salt på vejene...
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 23-02-03 06:26

Det ser jo ikke ud til at der kommer regn det næste stykke tid, men hvornår
vil i mene saltet er væk fra vejene uden regn ??? Jeg har VILDT lyst til at
tage en tur her i eftermiddag (jeg har så kun ansvar på cyklen, men ok *g*)

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://dfm.divvy.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-02-03 08:23

> Det ser jo ikke ud til at der kommer regn det næste stykke tid, men
hvornår
> vil i mene saltet er væk fra vejene uden regn ?

Hej Peter

Selv med regn tager det meget lang tid før saltet er væk. Der går vel til
sidst i Marts før det er helt væk. Det var nok ikke det budskab du ville
høre, men sådan er det. Når vejene er helt tørre, bliver det dog liggende på
vejen, og sprøjter ikke så meget. Det er kun salten der er vandopløst der er
"farligt".

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Peter Wodskou

Dato : 23-02-03 09:18

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Det afgør sagen!! Ud vil jeg, ud... (Over middag, når solen har fået has
på rimen...)

Peter
VFR RC 36

Fra : Moe

Dato : 23-02-03 10:01

> Det afgør sagen!! Ud vil jeg, ud... (Over middag, når solen har fået
has
> på rimen...)

Hvordan er det med forsikringen... Når man ikke er forsikret i vintermdr. er
det så bare kasko'en der ikke gælder? Dækker ansvar på samme måde som resten
af året?

Mvh. Martin
http://home20.inet.tele.dk/moe/

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-02-03 13:59

Moe wrote:

> Hvordan er det med forsikringen... Når man ikke er forsikret i
> vintermdr. er det så bare kasko'en der ikke gælder? Dækker ansvar på
> samme måde som resten af året?

Dit forsikringsselskab har ved tegnelse af ansvarsforsikring forpligtet sig
til at dække eventuelle udgifter hvis du gør skade på andre/andet end dig
selv - også mellem 1. december og 1. marts. Men har du ikke vinterdækning
vil forsikringsselskabet videresende regningen til dig hvis du kommer ud for
et uheld i denne periode. Det kaldes vist "regres" på forsikrings-fagsprog.

Hilsner,

Tony (der fik forsikringsoplysningen til at undersøge sagen)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Moe

Dato : 23-02-03 18:41

[klip]
> [...]
for
> et uheld i denne periode. Det kaldes vist "regres" på

Sagde de evt. hvor meget forsikringsselskabet havde regres for? Er det det
fulde beløb, den manglende præmie eller forholdsmæssigt (dvs 3/12 da man kun
betaler for 9 mdr og "kører" i 12)?

Mvh. Martin
http://home20.inet.tele.dk/moe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=68

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 24-02-03 00:37

Moe wrote:

> Sagde de evt. hvor meget forsikringsselskabet havde regres for? Er
> det det fulde beløb, den manglende præmie eller forholdsmæssigt (dvs
> 3/12 da man kun betaler for 9 mdr og "kører" i 12)?

Det fulde beløb! Så det kan komme til at gøre rigtigt "nas" - på flere
måder - hvis det går galt.

Hilsner,

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-02-03 10:41

> Det afgør sagen!! Ud vil jeg, ud.

Fint nok, Skal det være helt fint, så tør den over med WD40 alle de steder
der kommer salt stænk, altså fra køleren og ned, under bunden ved
udstødningen, og i midten og under bagsvingeren midt under cyklen, der hvor
dækket smider mest salt på.

Fra : Armand

Dato : 23-02-03 13:04

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> Selv med regn tager det meget lang tid før saltet er væk.

Jup!
Og det er skylle-effekten vi her taler om, så blot fordi der har været
vedvarende støvregn i en uges tid har det kke gjort noget ved sagerne - Et
par dage med regulære regnskyl er hvad der skal til!!

> .....Når vejene er helt tørre, bliver det dog liggende på vejen, og
> sprøjter ikke så meget. Det er kun salten der er vandopløst der er
"farligt".

Jup!
Men hvordan er det nu med den indpudring man får af salt under tørre
forhold - Sidder den ikke i krogene når man derefter udsætter
motorcyklen for det første væde???

--
Armand.
(der også i år finder motorcyklisters anstrengelser omkring

Fra : Lasse½

Dato : 23-02-03 11:19

Peter Jakobsen wrote:

> [...]
> tage en tur her i eftermiddag (jeg har så kun ansvar på cyklen, men ok *g*)

Selvom at der er salt på vejene, så er de så tøre, at det er minimalt af
salt som vil blive sprøjtet op på din motorcykel.
Lasse

Fra : Morten Lange

Dato : 23-02-03 16:09

> Selvom at der er salt på vejene, så er de så tøre, at det er minimalt af
> salt som vil blive sprøjtet op på din motorcykel.

Det gælder kun hvis du ikke kører bag store genstande (feks en bil) der
suger saltet op fra vejene op drysser der med lind hånd ud over din mc og
ind i alle krogene.

Lange
Der godt kan styre sig nogen tid endnu

Fra : Armand

Dato : 23-02-03 16:17

Morten Lange <morten.lange@postman.dk> skrev i en

> Det gælder kun hvis du ikke kører bag store genstande (feks en bil) der
> suger saltet op fra vejene op drysser der med lind hånd ud over din mc og
> ind i alle krogene.

Før man bilder sig ind at der ikke kommer salt på ens motorcykel, bør man
lige smage på forlygteglasset på bybussen og vurdere hvorfra saltsmagen dér
kommer fra :-|

--
Armand.

Fra : Kenneth R Jensen

Dato : 23-02-03 19:29

> Før man bilder sig ind at der ikke kommer salt på ens motorcykel, bør man
> lige smage på forlygteglasset på bybussen og vurdere hvorfra saltsmagen
> [...]
Armand vent til bussen holder stille

/Kenneth

Fra : Andrew

Dato : 23-02-03 22:47

> Før man bilder sig ind at der ikke kommer salt på ens motorcykel, bør man
> lige smage på forlygteglasset på bybussen og vurdere hvorfra saltsmagen
dér
> kommer fra :-|

Jeg har lige smagt og for FAEN hvor var det salt, ooooh det er så salt!!!

Mvh Anders

Fra : OldSmurf

Dato : 24-02-03 13:26

..... fordi hans cykel alligevel ikke er klar endnu
Jens
Der bare skal trykke på startknappen når saltet er væk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 23-02-03 23:30

> [...]
til at
> tage en tur her i eftermiddag (jeg har så kun ansvar på cyklen, men ok

Ikke for at strø salt i såret (heh), men jeg har netop observeret her i
aften (Søndag d 23.), en saltbil i fuld funktion (i Roskilde).

Kenneth
R1

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 24-02-03 15:42

> Ikke for at strø salt i såret (heh), men jeg har netop observeret her i
> aften (Søndag d 23.), en saltbil i fuld funktion (i Roskilde).

SsssHHH!

Det er ikke sådan noget vi vil høre en uge før vi må "Leve" igen
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---