/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Monster Kværn!!
Fra : Monsieur


Dato : 22-02-03 12:26

Hej i gruppen.

Sidder lige med det sidste nye eksemplar af Billisten fra Falck og der ser
jeg en monster maskin der har været på Detroit udstillingen. Har ikke kunne
finde billeder af den på nettet men her er specifikationerne:
Dogde Tomahawk (skulle være navngivet efter et luft til jord missil)
Motor 8,3 L V10 med 500 heste (taget fra Viper sportsvognen)
0-100 på 2,2 sekunder og en teoretisk topfart på ikke mindre end 640.

Bladet skriver at Dogde seriøst overvejer at lave en begrænset produktion af
maskinen !!!!

Gad vide hvad den ville koste på danske plader????

Jens

--
Ny Mail add: lindberg@olesen.tdcadsl.dk

Lev livet mens du kan



 
 
Martin Pedersen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Pedersen


Dato : 22-02-03 15:32

> Sidder lige med det sidste nye eksemplar af Billisten fra Falck og der ser
> jeg en monster maskin der har været på Detroit udstillingen. Har ikke
kunne
> finde billeder af den på nettet men her er specifikationerne:
> Dogde Tomahawk (skulle være navngivet efter et luft til jord missil)
> Motor 8,3 L V10 med 500 heste (taget fra Viper sportsvognen)
> 0-100 på 2,2 sekunder og en teoretisk topfart på ikke mindre end 640.
>

Den har været diskuteret ivrigt her i gruppen, en lille hurtig søgning gav
disse links :
http://groups.google.com/groups?sourceid=navclient&q=tomahawk+dk%2Efritid%2E
motorcykel hvor der også er links til et billede.

Mvh
Martin Pedersen



Hans Joergensen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-02-03 15:42

Monsieur wrote:
> Bladet skriver at Dogde seriøst overvejer at lave en begrænset produktion af
> maskinen !!!!

Dodge er åndsvage ... :) hvem helvede vil købe motorcykel af et
firma hvis største produktion består af små lastbiler? ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Allan Bojesen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 22-02-03 17:07

Hans Joergensen wrote:
> Dodge er åndsvage ... :) hvem helvede vil købe motorcykel af et
> firma hvis største produktion består af små lastbiler? ;)
>
> // Hans

Årh va - Kawasaki laver supertankere, symaskiner og bygger kraftværker
blandt mange andre ting. Yamaha laver masser af musikgrej bl.a.

Allan Bojesen




Hans Joergensen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-02-03 17:05

Allan Bojesen wrote:
>> Dodge er åndsvage ... :) hvem helvede vil købe motorcykel af et
>> firma hvis største produktion består af små lastbiler? ;)
> Årh va - Kawasaki laver supertankere, symaskiner og bygger kraftværker
> blandt mange andre ting. Yamaha laver masser af musikgrej bl.a.

Ja, men Kawasaki monterer jo ikke en motor fra en supertanker på en
MC, lige som Yamaha ikke sætter en el-guitar eller et keyboard på en
MC...

Dodge derimod monterer en motor fra en lille lastbil på en MC ..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Allan Bojesen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 22-02-03 17:25

Hans Joergensen wrote:
> Allan Bojesen wrote:
> Ja, men Kawasaki monterer jo ikke en motor fra en supertanker på en
> MC, lige som Yamaha ikke sætter en el-guitar eller et keyboard på en
> MC...

Det er da rigtig nok. Nu har Dodge tilfældigvis lige en motor der nogenlunde
kan presses inden for rammerne af målene på en motorcykel. Hvis det var
muligt at ligge en 1000 L's motor i et motorcykelstel havde Kawa nok gjort
det Men mon ikke at Tomahawk mest er et reklamefremstød. For mit
vedkommende ser jeg den mest som en smal bil.

Allan Bojesen



Hans Joergensen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-02-03 18:39

Allan Bojesen wrote:
> Det er da rigtig nok. Nu har Dodge tilfældigvis lige en motor der nogenlunde
> kan presses inden for rammerne af målene på en motorcykel. Hvis det var
> muligt at ligge en 1000 L's motor i et motorcykelstel havde Kawa nok gjort
> det Men mon ikke at Tomahawk mest er et reklamefremstød. For mit
> vedkommende ser jeg den mest som en smal bil.

