Syn i forbindelse med salg
Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 22-02-03 16:50

Hej NG.
Jeg har sat min Honda CB 500 til salg, men er nu kommet til at tænke over
hvordan det forholder sig med syn. Den er fra '96, så den skal vel synes i
forbindelse med ejerskiftet?
Hvis jeg syner den, hvor lang tid har jeg så til at sælge den før den skal
synes igen ved ejerskifte?
Cyklen er til salg i marked.privat.mc, og forslag til yderligere info der
bør lægges på hp'en modtages gerne. Jeg er dog ikke interreseret i en
generel tilsvining af mit webdesign
I må også godt komme med lidt feedback på prisen, da der ikke rigtig er så
mange at sammenligne med i dba pt. Er den ikke meget rimelig?
Med venlig hilsen
Anders Olesen

CB 500 til salg: www.home1.stofanet.dk/ako

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-02-03 17:05

> Jeg har sat min Honda CB 500 til salg, men er nu kommet til at tænke over
> hvordan det forholder sig med syn. Den er fra '96, så den skal vel synes i
> forbindelse med ejerskiftet?

Hej Anders

Reglerne for syn er som følger:
Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for under 5 år siden skal den ikke
synes ved ejerskifte.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for mellem 5 og 10 år siden skal
den ikke synes i forbindelse med ejerskifte hvis motorcyklen er synet inden
for to år.

Motorcyklen er førstegangs-indregistreret for over 10 år siden skal den ikke
synes i forbindelse med ejerskifte hvis motorcyklen er synet inden for det
sidste år.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 22-02-03 16:46

[8260]Anders Olesen <a_k_olesen@varmpost.com> skrev i en
> [...]
> forbindelse med ejerskiftet?
> Hvis jeg syner den, hvor lang tid har jeg så til at sælge den før den skal

12 måneder!
Og hvis ikke at skiverne er slidt under mindstemålet 8står præget på skivens
nav!) og at stænklappen mangler, så glider den sikkert lige igennem synet,
hvorfor der ingen grund er til at give afslag i prisen hvis at køber syner
selv - Få du blot synet den selv!

> I må også godt komme med lidt feedback på prisen, da der ikke rigtig er så
> mange at sammenligne med i dba pt. Er den ikke meget rimelig?

Rimeligheden afspejles netop af prislejet på øvrige salgsannoncerede
motorcykler, så hvis du har sat den efter D.B.A.'s priser er det vel ikke
helt galt - Regn blot med at de andre annoncører sikkert lader den angivne
pris presse pænt :-/

--
Armand.

Fra : bem

Dato : 22-02-03 17:28

Armand wrote:
> [8260]Anders Olesen <a_k_olesen@varmpost.com> skrev i en
>
> 12 måneder!

24 måneder når køretøjet er mellem 5 og 10 år gammelt.

/Bo

Fra : Armand

Dato : 23-02-03 13:01

bem <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en

> 24 måneder når køretøjet er mellem 5 og 10 år gammelt.

UPS!
jeg forskød lige satserne ét hak nedefter
Men da reglen jo siger synsfri de første fem år, er det de kommende 5 år
hvor de 24 mdr. gælder og først sidenhen at det bliver de 12 !!

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 22-02-03 19:14

"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message
> CB 500 til salg: www.home1.stofanet.dk/ako

ARGH!!!

OT, men hvor kommer udtrykket "det er ikke udseendet det kommer an på" dog
til sin ret her! Det er ikke for at sige "Ha, din cykel er grim", men hvor
er det synd at sådan en fin cykel kan ende med at ligne en tudsegammel CB750
der er malet med en riskost.

Jeg ville nok kigge mig lidt omkring efter nogle nye (brugte) original dele
og sætte på. Desuden ofre en ordentlig gang lakering på den.

Niels *skide hellig nu, men maler nok alligevel geden med spraydåse (til
at starte med) til foråret*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-02-03 19:53

> Jeg ville nok kigge mig lidt omkring efter nogle nye (brugte) original
dele
> og sætte på. Desuden ofre en ordentlig gang lakering på den.

Ikke enig. Jeg synes da at den ser ud til at stå ganske pænt på billederne.

