Teste tændrør på gsx-r250
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 22-02-03 15:51

Hvordan er det lige jeg tester tændrørene? Skruer jeg dem bare ud, sætter
dem i hætten igen, trykker på starteren og kigger efter gnist?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 22-02-03 17:04

Rune D. Jørgensen wrote:
> Hvordan er det lige jeg tester tændrørene? Skruer jeg dem bare ud,
> sætter dem i hætten igen, trykker på starteren og kigger efter gnist?

Ja, principielt, men du skal sørge for at der er god kontakt mellem tændrør
og stel. Placer tændrøret på ventildækslet og brug evt. en skrutrækker til
at presse gevindet på tændrøret ned mod ventildækslet.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 22-02-03 16:47

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> skrev i en

> [...]
> og stel. Placer tændrøret på ventildækslet og brug evt. en skrutrækker til
> at presse gevindet på tændrøret ned mod ventildækslet.

- - - - en velisoleret skruetrækker!!!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 22-02-03 17:32

Armand wrote:
> Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> skrev i en

> - - - - en velisoleret skruetrækker!!!

Selvfølgelig har du ret, men der skal være plads til lidt "spænding" i
tilværelsen. Man kan godt holde den på med fingerene - men man skal
f......... sørge for den ikke slipper

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 22-02-03 16:03

Rune D. Jørgensen <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en
> Hvordan er det lige jeg tester tændrørene? Skruer jeg dem bare ud, sætter
> dem i hætten igen, trykker på starteren og kigger efter gnist?

Tændrøret skal have solid kontakt til stel med gevind/hexagon, for at der
vil kunne springe nogen gnist i elektrodegabet!!

--
Armand.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 23-02-03 15:16

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> [...]
>
> Tændrøret skal have solid kontakt til stel med gevind/hexagon, for at der
> vil kunne springe nogen gnist i elektrodegabet!!

Hvad er det du vil teste ved tændrøret; om det virker eller om gnisten er
god? For mig
ser snakken desangående lidt mystisk ud. Normalt tester man jo kun om
modstanden i et
tændrør er uforandret. Den bedste test vedrørende tændrør er da at sætte
nogle andre tændrør
i topstykkerne for at se om motorcyklen kører bedre, for ved at teste med et
tændrør ude i den
frie luft vises/siges jo intet om gnisten springer eller er god nok under
kompressionen/forbrændingen. Og når man tester med tændrørene i den frie
luft som her foreskrives opdages kun sjældent hvis der er fejl (revne eller
lign.) i et tændrør som resulterer i at gnisten/strømmen,eller noget af den,
under regnvejr løber uden på tændrøret.
Og vedr. tændrør og tænding har vi vel den bedste bog desangående i
Dr.Christopher A.Jacobs:"The Doctor´s Step-by-step Guide to Optimizing Your
Ignition".

Gert Thorgersen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 23-02-03 23:48

Det var smuk og solrig dag da GERT BO THORGERSEN skrev
news:b3alfm$vhc$1@news.loxinfo.co.th i dk.fritid.motorcykel:

> Hvad er det du vil teste ved tændrøret; om det virker eller om gnisten
> er god?

Jeg ville såmænd finde ud af om det var tændrørere der havde skylden for at
mc'en overhovedet ikke vil starte. Eller der er en anden fejl i systemet
der gør det. De er kulsorte så det er sikkert årsagen til at den ikke
starter, jeg fik dog gnist på et af de to jeg havde ude. Så næste projekt
bliver at hitte nogle nye tændrør.
Hvad hedder de for resten på tysk. Og er de overhovedet billigere hos
Louis.de? Det ser ikke ud til at NGK er et hit til gsx-r250, så det må vel
blive Denso.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-02-03 00:17

"Rune D. Jørgensen" wrote:

> starter, jeg fik dog gnist på et af de to jeg havde ude. Så næste projekt
> bliver at hitte nogle nye tændrør.
> Hvad hedder de for resten på tysk.

Zündkerzen. Tændrør kan i øvrigt gnistre fint i det fri. Under kompression kan
gnisten springe alle andre steder.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 24-02-03 01:52

> [...]
>
> Hvad hedder de for resten på tysk. Og er de overhovedet billigere hos
> Louis.de? Det ser ikke ud til at NGK er et hit til gsx-r250, så det må vel

Jeg tror kun at du får NGK på postordre.
Og det ér en god ide med Denso!!

--
Armand.