Jeg vil stadig betegne den som en quadbike ;) (men det er den så
heller ikke)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Kenneth S (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 26-02-03 10:51

>
> Ja, men Kawasaki monterer jo ikke en motor fra en supertanker på en
> MC, lige som Yamaha ikke sætter en el-guitar eller et keyboard på en
> MC...
>
> Dodge derimod monterer en motor fra en lille lastbil på en MC ..
>
> // Hans
> --

Det er nu ikke heeelt rigtigt. Motoren kan meget vel være inspireret af
Dodge Ram V10'eren, men den der sidder i cyklen er vist den samme som den
der sidder i Viperen, og det er jo en alu-motor, der absolut ikke er noget i
vejen med. ..jeg har kørt i en Viper, den er "awesome".

Kenneth
R1 (..og Chevy)



Hans Joergensen (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 26-02-03 10:57

Kenneth S wrote:
> Det er nu ikke heeelt rigtigt. Motoren kan meget vel være inspireret af
> Dodge Ram V10'eren, men den der sidder i cyklen er vist den samme som den
> der sidder i Viperen, og det er jo en alu-motor, der absolut ikke er noget i
> vejen med. ..jeg har kørt i en Viper, den er "awesome".

Det er sgu stadig en lastvognsmotor :)

Den motor var lastvognsmotor før den kom i Viperen :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Kenneth S (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 26-02-03 11:34


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnb5p3rq.4qa.haj@enterprise-server.dk...
> Kenneth S wrote:
> > Det er nu ikke heeelt rigtigt. Motoren kan meget vel være inspireret af
> > Dodge Ram V10'eren, men den der sidder i cyklen er vist den samme som
den
> > der sidder i Viperen, og det er jo en alu-motor, der absolut ikke er
noget i
> > vejen med. ..jeg har kørt i en Viper, den er "awesome".
>
> Det er sgu stadig en lastvognsmotor :)
>
> Den motor var lastvognsmotor før den kom i Viperen :)
>

Lastvognsmotoren er en støbejernsmotor, Viperens motor er en aluminiumsmotor
specielt udviklet til high-performance, med anden kølingsrute, kølekanaler
gående rundt om motorblok, omkring hver cylinder og forbrændingskammer.
...plus andre ting, som amerikaner-specialister sikkert kan fortælle mere
om... ..men en lastvognsmotor, er det sq ikke længere.

Kenneth
R1 (..og chevy)



Tommy Fer (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 22-02-03 21:15


> Årh va - Kawasaki laver supertankere, symaskiner og bygger kraftværker
> blandt mange andre ting. Yamaha laver masser af musikgrej bl.a.

Nu må vi ikke klemme 12 cylindrede række motor på 22 KUBIKMETER slagvolumen
på licens af MAN B&W De ligger så en små 54000 Kw og et dejligt moment
på 5200 KNm ved utrolige 92 omdrejninger pr minut!

--
Mvh Tommy Fer

Disclaimer... all data taken from memory... maybe a little bit off




Allan Bojesen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 22-02-03 21:25

Tommy Fer wrote:
>> Årh va - Kawasaki laver supertankere, symaskiner og bygger
>> kraftværker blandt mange andre ting. Yamaha laver masser af
>> musikgrej bl.a.
>
> Nu må vi ikke klemme 12 cylindrede række motor på 22 KUBIKMETER
> slagvolumen på licens af MAN B&W De ligger så en små 54000 Kw og
> et dejligt moment på 5200 KNm ved utrolige 92 omdrejninger pr minut!

Det vil kræve noget af en akselafstand. Men - o.k. - den kan selvfølgelig
smides i på tværs

Allan Bojesen
CBR1K med 0,000998 m³



Ib Jakobsen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-02-03 23:14

Tommy Fer wrote:

> > Årh va - Kawasaki laver supertankere, symaskiner og bygger kraftværker
> > blandt mange andre ting. Yamaha laver masser af musikgrej bl.a.
>
> Nu må vi ikke klemme 12 cylindrede række motor på 22 KUBIKMETER slagvolumen
> på licens af MAN B&W De ligger så en små 54000 Kw og et dejligt moment
> på 5200 KNm ved utrolige 92 omdrejninger pr minut!

Fås med elstart som ekstraudstyr!.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Kristoffer Lippert (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 23-02-03 17:20


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3E57F63C.2452AEE@post.tele.dk...
> Tommy Fer wrote:
>
> > > Årh va - Kawasaki laver supertankere, symaskiner og bygger kraftværker
> > > blandt mange andre ting. Yamaha laver masser af musikgrej bl.a.
> >
> > Nu må vi ikke klemme 12 cylindrede række motor på 22 KUBIKMETER
slagvolumen
> > på licens af MAN B&W De ligger så en små 54000 Kw og et dejligt
moment
> > på 5200 KNm ved utrolige 92 omdrejninger pr minut!
>
> Fås med elstart som ekstraudstyr!.