Jens

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-02-03 19:59

> Ikke enig. Jeg synes da at den ser ud til at stå ganske pænt på
> billederne.

Farven er ikke så heldig efter min mening, og det ser heller ikke ud til at
den har været vasket for nylig. Det kan godt ske, at den kan blive noget
pænere efter en vask, men det er jo svært at se hvad der gemmer sig bag
skidtet..

Hvis den ellers kører godt og lejer, bremseskive m.v. er i orden, så synes
jeg prisen er ok. Det kræver blot at han finder en køber der kan lide
farven.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 23-02-03 21:08

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis den ellers kører godt og lejer, bremseskive m.v. er i orden, så synes
> jeg prisen er ok. Det kræver blot at han finder en køber der kan lide

Jeg vil meget gerne vaske den, men jeg synes egentlig selv den ser ok ren ud
på billederne. Kan du komme med lidt mere specifikke henvisninger til, hvor
du mener den trænger til en omgang?

Mvh
Anders O

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-02-03 08:56

> [...]
ud
> på billederne. Kan du komme med lidt mere specifikke henvisninger til,

Kig på nærbilledet af dit speedometer og omdrejningstæller
Kig især på billedet af baghjulet. Alt her er smurt ind i skidt.

Lav et overblik på din MC, den ser grå og mat ud, og detaljer omkring motor
og baghjul kan ikke ses. En ren MC er blank og ren overalt og man kan se
alle detaljer tydeligt.

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 24-02-03 17:28

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
> [...]
motor
> og baghjul kan ikke ses. En ren MC er blank og ren overalt og man kan se

ok, den får en tur med kluden ved første givne lejlighed
Mvh
Anders O

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-02-03 20:01

> Ikke enig. Jeg synes da at den ser ud til at stå ganske pænt på
billederne.

Hmm. Skulle jeg sælge den ville jeg bruge en eftermiddag på at vaske den
grundigt med en del Shell affedtning som grundrens, og så bag efter pudse
den med en rød voks og give alle plastdelene noget kofangerindfarvning så
som Bumperblack fra bildillen. Det ville pynte gevaldigt. Tippet er nu givet
videre. Den stiger med minimum 1000kr i værdi.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Hekto

Dato : 23-02-03 09:53

In article <JOP5a.76$OH3.72@news.get2net.dk>, Jens Jacob Bager Jensen
says...
> [...]
> som Bumperblack fra bildillen. Det ville pynte gevaldigt. Tippet er nu givet
> videre. Den stiger med minimum 1000kr i værdi.

Intet giver så godt som at pudse og holde rent.
Er der to ens cykler at vælge imellem, så er det den pudsede og
rengjorte der 'vinder'! Det samme gælder lakering. En rimeligt velholdt
original-lakkering går frem for ejerens yndlingsfarve og mærkenavnet
skrevet med gotiske bogstaver. - også selv om der er en pæn
prisforskel.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 23-02-03 20:51

Hej Alle.

Mange tak for svarene, så er synsreglerne da på plads.

mht til cyklens udseende, så er smag og behag jo forskellig, jeg synes selv
det er en pæn farve (den er altså rød, som på det første billede, og ikke
orange, som på det tredje
Jeg er enig i at det originale styr + spejle er pænere, men nye dele fra
Honda koster vist et par tusind. Hvis jeg ikke får den solgt inden for
rimelig tid, kan det være jeg skulle prøve nogle huggere rundt omkring.

Den fik da lige en tur med en klud før jeg satte den væk, men det kan da
godt være den lige skulle have en gang vand og sæbe. Jeg har altid haft den
holdning, at så længe cyklen ikke tog decideret skade, så ville jeg hellere
køre end pudse, men når den skal sælges er det selvfølgelig noget andet.

Med venlig hilsen

Anders Olesen

Fra : Ken Madsen

Dato : 23-02-03 21:17

> Cyklen er til salg i marked.privat.mc, og forslag til yderligere info der

Du kunne jo også prøve at sætte den på www.motorscout.dk

Mvh Ken

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 23-02-03 21:32

"Ken Madsen" <kenhvm@hotmail.com> wrote in message

> [...]
Det kendte jeg ikke, der sætter jeg den fluks ind også
Mvh
Anders O