Motortosser.dk
Fra : dots

Dato : 22-02-03 13:45

Jeg kan jo ikk la' den Honda være Så i mangel på ræs, smutter jeg en tur
til Nordjyllandet i kommende uge. Det ku' da være ganske hyg'li at hilse på
motortosserne, når jeg alligevel er på de kanter.
Hva mæ en kop kaffe et strategisk sted ?

- dots-
Honda CRM125R

Fra : Morten dahl

Dato : 23-02-03 01:48

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> motortosserne, når jeg alligevel er på de kanter.
> Hva mæ en kop kaffe et strategisk sted ?

En motortosse giver altid en kop kaffe/humle eller en overnatning hvis en
ligesindet kommer forbi..

Så når nu du bevæger dig forbi Vejle (motortosse afd. syd) kan du jo kigge
ind og hente dine behørige klistermærker selv. (har ikke fået sendt dem
endnu)

Hilsen

Morten Dahl

Fra : dots

Dato : 23-02-03 12:34

"Morten dahl" <nyheder@dahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Morten

> En motortosse giver altid en kop kaffe/humle eller en overnatning hvis en
> ligesindet kommer forbi..

Rart at vide, jeg kommer jo en del omkring for tiden

> Så når nu du bevæger dig forbi Vejle (motortosse afd. syd) kan du jo kigge
> ind og hente dine behørige klistermærker selv. (har ikke fået sendt dem
> endnu)

Vejle ?? Jeg havde nu tænkt at ta' færgen til Århus og fortsætte nordpå
derfra.
Du kommer nok til at putte klistermærkerne i postkassen denne gang ...

dots

Fra : Armand

Dato : 23-02-03 14:02

> "Morten dahl" <nyheder@dahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Morten

> .............. jeg kommer jo en del omkring for tiden

Ja dét må man gi' dig!

Det er sgu' rart at have dig som reference for at man vitterligt kán klare
sig, selv fra Gedser til Skagen, uden en 600/4 - - - - - -

> Vejle ?? Jeg havde nu tænkt at ta' færgen til Århus og fortsætte nordpå
> derfra.

- - - - - og straks derefter blev jeg skuffet en anelse

Armand.

Fra : dots

Dato : 23-02-03 15:21

> [...]
> sig, selv fra Gedser til Skagen, uden en 600/4 - - - - - -

> - - - - - og straks derefter blev jeg skuffet en anelse

:-/
Det kan jeg faktisk heller ikke være bekendt ...
Jeg kan bare ikke li' den bro !
En tur Danmark rundt - ?? Hvorfor egentlig ikke, jeg er jo ikke helt uvant
med at ligge i sovepose i frostgrader

dots

Fra : Armand

Dato : 23-02-03 16:17

> En tur Danmark rundt - ?? Hvorfor egentlig ikke, jeg er jo ikke helt uvant
> med at ligge i sovepose i frostgrader

Hæ!

Var det noget med lidt matchmaker'i?

Jeg har en arbejdskammerat, der kører landrover og som benyttede det første
temperatur og sne -fald til at køre ud i skoven og spise dåsemad samt
overnatte i sin militær-sovepose - Lyder som i ligefrem taler samme sprog

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 23-02-03 20:07

> [...]
> temperatur og sne -fald til at køre ud i skoven og spise dåsemad samt
> overnatte i sin militær-sovepose - Lyder som i ligefrem taler samme sprog

Hehe, øh, det er da ikk umuligt ...
Hva' pokker ska jeg finde på

Jeg burde hente de klistermærker, det er jo lidt af en ære, sådan at komme
med i motortosse klubben ...

dots

Fra : dots

Dato : 23-02-03 21:05

"Morten dahl" <nyheder@dahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Morten

Jeg kører til Vejle,
så må jeg sg bide tænderne sammen og køre over den bro én gang til, det
ender med at jeg måske vænner mig til den.

> En motortosse giver altid en kop kaffe/humle eller en overnatning hvis en
> ligesindet kommer forbi..

Det får jeg osse brug for

> Så når nu du bevæger dig forbi Vejle (motortosse afd. syd) kan du jo kigge
> ind og hente dine behørige klistermærker selv. (har ikke fået sendt dem
> endnu)

Jeg kommer og henter dem.
Hvornår er du hjemme i næste uge og så må du sende mig en mail med din
adresse ?

dots
Sådan Armand, er du så glad igen ?

Fra : Armand

Dato : 24-02-03 01:38

Fra : dots

Dato : 24-02-03 15:27

> Hæ!
>
> --
> Armand.

Jamen, jeg kommer jo så også lige igennem Fredericia.
Vi ku da lige hilse på hinanden
Lørdag på et eller andet tidspunkt ?
dots

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 01:18

> Jamen, jeg kommer jo så også lige igennem Fredericia.
> Vi ku da lige hilse på hinanden
> Lørdag på et eller andet tidspunkt ?

Tjaeh :-/
Hvis du snart får tid med alt dét du skal nå i weekenden
Måske at det var passende at beværte dig i vores klublokaler, således at du
kender til dem ved given lejlighed.
Adressen er Kobbelvænget 1, Fredericia (find&kig i Krak.dk: man kører lige
forbi hvis man kører mod Vejle fra Fredericia havn!), og en SMS på 61332843
burde kunne tilkalde mig med kort varsel!