Og eget a-kraftværk, til at leverer strøm til elstarteren...

/Kristoffer



Mikkel Christensen (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 25-02-03 09:10

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> writes:

> Hans Joergensen wrote:
> > Dodge er åndsvage ... :) hvem helvede vil købe motorcykel af et
> > firma hvis største produktion består af små lastbiler? ;)
> >
> > // Hans
>
> Årh va - Kawasaki laver supertankere, symaskiner og bygger kraftværker
> blandt mange andre ting. Yamaha laver masser af musikgrej bl.a.

Jeg har kørt i en Kawasaki subwayvogn i New York. Det var næsten
ligesom at køre 9'er

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

Claus Rittig (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 25-02-03 13:41

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
news:kkdu1eszsqt.fsf@rrnord.dk...

> > > Dodge er åndsvage ... :) hvem helvede vil købe motorcykel af et
> > > firma hvis største produktion består af små lastbiler? ;)

> > Årh va - Kawasaki laver supertankere, symaskiner og bygger kraftværker
> > blandt mange andre ting. Yamaha laver masser af musikgrej bl.a.

> Jeg har kørt i en Kawasaki subwayvogn i New York. Det var næsten
> ligesom at køre 9'er

Jeg spillede tennis med en Kawasaki ketcher!
Og Honda og Suzuki laver mest biler. Nåja Honda gør ihvertfald.

Rittig
(Som har haft en Suzuki "bil")



Jacob Bunk Nielsen (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 25-02-03 14:02

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> writes:

> Jeg har kørt i en Kawasaki subwayvogn i New York. Det var næsten
> ligesom at køre 9'er

9'eren spurter også afsted med 28 Mph når det går højt (jf.
<http://www.ralphmag.org/subway.html>)?

Jeg kan i hvert fald huske at jeg syntes de der subways kørte vildt
langsomt sammenlignet med så meget andet. Jeg kan dog ikke huske om
det var en Kawasaki jeg har kørt med nogle af gangene - det e måske
forklaringen

--
Jacob - www.bunk.cc
To err is human, to forgive unusual.

Mikkel Christensen (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 25-02-03 15:59

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> writes:
>
> > Jeg har kørt i en Kawasaki subwayvogn i New York. Det var næsten
> > ligesom at køre 9'er
>
> 9'eren spurter også afsted med 28 Mph når det går højt (jf.
> <http://www.ralphmag.org/subway.html>)?

Narh, det var mere retningsstabiliteten jeg tænkte på.
Ellers en fin historie - præcis som jeg husker det

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

Kenneth S (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Kenneth S


Dato : 26-02-03 10:54

> > Bladet skriver at Dogde seriøst overvejer at lave en begrænset
produktion af
> > maskinen !!!!
>
> Dodge er åndsvage ... :) hvem helvede vil købe motorcykel af et
> firma hvis største produktion består af små lastbiler? ;)
>
> // Hans
> --

...Jeg havde da heller ikke noget imod at test-køre en Lamborghini, selv om
de mest laver traktorer

Kenneth
R1



Christian Knudsen (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 23-02-03 23:29


"Monsieur" <fnug@olesen.dk> skrev i en meddelelse
news:3e575dab$0$52124$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej i gruppen.
>
> Sidder lige med det sidste nye eksemplar af Billisten fra Falck og der ser
> jeg en monster maskin der har været på Detroit udstillingen. Har ikke
kunne
> finde billeder af den på nettet men her er specifikationerne:
> Dogde Tomahawk (skulle være navngivet efter et luft til jord missil)
> Motor 8,3 L V10 med 500 heste (taget fra Viper sportsvognen)
> 0-100 på 2,2 sekunder og en teoretisk topfart på ikke mindre end 640.
>
> Bladet skriver at Dogde seriøst overvejer at lave en begrænset produktion
af
> maskinen !!!!
>
> Gad vide hvad den ville koste på danske plader????
>
> Jens
>


Hehe.... jeg tænker bare på at der kommer de vilde pumpefyre hen, kigger på
den og siger: "Orhjaaa, den er bare for fed den der. Prøv lige og tænk på
nogle overarme vi får hvis vi kører 600km/t på den i en time".....

Respekt til den første der ikke falder af ved 400km/t !!!!

mvmch
christian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste