor T&S skulle kunne vurdere forskelligt på disse

Forskellen kan bestå i, at den der har kørt på Danske prøveplader ikke har
en dato for første indregistrering, hvorved,
den bliverfastsat som produktionsåret. Har den Tyske model derimod stået et
par år, inden den er kommet på plader, er den yngre.

Andre forskellige kan jeg ikke umiddelbart se.

> / Henrik - overvejer at købe en danske u-indregistreret MC

/Thomas

Fra : Armand

Dato : 23-02-03 14:01

Thomas Buus Andersen <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en

> [...]
> en dato for første indregistrering, hvorved, den bliverfastsat som
> produktionsåret. Har den Tyske model derimod stået et par år, inden den er

Den danske vil have et sæt toldpapirer til erstatning for indreg-attesten,
hvorudfra at årgangen vil fremstå!
Uden denne toldattest vil man ikke kunne indregistrere den danske, og da den
tyske ikke umiddelbart vil have nogle indreg-papirer, vil man ikke kunne
indregistrere den uden at der som mindstemål følger de tyske ækvivalenter
til toldpapirerne med.

--
Armand.
(der har barslet med tanken om at købe en uindreg. overgemt model i

Fra : Richard

Dato : 23-02-03 18:44

Armand wrote:
> [...]
<Snip>
> [...]
> indregistrere den uden at der som mindstemål følger de tyske ækvivalenter

Den tyske havde da vist været indreg der, hvorfor dens Fahrzeugbrief og
evt. Abmeldebescheinigung (attest for afmelding i D) er dok nok for de
danske myndigheder (og under forudsætning af at cyklen har været indreg
længe nok i D/et EU-land etc etc).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 23-02-03 22:50

Man betaler afgift efter første reg. dato det vil sige at en dansk
uinregistreret cykel fra 94 der registreres i 2003 er ny dvs. model 2003!!!
En tysk cykel fra 94 der inreg. i dk. i 2003 er en 94.
Ka du se forskelen??
Dansk told og skat logik.
Så hold du dig til tyskeren.

Mvh
Ove

Fra : Armand

Dato : 24-02-03 00:39

Ove Jakobsen <ovejakobsen@oncableDOTdk> skrev i en
> [...]
2003!!!
> En tysk cykel fra 94 der inreg. i dk. i 2003 er en 94.

Nix!

Den danske's toldattest indikerer årgangen, og afgiften sættes derefter!
Hvis km-tælleren og standen i helhed siger 0km, vil modellen stadig blive
prissat efter (og indregistreret som) den oprindelige årgang - Standen vil
så blot være medvirkende til en højere endelig vurdering (af samme grund vil
dette næppe ske; eftersom ejer nok skal gøre sit til at pille glansen af
modellen inden fremvisning :-/ )

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 24-02-03 00:33

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en

> [...]
> evt. Abmeldebescheinigung (attest for afmelding i D) er dok nok for de
> danske myndigheder (og under forudsætning af at cyklen har været indreg

Jeg skal bare lære at læse hvad der står i teksten og ikke danne mig det
forkerte indtyk ud fra subj.-linien

Derved bliver svaret: Det burde være egalt!!

--
Armand.