- -
Armand.

Fra : dots

Dato : 25-02-03 11:48

> [...]
> Adressen er Kobbelvænget 1, Fredericia (find&kig i Krak.dk: man kører lige
> forbi hvis man kører mod Vejle fra Fredericia havn!)

Jeg kommer altså nordfra ...
Først tager jeg færgen til Århus, i morgen, så kører jeg til nordjylland,
Frøstrup.
Fredag kører jeg sydpå igen til Herning - SuperCross Det slutter ved
midnatstid, og jeg kører videre om natten til Vejle.
Når jeg får øjne den følgende dag - lørdag - kører jeg til Fredericia.

>, og en SMS på 61332843
> burde kunne tilkalde mig med kort varsel!

Det håber jeg, på det tidspunkt ka jeg nok godt klare en kop kaffe eller to

dots

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 20:31

> Jeg kommer altså nordfra ...
> Først tager jeg færgen til Århus, i morgen, så kører jeg til nordjylland,
> Frøstrup.

Jeg havde godt set Frøstrup; men havde fået det placeret i Sønderjylland (á:
Frøstruplejren!)

> [...]
> Når jeg får øjne den følgende dag - lørdag - kører jeg til Fredericia.
> ....... på det tidspunkt ka jeg nok godt klare en kop kaffe eller to

"på det tidspunkt"?
Der er mindre end enhalv times kørsel imellem Vejle og Fredericia - For
tiden arbejder jeg i Hedensted imellem Vejle og Horsens, hvortil jeg har
præcist en halv times kørsel (dog ikke med Honda'ens marchfart!)

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 25-02-03 21:07

> [...]
> tiden arbejder jeg i Hedensted imellem Vejle og Horsens, hvortil jeg har
> præcist en halv times kørsel (dog ikke med Honda'ens marchfart!)

hehe,
"Honda'ens marchfart" ... er lige tilpas for mig Siden jeg blev kørt
ned på min gamle knallert, foretrækker jeg langt kørsel i terrænnet, fremfor
landevejen !!! Er tit ude for "episoder" med hensynsløse billister !
Og inden jeg når Fredericia har jeg vist fået lagt et par km bag mig - der
må gerne kaffe til

dots

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 21:51

> "Honda'ens marchfart" ... er lige tilpas for mig
> Og inden jeg når Fredericia har jeg vist fået lagt et par km bag mig - der
> må gerne kaffe til

Nysgerrig?
Kør fra Vejle langs sydsiden af fjorden (med havnen på venstrehånd og senere
så ad Ibæk strandvej til venstre!), og du ender på "Munkebjerg" som
angiveligt skulle være landets eneste serpentinevej!
Desværre for Honda'en går det opad, og til sidst så stejlt at mine
kammerater på Puch Maxi skulle træde i pedalerne for at komme med op (én
havde i et misforstået tuningsforsøg gearet sin Tomos så voldsomt at den
ikke kunne slæbe sig op i 1.!); men et alternativt stykke vej er det!

Hvis du kører til venstre (mod Andkær?) ved første lejlighed efter selve
"bjerget", er det ene små sogneveje over Brejning, Mørkholt og Egeskov mod
Fredericia, som man nærmer sig fra den side hvor kluben har til huse!

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 25-02-03 22:43

> Desværre for Honda'en går det opad,

Hvad ? Ska du mopp' min SuperHonda - den render fra ALT, og kan osse klatre

Jeg kørte Puch MS 2- og 3gear, indtil jeg fik min højbenede Suzuki RMX
offroad knallertting og opdagede at der faktisk var nogen der kørte offroad
mc - det anede jeg ikke
Kort tid derefter, måtte RMX vige pladsen for Honda

dots

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 16:48

> Hvad ? Ska du mopp' min SuperHonda - den render fra ALT, og kan osse
klatre

Så lad dog den komme op ad Munkebjerg !

Den skal nu nok klare det når en (rigtig) knallert kan!

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-02-03 19:15

> og du ender på "Munkebjerg" som
> angiveligt skulle være landets eneste serpentinevej!
> Desværre for Honda'en går det opad, og til sidst så stejlt at mine

Det er et ganske flot stykke vej der på denne årstid nok har begrænset
greb. Jeg husker også svagt noget med nogle store metal dæksler nede i
bunder der ligger et sted hvor vejen laver et lille s-sving.

/A - hvis jeg da var det rigtigt sted, geografi er ikke min stærke side,
men til gengæld får jeg set lidt mere ....

Fra : dots

Dato : 24-02-03 11:38

> [...]
> ind og hente dine behørige klistermærker selv. (har ikke fået sendt dem

Hej igen
Jeg prøver lige at stykke noget sammen ...
Jeg skal til Frøstrup, så det ku jeg jo gøre først, og jeg vil se Super
Cross i Herning, måske om fredagen. Så kan jeg alligevel ikke nå nogen
færge, men kan jeg dumpe ind hos dig i Vejle kl. lort om natten ??
dots